W środę, 4 września, pociągi na linii metra M2 kursowały – jeszcze bez pasażerów – na całej trasie. Linia została wydłużona o stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, których budowa zakończyła się 10 maja.
4 września, pociągi kursujące na II linii metra jeździły już w tzw. pełnej pętli, tj. od stacji Rondo Daszyńskiego do przystanku Trocka. Dla pasażerów podziemnej kolei zmiany te nie były odczuwalne. Składy kursowały według swojego standardowego rozkładu jazdy i wyznaczonej w nim częstotliwości.
Różnicę na razie doświadczyli jedynie maszyniści. Ci, po opuszczeniu przez pasażerów pociągu na stacji Dworzec Wileński, kontynuowali jazdę – z zatrzymaniami na podziemnych przystankach Szwedzka i Targówek Mieszkaniowy – aż do stacji Trocka. Za nią, w komorze torów odstawczych, zmieniali kierunek jazdy i ruszali w trasę do Ronda Daszyńskiego. Pierwszych pasażerów zabierali jednak dopiero ze stacji Dworzec Wileński.
Jazdy były kolejnym elementem szkolenia maszynistów przed uruchomieniem wschodniego odcinka linii M2. Służyły także ostatnim korektom rozkładu jazdy i planowanej częstotliwości kursowania linii.
Stacje Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, wchodzące w skład wschodniego odcinka II linii metra zostały już odebrane. Posiadają również pozytywne opinie kontroli Państwowej Staży Pożarnej i Sanepidu. Przejazdy z pasażerami będą mogły zostać uruchomione po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie wydawanego przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
Źródło: UM Warszawa