projekt12c"Jadę z Wyobraźnią" to ogólnopolska kampania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, organizowana przez Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie, Służbę Więzienną (Okregowy Inspektorat Służby Więziennej w Krakowie) oraz Centrum Inicjatyw na rzecz poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kampania kierowana do wszystkich użytkowników dróg, ze szczególnym uwzględnieniem młodych kierowców. Przedstawia relacje więźniów, młodych sprawców wypadków drogowych.

Dzięki współpracy między trzema instytucjami (MORD, SW OISW KRAKÓW oraz CIBRD), w ramach projektu PrzyWracam powstały 3 filmy:

1. „Jeden dzień z życia więźnia”: film publiczny, krótki spot pokazujący jak wygląda jeden dzień z życia więźnia, sprawcy wypadku drogowego. Celem jest zwrócenie uwagi na sprawcę wypadku, co się z nim dzieje po wypadku, jak przez chwilę nieuwagi zmienia się całe życie. To także zwrócenie uwagi na konsekwencje jazdy pod wpływem alkoholu, narkotyków, środków odurzającyh, konsekwencje niezapinania pasów bezpieczeństwa oraz nadmiernej prędkości.

2. „Wypadek”: wewnętrzny film szkoleniowy, dokumentalny (wykorzystywany przez MORD oraz OISW KRAKÓW) - wywiady z więźniami, młodymi sprawcami wypadków drogowych. Film trwa ponad 35 minut i podzielony jest na 3 bloki tematyczne: życie przed wypadkiem, wypadek oraz życie po wypadku. Mocne, poruszające wyznania więźniów nie pozostawiają widza obojętnego na przedstawiane historie. Film kierowany jest do młodych kierowców i wykorzystuje metodę edukacji rówieśniczej.  

3. „Jadę z Wyobraźnią”: film publiczny, krótki spot zrealizowany na podstawie filmu szkoleniowego „Wypadek”. W minutę pokazuje konsekwencje które ponosi sprawca po spowodowaniu wypadku drogowego. Film jest częścią kampanii pod tym samym tytułem „Jadę z Wyobraźnią” do której przyłączył się Rafał Sonik. Celem jest zwrócenie uwagi na konsekwencje jazdy pod wpływem alkoholu, narkotyków,innych środków odurzających, konsekwencje niezapinania pasów oraz nadmiernej prędkości.

Odbiorcami filmów i kampanii są nie tylko kursanci czy osadzeni w zakładach karnych, ale wszyscy użytkownicy dróg, ze szczególnym uwzględnieniem początkujących, młodych kierowców. Filmy udostępniane są w internecie, mediach społecznościowych oraz telewizji. Celem jest prewencja i edukacja w ruchu drogowym oraz pokazanie konsekwencji wypadku drogowego z perspektywy sprawcy wypadku, zwrócenie uwagi na konsekwencje jazdy pod wpływem alkoholu, narkotyków, innych środków odurzających, konsekwencje niezapinania pasów oraz nadmiernej prędkości.

Źródło: CIBRD

Komentarze  
Andrzej
-1 #1 Andrzej 2016-03-31 08:24
No to hipokryzji ciag dalszy.Kolejna kampania z cyklu "Umywamy rece" .A na drogach jak byl cyrk tak jest i bedzie.Wystarczy np jechac autostrada i zaobserwowac plage zwana "debilami na zderzaku".Kompletny brak wyobrazni.I co sie z tym dzieje? Ano nic .Bo Policja nie ma czasu zeby sie tym zajac.Albo tzw szybcy i wsciekli z antena CB radio.Im dluzsza tym szybszy i bardziej wsciekly.Ciekawe ze w cywilizowanych krajach samochody jakos obywaja sie bez CB radia i nawet-co kompletnie niezrozumiale-wypadkow jest zdecydowanie mniej. I jakos nie slychac zeby byly kampanie badz jakiekolwiek dzialania przeciwko tym -najczesciej- drogowym bandytom z "batem" na dachu.A moze by tak kampania karania kierowcow nie zatrzymujacych sie przed zielona strzalka?W koncu Zielona strzalka w "polskim wydaniu" to tez kuriozum swiatowe.W tzw cywilizowanych krajach jakos sie bez tego obywaja , wypadkow na przejsciach niewiele a i korki jakos sie rozladowuja.Wiec mam pomysl: moze niech ci wszyscy spece od "mundrych i mniej mundrych" kampanii skieruja enerigie i zrobia cos konkretnego a nie tylko wymyslaja kolejne debilne kampanie "na rzecz poprawy BRD".Bo kampanii w Polsce najwiecej na swiecie a BRD to ogon Europy.I jakos nikt z tego nie wyciaga zadnych wnioskow.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.