Ruszają prace nad Planem Mobilności Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego (LOF) na lata 2017-2025. W tym tygodniu odbędą się spotkania informacyjne. Podczas spotkań zbierane będą opinie, propozycje i oczekiwania mieszkańców Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz przedstawicieli organizacji społecznych i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zrównoważonej mobilności, odnośnie systemu transportowego i zarządzania mobilnością.
Ich celem jest określenie kierunków dalszych prac, niezbędnych do przygotowania projektu Planu Mobilności Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, którego główny nacisk będzie położony na zwiększenie mobilności pieszej i rowerowej, a także pełne wykorzystanie potencjału transportu zbiorowego.
Wszystkie wnioski i uwagi przyjmowane będą do 10 sierpnia 2017r. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem „Plan Mobilności LOF”. Zebrane informacje zostaną przeanalizowane i wykorzystane do opracowania projektu Planu Mobilności LOF, który poddany zostanie konsultacjom społecznym jesienią 2017 roku.
Lubelski Obszar Funkcjonalny (LOF) tworzy 16 gmin: Lublin, Świdnik, Lubartów, Piaski, Głusk, Jabłonna, Jastków, Konopnica, Mełgiew, Nałęczów, Niedrzwica Duża, Niemce, Spiczyn, Strzyżewice, Wólka. Obszar ten charakteryzuje się silnymi powiązaniami wewnętrznymi opartymi na dużym mieście jakim jest Lublin: mieszkańcy gmin ościennych na co dzień dojeżdżają do pracy w Lublinie, uczą się w nim, studiują, korzystają z oferty kulturalno-sportowej. Cały obszar LOF ma wspólny potencjał i bariery rozwojowe, niezależne od granic administracyjnych. Planowanie aktywności mobilnej w ramach całego obszaru LOF, ponad granicami administracyjnymi, pozwala osiągnąć lepsze efekty.
Plan Mobilności LOF to dokument strategiczny dla polityki transportowej w Lubelskim Obszarze Funkcjonalnym. Jego celem jest wypracowanie sposobów zwiększenia dostępności komunikacyjnej obszarów miejskich oraz zadbanie o to, by poruszanie się i transport były bezpieczne, wygodne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, zarówno w obrębie dojazdu do Lublina, przejazd przez Lublin, jak i przemieszczanie się w jego granicach i do gmin ościennych. W dokumencie znajdą się również: ocena stanu istniejącego systemu transportowego, analiza uwarunkowań związanych z systemem transportowym i mobilnością, kierunki rozwoju systemu transportowego i zarządzania mobilnością, cele i plan działań do 2025 roku oraz system wdrażania i monitorowania.
Źródło: UM Lublin