Budowa węzła drogowego w Poroninie wkroczyła w kolejny etap. Aż do początku listopada zamknięty będzie stary most na potoku Poroniec. Nie powoduje to jednak żadnych utrudnień dla kierowców podróżujący do Zakopanego i z powrotem. Ruch na trasie jest płynny i odbywa się przez tymczasowy most. Cała inwestycja zakończy się w sierpniu przyszłego roku i kosztować będzie 50 mln zł.
Pełną parą idzie realizacja jednej z najważniejszych drogowych inwestycji Podhala, która znacznie usprawni przejazd w kierunku stolicy Tatr, Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Od 27 marca do listopada tego roku kierowcy podróżujący DK nr 47 w Poroninie będą jeździeć przez potok po tymczasowym moście. Zamknięty został także wjazd do Poronina od strony zakopianki (nie ma możliwości skrętu w DW 961 z obu kierunków). Dla samochodów ważących powyżej 15 ton, które chcą dojechać do Poronina, wytyczono objazd od strony Bukowiny Tatrzańskiej. Aby nim pojechać kierowcy muszą już w Nowym Targu skręcić na DK 49 prowadzącą przez Białkę Tatrzańską, Bukowinę Tatrzańską i Wierch Poroniec. Mimo remontu zadbano także o wygodę pieszych - bez problemu można korzystać z chodnika biegnącego wzdłuż drogi.
W związku z inwestycją nieznaczne utrudnienia czekają jedynie mieszkańców ul. Za Torem i Kościuszki. Od 15 maja do listopada br. zaplanowano bowiem zamknięcie wjazdu/wyjazdu tych dwóch ulic. Będzie można do nich dojechać przez przejazd kolejowy na „Misiagach”.
Węzeł Poronin to kluczowa dla Podhala inwestycja, o którą od lat zabiegały władze Małopolski. Już w sierpniu 2018 rok tradycyjne skrzyżowanie zastąpi bezkolizyjny węzeł, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową oraz drogą krajową. Ponadto, nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy. Dla pieszych powstaną nowe chodniki, kładka nad drogą oraz przejście podziemne z wygodną pochylnią. W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową powstanie rondo. Projekt węzła zakłada także budowę dwóch nowych mostów.
Inwestorem całego zadania jest województwo małopolskie. Roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy – gmina Poronin, Starostwo Powiatowe w Zakopanem i województwo małopolskie. Wykonawcą węzła jest konsorcjum firm Banimex i Eurovia.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego