contentmap_plugin

edroga964Zamiast placu zastawianego setkami samochodów, do dyspozycji mieszkańców Opola oddany zostanie plac, na którym organizowane będą koncerty i inne imprezy.

Opole rewitalizuje zdegradowaną przestrzeń miejską obejmującą plac Mikołaja Kopernika i jego otoczenie. W formule partnerstwa publiczno-prywatnego realizuje przedsięwzięcie polegające na zaprojektowaniu, budowie, finansowaniu, wieloletnim zarządzaniu oraz utrzymaniu inwestycji pod nazwą „Budowa wielokondygnacyjnego parkingu podziemnego na placu Mikołaja Kopernika w Opolu wraz z zagospodarowaniem powierzchni placu”. Na nowym parkingu do dyspozycji kierowców oddanych zostanie ponad 300 miejsc.

Celem jest stworzenie nowego wizerunku placu Mikołaja Kopernika, co jest możliwe bez potrzeby likwidacji miejsc parkingowych w tej części miasta. Realizacja przedsięwzięcia zapewnieni mieszkańcom i turystom dostęp do zrewitalizowanego placu jako miejsca spotkań i organizacji imprez masowych o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym.

Umowa o partnerstwie publiczno-prywatnym z firmą IGI Exclusive została podpisania 23 października 2015 r.

Wartość inwestycji nie będzie mniejsza niż 100 mln zł, przy czym:
- na parking nie mniej niż 35 mln,
- na układ drogowy około 3,8 mln zł,
- na przestrzeń publiczną około3 mln zł,
- powstanie co najmniej 300 miejsc postojowych, w tym co najmniej 200 w ramach parkingu.

Koncepcja architektoniczna jest pierwszym etapem realizacji przedsięwzięcia. Opole odniosło się do przesłanej koncepcji wnosząc swoje uwagi i zastrzeżenia. Po ich uwzględnieniu Koncepcja zostanie zaakceptowana i partner prywatny przystąpi do realizacji projektu budowlanego, na podstawie której uzyska pozwolenie na budowę. Projekt budowlany także, zgodnie z zapisami umowy, podlega akceptacji przez miasto.

Źródło: UM Opole

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.