contentmap_plugin

chodnikW przyszłym roku na Trasie Łazienkowskiej zbudowane zostaną windy na przystanki autobusowe przy placu Na Rozdrożu. To początek likwidacji barier dla osób z ograniczoną mobilnością - w kolejnych latach windy lub pochylnie pojawią się na wszystkich węzłach komunikacyjnych trasy.

Zmiany i plany
Likwidacja barier architektonicznych to jedno z priorytetowych działań władz Warszawy. W ubiegłym roku, w ramach programu likwidacji barier, na poprawki w kilkuset miejscach miasta wydanych zostało 1,3 mln złotych; w tym roku będzie to 2,2 mln złotych. Bariery architektoniczne usuwane są również przy okazji remontów i inwestycji. Przykładem mogą być zmiany w rejonie skrzyżowania Alei Jerozolimskich i ul. E. Plater – zrobiono tam naziemne przejścia dla pieszych, które są doskonałą alternatywą dla przejść podziemnych. W tym roku podobne zmiany czekają kilka kolejnych miejsc - naziemne przejścia powstaną m.in. na ul. Czerniakowskiej przy Chełmskiej, na ul. Jagiellońskiej przy A. Kotsisa czy na ul. Powsińskiej przy Okrężnej i św. Bonifacego. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał właśnie umowę na dokumentację (projekt oraz oraz konieczne decyzje) budowy dźwigów na wiadukt Józefa Poniatowskiego.

Kolej na Trasę Łazienkowską
Kolejny duży projekt to poprawa dostępności przystanków autobusowych na Trasie Łazienkowskiej. Wzdłuż Trasy Łazienkowskiej jest 11 węzłów przesiadkowych z przystankami komunikacji miejskiej (GUS, Metro Politechnika, Marszałkowska, plac Na Rozdrożu, Rozbrat, Torwar, Wał Miedzeszyński, Saska, Międzynarodowa, Kanał Gocławski i Przyczółek Grochowski). Większość z nich – z wyjątkiem węzła Saska – nie jest przystosowana dla osób z ograniczoną mobilnością. Problem dostrzegli radni m.st. Warszawy i radni ze Śródmieścia, Ochoty i Pragi-Południe. Na najbliższej sesji miejscy radni przeznaczą 2,5 mln zł dla Zarządu Dróg Miejskich, które zostaną przeznaczone na opracowanie całościowej koncepcji zmian (wraz ze szczegółową analizą) oraz na montaż wind na najbardziej uczęszczanych przystankach na placu Na Rozdrożu (2 windy).

Analiza, której opracowanie chce zlecić Zarząd Dróg Miejskich, wskaże najbardziej optymalne dla danego miejsca rozwiązania. Założenie jest takie, aby przy każdym węźle przesiadkowym powstały windy lub pochylnie prowadzące na przystanki. W ramach prac perony przeszłyby remont i zostałyby przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami (m.in. pasy ostrzegawcze i prowadzące oraz plany tyflograficzne). Wszystko po to, aby maksymalnie poprawić dostępność tych miejsc.  

Pierwsze prace – na placu Na Rozdrożu – planowane są już w przyszłym roku. Gotowa jest już koncepcja zmian dla tej lokalizacji, ZDM ogłosi przetarg na projekt i budowę wind. Do montażu wind został też przystosowany (podczas odbudowy) most Łazienkowski. Natomiast prace na węźle Rozbrat planuje wykonać Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w ramach przygotowywanego remontu estakad.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.