ZTMZarząd Transportu Miejskiego rozpoczął umieszczanie na przystankach komunikacji miejskiej naklejek z kodami QR. Po zbliżeniu do nich smartfona od razu wyświetli się strona internetowa z rozkładami jazdy wszystkich pojazdów dla danego przystanku.

Od początku kwietnia na przystankach Warszawskiego Transportu Publicznego zaczęły pojawiać się charakterystyczne naklejki z logo WTP na czerwonym pasku i kodem QR. Kod ten – po zbliżeniu do niego telefonu komórkowego z włączoną funkcją aparatu fotograficznego – przenosi na stronę internetową WTP z rozkładem jazdy dla danego przystanku. Pasażer może łatwo zorientować się, który autobus przyjedzie najszybciej czy też o której będzie ten, na który czeka, bez konieczności przeglądania wielu rozkładów w gablocie przystankowej.

Kody QR są umieszczane na infrastrukturze przystankowej (słupkach, wiatach), w sąsiedztwie gabloty z rozkładami, ale nie bezpośrednio w niej – tak, aby można było odczytać kod, nie przeszkadzając innym pasażerom, przeglądającym rozkłady w gablocie.

Naklejki z kodami są już na najpopularniejszych przystankach – przy Dworcu Centralnym, dookoła ronda Dmowskiego, a także na niektórych na Żoliborzu. Sukcesywnie będą naklejane na następne, w pierwszej kolejności w centrum Warszawy. W czerwcu mają się znajdować już na wszystkich przystankach (ponad 4 tys.) w pierwszej strefie biletowej. Potem, jeśli pasażerowie będą chętnie korzystali z tego rozwiązania, zostanie ono wprowadzone również w drugiej strefie biletowej.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.