edroga127Mieszkańcy stolicy już po raz trzynasty ocenili funkcjonowanie warszawskiego metra. Aż 96 proc. osób, które wzięło udział w badaniu oceniło funkcjonowanie metra jako dobre i bardzo dobre.

Warszawiacy docenili częstotliwość kursowania pociągów metra. Aż 90 proc. respondentów wypowiedziało się pozytywnie na temat częstotliwości jego kursowania w godzinach popołudniowych, od 14.00 do 19.00. Odsetek osób zadowolonych z częstotliwości kursowania w godzinach 9.00 – 14.00 wyniósł 87 proc., a w godzinach 5.00 - 9.00 - 85 proc.

Respondenci wysoko ocenili również szybkość jazdy – 94 proc. pozytywnych ocen, punktualność kursowania - 93 proc., oraz bezpieczeństwo – 93 proc. Wysokie noty od badanych – 90 proc. otrzymał także system informacji w wagonach i na stacjach metra. Zadowolonych z obsługi było 90 proc. respondentów. Wzrósł też odsetek osób zadowolonych z udogodnień dla osób niepełnosprawnych.

Najpopularniejszą stacją pierwszej linii metra okazał się Plac Wilsona, a drugiej – Centrum Nauki Kopernik.  

Badanie na 28 stacjach pierwszej i drugiej linii metra, na zlecenie spółki Metro Warszawskie, przeprowadziła w czerwcu firma Kantar TNS. Wzięło w nim udział ponad 2 tys. respondentów.

Pasażerowie oceniali m.in. częstotliwość kursowania oraz inne wybrane aspekty, dotyczące funkcjonowania metra – punktualność, bezpieczeństwo, czystość w wagonach i na stacjach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, system informacji, wyposażenie oraz pracę poszczególnych służb metra.

Pełny raport z badania

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.