park 6092 960 720„Gdzie mam zaparkować, jak wszystko zajęte”, „Tu wszyscy tak parkują”, „Mnie stać na to, żeby sobie tu stać”, „Ja tylko na chwilę” – to tylko wybrane wymówki, które mogliśmy usłyszeć podczas realizacji spotu w ramach kampanii społecznej „10 metrów" Zarządu Dróg Miejskich.

 

Nielegalne parkowanie samochodów w rejonie przejść to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszego uczestnika ruchu.

- Przepisy prawa są jednoznaczne i zakazują parkowania oraz postoju w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia dla pieszych. Niestety część kierowców ich nie respektuje, stwarzając tym samym zagrożenie i pośrednio przyczyniając się do potrąceń pieszych. Chcemy uzmysłowić kierowcom, że bardzo często tych 10 metrów dzieli życie od śmierci – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Już trzy lata temu Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął działania mające na celu poprawę sytuacji pieszych na stołecznych drogach.

- To właśnie wtedy rozpoczęliśmy audyt wszystkich naziemnych przejść bez sygnalizacji na terenie Warszawy. A po zakończeniu analizy tych blisko 2000 miejsc nasunął się wniosek, że głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu jest ograniczona widoczność. A przyczyną nagminne parkowanie samochodów w rejonie przejść dla pieszych – dodaje Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

Zarząd Dróg Miejskich sukcesywnie wdraża zalecenia audytorów, wprowadzając zmiany w organizacji ruchu na kolejnych przejściach i poprawiając bezpieczeństwo w rejonie „zebr”.

Kampania społeczna „10 metrów" to kolejny zaplanowany element działań w tym zakresie. Skierowana jest do kierowców i ma na celu zwrócić uwagę na zagrożenie wynikające z nielegalnego parkowania samochodów w rejonie przejść.

- Oprócz już wdrażanych zmian w organizacji ruchu, chcemy budować świadomość społeczną, że za tymi przepisami przemawiają konkretne i ważne powody. Kierowcy samochodów, zastawiając przejścia, nie dają szansy innym na dostrzeżenie pieszego wchodzącego na jezdnię. A wiele tych osób nawet nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa, jakie powodują – informuje Michał Domaradzki, zastępca dyrektora Biura Polityki Mobilności i Transportu.

W Warszawie w ciągu 5 lat na przejściach dla pieszych zginęło 250 osób, w tym 30 dzieci. Kampania „10 metrów" ma pokazać, że każdy, kto parkuje zbyt blisko przejścia może być współodpowiedzialny za tragiczny wypadek.

Źródło: UM Warszawa

Komentarze  
Pirkol
0 #1 Pirkol 2018-06-13 11:10
Mam nadzieję, ze ludzie wezmą sobie to do serca. Fajny filmik ZDMu: https://www.youtube.com/watch?v=PgohF7yQkHw&feature=youtu.be
Cytować | Zgłoś administratorowi
sebastian
0 #2 sebastian 2018-06-15 22:18
@Pirkol dzięki za ten filmik, powinni go wrzucić do tego artykułu, bo tak to pewnie nie wszyscy go zobaczą... a warto!
Cytować | Zgłoś administratorowi
mesa
0 #3 mesa 2018-06-16 15:34
Cytuję Pirkol:
Mam nadzieję, ze ludzie wezmą sobie to do serca. Fajny filmik ZDMu: https://www.youtube.com/watch?v=PgohF7yQkHw&feature=youtu.be

Bardzo zacna akcja - pochwalam pochwalam :)
Cytować | Zgłoś administratorowi
panjan
0 #4 panjan 2018-06-17 16:08
pirkol dokladnie! to jest ogromny problem a najwiecej jest do zrobienia wsrod takich beszczelnych osob. te wymowki ja slyszalam nieraz na ulicy jak zwracalam uwage, wiec to na pewno nie aktorzy
Cytować | Zgłoś administratorowi
stokos
0 #5 stokos 2018-06-17 17:30
Cytuję Pirkol:
Mam nadzieję, ze ludzie wezmą sobie to do serca. Fajny filmik ZDMu: https://www.youtube.com/watch?v=PgohF7yQkHw&feature=youtu.be

Kurka, dobra akcja na prawdę...
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.