INFO 1Niecałe trzy miesiące wystarczyły, aby łodzianie skorzystali z wypożyczalni rowerów miejskich ponad 900 tysięcy razy. Według najnowszych danych operatora, firmy Nextbike, w systemie zarejestrowanych jest już blisko 55 tysięcy mieszkańców.

904 398 wynajmów dokonanych przez 54 594 użytkowników miało już miejsce w Łodzi, odkąd 30 kwietnia uruchomiono tutejszy system wypożyczalni rowerowych, będący drugim największym w Polsce (100 stacji i 1 000 rowerów).

- Ten świetny wynik to nie tylko rezultat miłości łodzian do podróży na dwóch kółkach, ale także rekordowych inwestycji w infrastrukturę rowerową z ostatnich kilku lat. Łodzianie chętnie wypożyczają publiczne rowery, bo dzięki nowym drogom i pasom rowerowym  można nimi wygodnie i bezpiecznie poruszać się po mieście – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Łódzki Rower Publiczny w liczbach:

- Po 87 dniach funkcjonowania Łódzkiego Roweru Publicznego dzienna średnia wynajmów przekracza 10 tysięcy.
- Najwięcej wypożyczeń w Łodzi w ciągu 24 godzin odnotowano 12 maja, kiedy użytkownicy dokonali 17 665 wynajmów – średnio prawie 18 wypożyczeń każdego roweru w ciągu dnia. To rekord dla systemów rowerów miejskich w Polsce i jeden z najlepszych wyników w Europie.
- Od początku działania Łódzkiego Roweru Publicznego, statystycznie co 8 sekund przy jednej ze stacji dochodzi do wypożyczenia.
- Rekordzista od 30 kwietnia sięgał po jednoślady 439 razy, czyli średnio 5 razy dziennie wynajmował rower miejski.

Źródło: UM Łódź

Komentarze  
oppa
0 #1 oppa 2016-08-04 22:03
Ile kosztuje taki rower? W sensie przejazd. Czas czy kilometry się liczą? Nigdzie nie mogę znaleźć cennika. Czasem w awaryjnej sytuacji pewnie by się przydało skorzystać z publicznego.

https://lodzkirowerpubliczny.pl/cennik/
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.