edroga166Już 1 września w Słowenii zostanie uruchomiony system zintegrowanego transportu pasażerskiego (IPPT), który umożliwi użytkownikom swobodne korzystanie z różnych typów komunikacji publicznej bez potrzeby zakupu oddzielnych biletów. Bilet komunikacji multimodalnej wprowadza zatem w Słowenii współczesny, wydajny i przyjazny użytkownikowi system transportu publicznego.

Bilet pasażerskiej komunikacji multimodalnej pozwala połączyć w ramach jednego systemu korzystanie z różnych środków transportu i zintegrować wykorzystanie regularnych połączeń kolejowych i autobusowych połączeń międzymiastowych w Słowenii oraz transport miejski w dwóch największych miastach tego kraju. W praktyce oznacza to, że w Słowenii pasażer może wybrać środek transportu, z którego będzie korzystać na danej trasie w oparciu o jedną kartę. - Projekt wprowadzenia zintegrowanego pasażerskiego transportu publicznego lub biletu pasażerskiej komunikacji multimodalnej to końcowy etap skomplikowanego, 15-miesięcznego przedsięwzięcia zarządzonego przez ministra infrastruktury. Projekt ten uprości korzystanie z pasażerskiego transportu publicznego w Słowenii - powiedział Boštjan Koren, dyrektor Slovenian Railways - Passenger transport, wiodącego partnera w projekcie IPPT, podkreślając znaczenie nowego systemu.

W praktyce z biletu pasażerskiej komunikacji multimodalnej będzie można korzystać w autobusach i pociągach kursujących w miastach i na połączeniach międzymiastowych od 1 września 2016 roku. W pierwszym etapie zostanie wprowadzony pojedynczy, subsydiowany bilet dla uczniów, studentów oraz dorosłych uczniów. - To najliczniejsza grupa użytkowników komunikacji publicznej. Dlatego też zdecydowaliśmy się właśnie im zaoferować usługę biletu pasażerskiej komunikacji multimodalnej. W późniejszym terminie system zostanie rozbudowany o produkty IPPT dedykowane innym kategoriom użytkowników komunikacji publicznej w Słowenii - powiedziała Suzana Habjanič ze służby na rzecz mobilności zrównoważonej i polityki transportowej słoweńskiego Ministerstwa Infrastruktury.

Projekt skupia się nie tylko na technicznym wdrożeniu biletu pasażerskiej komunikacji multimodalnej, ale też na założeniu organizacji odpowiadającej za wdrożenie i zarządzanie systemem - od projektu koncepcji, opracowania rozwiązań systemowych i technologicznych przez testy po końcowe, praktyczne wdrożenie systemu. System IPPT bazuje na rozwiązaniach informacyjnych umożliwiających automatyczne pobieranie opłat za przejazdy i elektroniczne zarządzanie danymi znajdującymi się w systemie. Portal informacyjny, oprócz wspierania usługi, umożliwia planowanie przejazdów, jak również zapewnia pasażerom informacje o wykorzystaniu i działaniu systemu, punktach sprzedaży, a także dostęp do formularzy elektronicznych.

Zintegrowany pasażerski transport publiczny to większa dostępność i efektywność środków transportu publicznego oraz lepsze i bardziej przyjazne usługi. - Na pierwszym miejscu stoją potrzeby europejczyków w zakresie mobilności. Dlatego też jest oddany idei spełniania tych potrzeb. Jednocześnie wspieramy rozwiązania przyczyniające się do zmniejszenia zagęszczenia ruchu, zanieczyszczenia środowiska (w tym emisji gazów cieplarnianych) i zużycia energii, jak również rozwiązania wykorzystujące alternatywne źródła energii. Mobilność zrównoważona jest akceptowalna z punktu widzenia ochrony środowiska, sprawiedliwa społecznie i stymuluje gospodarkę. Z zadowoleniem przyjmuję widomość o realizacji projektu biletu pasażerskiej komunikacji multimodalnej na potrzeby pasażerskiego transportu publicznego w Słowenii, co stanowi ważny krok na drodze do mobilności zrównoważonej. Bilet pasażerskiej komunikacji multimodalnej na potrzeby pasażerskiego transportu publicznego umożliwi multimodalne podejście w celu osiągnięcie większej prostoty i niezawodności. Mam nadzieję, że takiego rodzaju usługa zostanie wprowadzona na całym jednolitym rynku europejskim - powiedziała Violeta Bulc, komisarz europejski ds. mobilności i transportu, podczas prezentacji systemu. 85% całkowitej wartości projektu wdrożenia zintegrowanego pasażerskiego transportu publicznego (IPPT) została sfinansowana ze środków europejskich.

Źródło: Slovenian Railways - Passenger transport/ Centrum Prasowe PAP

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.