Mobilność

image004W całej Europie podejmowane są wysiłki, aby podstawowym środkiem transportu w miastach była komunikacja miejska. Niestety w obliczu prawdziwie zawrotnego tempa rozrastania się miast, sieć transportowa przeważanie za tym rozwojem nie nadąża. Stąd na drogach coraz więcej prywatnych aut i coraz większe korki, a to sprawia, że miasta przestają być atrakcyjnymi miejscami zamieszkania i prowadzenia działalności gospodarczej. Zatory komunikacyjne kosztują państwa UE około 80 mld euro rocznie. Poza tym zwiększają zanieczyszczenie powietrza, hałas oraz obniżają jakość życia mieszkańców miast. Nic dziwnego, że UE podejmuje kroki, aby transport uczynić inteligentnym, ekologicznym i zintegrowanym, a przede wszystkim wydajnym.

edroga12710 sierpnia otwarto oferty w przetargu na budowę zachodniego i północno-wschodniego odcinka II linii metra. Wpłynęło dziewięć ofert. Pięć firm chce budować metro na Woli, a cztery na Targówku.

P8260974Rumuńska drogówka przygotowała kampanię skierowaną do pieszych, która ma zniechęcać do przechodzenia przez jezdnię w niedozwolonych miejscach. W Rumunii w wypadkach drogowych, podobnie jak w Polsce, ginie sporo osób (około 40 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych to piesi).

edroga949W Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego w Warszawie rozpoczęła się akcja "Wyprawka młodego kierowcy". Każdy, kto pomyślnie zda egzamin na prawo jazdy, może odebrać specjalny pakiet na start. Patronat honorowy nad kampanią objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a jej inicjatorem jest Goodyear.

edroga102Mniej wypadków drogowych oraz spadek liczby zabitych i rannych osób - tak przedstawia się bilans bezpieczeństwa na polskich drogach w lipcu. Według wstępnych danych, w wypadkach zginęło o 32 osoby mniej niż w lipcu 2014 r. Spadła także liczba wypadków (o 542) oraz liczba osób rannych (o 752).

niepelnosprawni 5Może i niepełnosprawni ruchowo lub z dysfunkcją wzroku, ale na pewno pełnoprawni użytkownicy komunikacji miejskiej, która ma być dla nich równie dostępna i przyjazna, jak dla pozostałych obywateli. Niskopodłogowe autobusy i tramwaje stają się w Europie standardem, podobnie jak specjalne i oznakowane miejsca, czy odczytywanie przez lektora nazw przystanków. Co jeszcze w Europie robi się dla niepełnosprawnych pasażerów, zwłaszcza dla niewidomych?