edroga966Orlen uruchomił płatności mobilne za paliwo na wszystkich swoich stacjach własnych w Polsce. Aby skorzystać z nowej możliwości, kierowcy powinni zainstalować aplikację na smartfony Orlen Mobile, do której dodano funkcję płatności pod nazwą Orlen Pay.

 

- Nowa usługa jest dedykowana tym klientom, którzy spieszą się i którzy w danym momencie przyjeżdżają tylko po to, by zatankować. Tankujesz, płacisz przy dystrybutorze, odjeżdżasz. To pozwala zaoszczędzić czas – mówił podczas prezentacji nowego systemu płatności mobilnych prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Nowa wersję aplikacji zaprezentowano 29 października na stacji benzynowej przy ul. Powązkowskiej w Warszawie.

- To rozwiązanie jest całkowicie bezpieczne, chroni nasze dane osobowe, a korzysta z najnowszych możliwości technologicznych - zapewniła Patrycja Klarecka, członek Zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej. - Testowaliśmy system płatności dość długo, bo od 2016 r. Dlatego w tej chwili możemy powiedzieć, że jest on nie tylko wygodny dla naszych klientów, ale też bardzo bezpieczny – mówiła Klarecka.

Podczas prezentacji nowego systemu członkowie zarządu PKN Orlen zademonstrowali osobiście działanie aplikacji. Prezes Obajtek zatankował samochód służbowy spółki, a Patrycja Klarecka uruchomiła aplikację w swoim telefonie i zapłaciła nią za paliwo.

Aplikacja Orlen Mobile jest przygotowana z myślą o tych kierowcach, którzy nie raz czuli zniecierpliwienie stojąc w kolejce do kasy na stacji benzynowej, bo chcieli zapłacić tylko za paliwo, a klient przed nimi długo zastanawiał się, który sos wybrać do hot-doga. Z płatności mobilnych będą korzystać też rodzice, którzy tankują paliwo i z praktycznych względów nie chcą wypinać śpiącego dziecka z fotelika.

Aplikacja wykorzystująca moduł płatniczy Orlen Pay jest adresowana również do osób o ograniczonej mobilności. Umożliwia ona szybkie uregulowanie rachunku poprzez zeskanowanie kodu QR na dystrybutorze.

Aby korzystać z usługi płatności mobilnej, trzeba wcześniej zainstalować aplikację Orlen Mobile w telefonie (lub dokonać reinstalacji), a następnie zarejestrować się w niej. Należy podać dane do faktury (rachunku) i dodać swoją kartę kredytową lub debetową (Visa lub Mastercard).

Konieczne będzie również podanie adresu e-mail dla potwierdzenia rejestracji oraz ustanowienie indywidualnego PIN kodu, który pozwoli na zatwierdzenie płatności. Musimy również wyrazić zgodę na wykorzystanie przez aplikację danych o naszej lokalizacji, dostęp do połączeń telefonicznych i aparatu fotograficznego. Cała rejestracja zajmuje niespełna 5 minut, a sama procedura uiszczenia rachunku po zatankowaniu – około minuty.

Po zatankowaniu odpowiedniej ilości paliwa i odłożeniu na miejsce „pistoletu” dystrybutora, trzeba uruchomić aplikację w telefonie i kliknąć na przycisk „płatności”. Pojawi się informacja, jakiego rodzaju paliwo zatankowaliśmy, ilość litrów, adres stacji benzynowej. Następnie na ekranie telefonu pojawi się możliwość zeskanowania kodu QR znajdującego się na dystrybutorze, a pod nią przycisk „zapłać”. Po przyciśnięciu tego przycisku, trzeba jeszcze potwierdzić płatność PIN-kodem, który ustaliliśmy na etapie rejestracji. Po potwierdzeniu oczekujemy chwilę na realizację płatności, a następnie otrzymujemy dane. Faktura jest wysyłana na adres mailowy.

Z systemu mogą korzystać osoby indywidualne i prowadzące działalność gospodarczą. Aplikacja Orlen Mobile jest dostępna do pobrania od 26 października.

Mobilne płatności dostępne są na wszystkich 1300 stacjach własnych koncernu w Polsce. Podobny projekt wdrożony został na wszystkich 406 stacjach Benzina w Czechach, należących do Grupy Orlen.

Aplikacja, oprócz płatności przy dystrybutorze, daje między innymi również dostęp do historii transakcji, możliwość modyfikacji danych i zbierania punktów VITAY.

Wprowadzenie modułu Orlen Pay w aplikacji Orlen Mobile to efekt ponad dwuletnich prac przygotowawczych, które miały na celu wdrożenie bezobsługowego tankowania paliwa i udostępnienia klientom, w tym indywidualnym, zbiorczego pakietu usług w jednej aplikacji.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.