image008Komunikacja miejska w Łodzi ma być wygodna, szybka i bezpieczna. Dzięki już zrealizowanym inwestycjom, nowym autobusom i tramwajom, oraz kilku projektom transportowym, miasto chce mieć jeden z najlepszych systemów komunikacji miejskiej w Polsce.

- Komunikacja musi być dla mieszkańców i dla pasażerów - powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. - Musi też uwzględniać interesy i postulaty kierowców, pieszych i rowerzystów. Dlatego zorganizowaliśmy największe konsultacje w historii miasta. Wzięło w nich udział 1100 osób. Przez blisko 150 dni pytaliśmy o zdanie mieszkańców wszystkich osiedli i dzielnic miasta. Zorganizowaliśmy spotkania z ekspertami, poprosiliśmy o pomoc organizacje pozarządowe. Po raz pierwszy społecznicy tak aktywnie uczestniczyli w pracach urzędowego zespołu.

Raport z konsultacji jest już gotowy. Przeanalizowano w sumie ponad 1500 wniosków i uwzględniono jak najwięcej z nich. Priorytetem dla komunikacji w Łodzi będzie szybki tramwaj i rozbudowana sieć węzłów przesiadkowych. Autobusy wjadą w osiedla, wprowadzone zostaną także autobusy na życzenie. Do siatki połączeń trafi większość proponowanych przez mieszkańców rozwiązań.  

podsumowanie 1 v2podsumowanie 2 v1

- Wysłuchaliśmy także argumentów kierowców prywatnych samochodów - dodała Hanna Zdanowska. - Z pierwotnego projektu dotyczącego ograniczania ruchu, zostały tylko te ulice, co do których wszyscy się zgadzamy: Zielona, Piotrkowska i Kilińskiego. Ale wszyscy jesteśmy zgodni, że tramwaj musi mieć realny priorytet.

Źródło: UM Łódź

Nowoczesny model zrównoważonego transportu w Łodzi

 

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.