LRP01Odliczanie do nowego sezonu rozpoczęte. O północy z 28 lutego na 1 marca system zostanie uruchomiony i będzie można wypożyczać rowery. Na łodzian czeka 1480 rowerów, 10 rowerów cargo oraz 148 stacji.

 

W 2017 roku łódzkie rowery zostały wypożyczone 1,3 miliona razy. W systemie zarejestrowanych jest ponad 90 tysięcy osób.

Konta użytkowników pozostaną aktywne w nowym sezonie. Jeśli ktoś chce skorzystać z rowerów po raz pierwszy, powinien zarejestrować się na stronie www.lodzkirowerpubliczny.pl lub poprzez terminal i zasilić konto kwotą minimum 20 złotych. Z tych pieniędzy będą finansowane późniejsze wypożyczenia. Od tego sezonu istnieje możliwość dokonania opłaty w terminalu za pomocą BLIKA (dotychczas można to było zrobić jedynie za pośrednictwem karty płatniczej lub przez internet). Wystarczy mieć przy sobie telefon z aplikacją mobilną banku z BLIKIEM.

Po aktywacji konta wystarczy podejść do terminala i wpisać numer telefonu, PIN i numer wypożyczanego roweru. Można również skorzystać z bezpłatnej aplikacji Nextbike na urządzenia mobilne.

Pierwsze 20 minut każdego wypożyczenia jest bezpłatne, a jeżeli użytkownik zidentyfikuje się przy terminalu kartą Migawka, bezpłatny czas wydłuża się do 25 minut. Za dłuższe wypożyczenia trzeba zapłacić zgodnie z cennikiem umieszczonym na stronie internetowej i każdym terminalu.

Na przełomie marca i kwietnia system czeka rozbudowa – 5 nowych stacji sponsorskich powstanie na stacjach benzynowych PKN ORLEN. Stanie na nich 50 nowych rowerów.

Źródło: ZDiT w Łodzi

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.