motorObecnie w Polsce zarejestrowanych jest ponad 1,2 mln motocykli. Z roku na rok tylko ich przybywa. W ubiegłym roku zarejestrowanych zostało 109,3 tys. kolejnych – nowych i używanych jednośladów.

 

W 2017 roku motocykliści uczestniczyli w 2 240 wypadkach drogowych, w których zginęło 218 kierujących motocyklami i 13 ich pasażerów, a 1 825 motocyklistów i 207 pasażerów motocykli zostało rannych.

Biorąc to pod uwagę Ministerstwo Infrastruktury i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zdecydowały się zorganizować I Motocyklowy Kongres bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który odbędzie się 22 września w Warszawie.

Będzie to okazja do wymiany informacji i doświadczeń w zakresie kształtowania polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem motocyklistów. W Kongresie przewidziany jest udział przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, służb, środowiska motocyklistów, jak również organizacji pozarządowych oraz innych podmiotów działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem jest budowanie porozumienia i zacieśnianie współpracy między różnymi środowiskami do ochrony zdrowia i życia ludzkiego w kontekście bezpieczeństwa na polskich drogach, w tym szczególnie motocyklistów.

Podczas Kongresu odbędzie się debata w ramach 2 paneli tematycznych.

Panel I
Kształtowanie polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem motocyklistów.
Bezpieczeństwo motocyklistów w Polsce – analiza statystyczna wskazująca na przyczyny i skutki zdarzeń z udziałem motocyklistów.
Współuczestnictwo w ruchu drogowym z kierowcami innych pojazdów oraz istotne rozwiązania sprzyjające poprawie bezpieczeństwa motocyklistów.
Motocyklista – kierowca samochodu – postulaty stron.

Panel II
Działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa motocyklistów.
Istotne rozwiązania infrastrukturalne i rekomendowane działania wspierające procesy poprawy bezpieczeństwa motocyklistów na drodze.
Zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, bezpieczny ubiór, doskonalenie umiejętności i podnoszenie wiedzy przez motocyklistów.
Ważne projekty realizowane w Polsce w kwestii bezpieczeństwa motocyklistów.
Pierwsza pomoc w wypadkach motocyklowych.

Kongresowi będzie towarzyszyć część wystawiennicza jako prezentacja służb zaangażowanych w poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na polskich drogach oraz innowacyjnych rozwiązań dla bezpieczeństwa motocyklistów, w tym m.in. kaskaderska symulacja wypadku drogowego z udziałem motocyklisty, symulator dachowania, symulator zderzeń, symulator jazdy 3D, stoiska wystawiennicze.

Udział w wydarzeniu jest nieodpłatny, a uczestnictwo w kongresie jest możliwe za wcześniejszą akredytacją. Część wystawiennicza kongresu będzie zorganizowana na otwartej przestrzeni w taki sposób, by każdy zainteresowany miał do niej swobodny dostęp.

Organizacja Kongresu jest realizacją zapisów strategii poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zarówno w odniesieniu do założeń krajowych, jak i europejskich. Stworzenie możliwości do wymiany informacji i doświadczeń pomiędzy użytkownikami motocykli oraz innymi uczestnikami ruchu drogowego, a także służbami odpowiedzialnymi za poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. W Narodowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013–2020 zostało wskazane, że grupami szczególnego wysokiego ryzyka poniesienia śmierci w wypadkach drogowych w Polsce są niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, w tym szczególnie motocykliści. Kształtowanie bezpiecznych zachowań motorowerzystów i motocyklistów w ruchu drogowym jest jednym z zadań przewidzianych do realizacji w Programie Realizacyjnym na lata 2018–2019 do Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2013-2020.

Źródło: KRBRD

Komentarze  
Andrzej
0 #1 Andrzej 2018-09-13 07:58
Super. No to mamy kolejne bla,bla, bla ale to typowe dzialanie Ministerstwa Niedorozwoju i Krajowej Bezrady BRD. Kongersy, konferencje a ich efektem jest brak efektow. A wystarczy tylko wziasc motocyklistow za przyslowiowa twarzyczke bo motocyklista przestrzegajacy przepisow KD to przyslowiowy bialy kruk: podobno sa ale nie wiadomo gdzie.Nikt nie widzial.. I tak np podgiete tablice rejestracyjne powinny natychmiast skutkowac odebraniem prawa jazdy i bolesna kara sadowa.Tak zeby nikomu sie nie oplacalo tego robic.Skala zjawiska jest zbyt duza zeby mowic o przypadku. To sa bandyci drogowi z zalozenia bo nie po to je odginaja zeby byc anonimowym przestrzegajacym przepisow motocyklista. Typowy motocyklista uwaza ze moze wiecej a wlasciwie moze wszystko. Nie po to ma motocykl zeby nie mogl.. Wiec takie zachowania jak np przekraczanie linii ciaglej wyprzedzajac z szalona praedkoscia kolumne pojadow to wg motocyklistow normalne zachowanie. Przeciez ludzie (dla mnie bezmozgi) Maja ponalepiane nalepki "patrz w lusterka, motocyklisci sa wszedzie" a to juz wystarczy zeby motocyklisa mial gleboko w .."puszkarzy" bo ich obowiazkiem jest ciagla koncentracja na lusterkach bo w kazdej chwili moze sie wylonic jakis debil na motocyklu. Prawde mowiac nigdzie nie widzialem takich kretynskich nalepek. Ale Polak potrafi!! Stad moze niech Bezrada i MN zajma siue rzeczywistymi dzialniami a nie wydaja publiczne pieniadze na kolejne bla, bla, bla..
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.