edroga564Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Moto Data, 85% kierowców, którzy wymieniają opony na zimowe, deklaruje wymianę jeszcze przed rozpoczęciem sezonu – w październiku lub listopadzie. Choć w Polsce nie ma wprost wymogu jazdy na oponach zimowych, to 78% polskich kierowców opowiada się za wprowadzeniem wymogu wymiany opon letnich na zimowe.

 

Jedynie 76% kierowców deklaruje, że w sezonie 2016/2017 zmieniła opony na zimowe. Mimo mroźnej i śnieżnej zimy to dużo mniejszy odsetek w porównaniu z wcześniejszymi badaniami, ale bliższy rzeczywistości na drogach. Z obserwacji warsztatowych wynika, że w zimie jedynie 65 proc. samochodów ma ogumienie z homologacją zimową. O tym, jak ważne jest dostosowanie ogumienia do warunków pogodowych wie każdy, kto dał się zaskoczyć zimie i miał wątpliwą przyjemność jazdy na letnich oponach podczas śnieżycy.

W badaniach Moto Data dotyczących terminu dostosowanie ogumienia do pory roku, odpowiedzi prezentowały się następująco:
- październik – 31%
- listopad – 54%
- grudzień – 9%
- styczeń – 1%
- inna odpowiedź – 5%

- Polska jest jednym z nielicznych krajów Unii Europejskiej, w którym prawo nie określa wymogu sezonowej wymiany opon. Mimo że większość kierowców deklaruje wymianę opon, rozbieżność między badanymi jest spora. Wskazuje to, że powinny istnieć jasne przepisy informujące od którego dnia w takie opony należy wyposażyć nasz samochód, tak jak to funkcjonuje chociażby u wszystkich naszych sąsiadów poza Ukrainą – mówi Tadeusz Kuncy z Moto Data.

Źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.