Mobilność

track007Samorządy aglomeracji trójmiejskiej od lat budują metropolię, mimo braku niezbędnych rozwiązań legislacyjnych. Krwiobiegiem nowoczesnej metropolii jest zintegrowany system transportu publicznego. Wsłuchując się w głos mieszkańców, prezydenci Gdyni, Sopotu i Gdańska wypracowali rozwiązania tak bardzo oczekiwane w tej kwestii – jeden, wspólny bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji publicznej dla wszystkich w takiej samej cenie – 150 zł normalny i ok. 75 zł ulgowy.

al Wlokniarzy 2Przedstawiciele kilkudziesięciu samorządów z regionu łódzkiego podpisali deklarację w sprawie utworzenia Metropolii Łódzkiej. Jej celem byłoby wspólne kształtowanie ładu przestrzennego, rozwój transportu lokalnego, ochrona środowiska oraz rozwój społeczny i gospodarczy regionu, połączonego z jego promocją.

edroga233Gliwicki Rower Miejski miał powrócić w kwietniu, po zimowej przerwie. Najprawdopodniej tak się nie stanie – miasto unieważniło przetarg, bo do udziału zgłosiła się tylko firma Nextbike Polska S.A. z kwotą znacznie przewyższającą założenia finansowe na organizację i zarządzanie systemem.

ilp2020 400x400 rejestracja online plMiędzynarodowe Targi Intralogistyki, Magazynowania i Łańcucha Dostaw – IntraLog Poland to nowe wydarzenie biznesowe dedykowane logistyce wewnętrznej, łańcuchowi dostaw, zarządzaniu magazynem.

IMG 4030Od poniedziałku (10 lutego) na ulicach Elbląga pojawią się nowe tramwaje. Mowa o wagonach Moderus Beta MF 09 AC, które elbląski samorząd zakupił dzięki pozyskaniu środków unijnych. Koszt zakupu nowych tramwajów wyniósł 13,2 mln zł, w tym dofinansowanie UE to 8,3 mln zł. Cztery fabrycznie nowe wagony tramwajowe przechodzą ostatnie odbiory techniczne. Piąty nowoczesny tramwaj gotowy będzie w przyszłym roku.

korek redBlisko 40% pojazdów oferowanych na sprzedaż w Polsce nie spełnia normy EURO 5 i 6. Owszem, samochody jeżdżące po Polsce spełniają coraz wyższe normy EURO, jednak potrzeba jeszcze ok. 10 lat zanim większość samochodów używanych, którymi jeżdżą Polacy zaczną spełniać co najmniej normę EURO 5.