Rower miejski po dwóch tygodniach 2Pilotażowy system Legnickiego Roweru Miejskiego uruchomiono przed dwoma tygodniami. Od tego czasu blisko 700 zarejestrowanych użytkowników skorzystało z niego 1300 razy. Najwięksi entuzjaści wypożyczają je 2 razy dziennie. Do dyspozycji mają 21 pojazdów i cztery stacje.

- To kolejne dobrze przyjęte przez mieszkańców, nowoczesne rozwiązanie z obszaru smart city - mówił prezydent Tadeusz Krzakowski. - Legniczanie polubili i chcą mieć miejskie rowery, które ułatwiają im poruszanie się po mieście. To wygodna i tania forma publicznego, ekologicznego transportu. Dlatego chcemy rozbudować ten system w przyszłości.

Legniczanie najchętniej korzystają z systemu w godzinach od 16.00 do 19.00. Wtedy ma miejsce jedna trzecia wynajmów. Średni czas przejazdu to około 31 minut. Wśród 1300 dotychczasowych jazd blisko połowa była za darmo.

Najaktywniejszy użytkownik skorzystał już z miejskiego roweru 30 razy, czyli statystycznie ponad dwa razy każdego dnia. Pilotaż legnickiego systemu potrwa do połowy listopada. Za obsługę projektu odpowiada firma Nextbike Polska. W tym sezonie działa ona m.in. w Warszawie, Łodzi, Lublinie, Wrocławiu, Szczecinie, Białymstoku, Poznaniu, Opolu czy Katowicach. Użytkownicy posiadający aktywne konto Legnickiego Roweru Miejskiego mogą korzystać z wypożyczalni w całej Polsce bez dodatkowych formalności, według lokalnych cenników. Na Dolnym Śląsku Legnica przystąpiła do projektu jako drugie miasto po Wrocławiu.

Do tej pory najpopularniejszą stacją wypożyczeń jest ta na placu Słowiańskim – blisko 30 proc. Również tu najczęściej oddawane są rowery. Legniczanie najczęściej używają roweru miejskiego na trasach: pl. Słowiański – pl. Wilsona, pl. Słowiański – Piłsudskiego (przy Horyzontalnej) i z powrotem.

Źródło: UM Legnica

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.