Rowerowy maj fotoRowerowy Maj to największa kampania w Polsce, zainicjowana w Gdańsku, popularyzująca codzienną jazdę rowerem wśród dzieci i młodzieży szkolnej. W 2018 roku w rowerowej rywalizacji udział wzięło już ponad 128 tys. uczestników z 539 szkół i przedszkoli w 30 miastach. Zachęcamy miasta do przyłączania się do udziału w tegorocznej kampanii. Korzyści jest mnóstwo, a szkoły mogą wygrać nagrody.

 

Pierwsza edycja kampanii Rowerowy Maj, skierowanej do szkół, odbyła się w 2014 roku w Gdańsku i z roku na rok bierze w niej udział coraz więcej miast, placówek i dzieci. To zabawa połączona z elementami rywalizacji, która popularyzuje rower, jako środek transportu i uczy zdrowych nawyków.

- Zachęcam wszystkie polskie gminy do przyłączenia się do społecznej kampanii, która została zainicjowana w Gdańsku i każdego roku przyłącza się do niej coraz więcej miast i szkół. Efekty i korzyści Rowerowego Maja są odczuwalne nie tylko dla uczniów i szkół, ale również dla samorządów i środowiska – mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska. – Nie tylko promujemy wśród najmłodszych jazdę ekologicznym środkiem transportu, ale również pokazujemy, jak okolice szkół i przedszkoli uczynić bezpieczne i przyjazne rowerzystom.

Rowerowy Maj Gdańsk kampaniaZasady Rowerowego Maja są proste: każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju aktywnie dotrze na zajęcia: na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Najlepsze szkoły w danych kategoriach oraz najaktywniejsi uczestnicy otrzymają atrakcyjne nagrody.

Samorządy realizujące kampanię według gdańskiego pomysłu, na własną rękę muszą pozyskać sponsorów oraz zapewnić nagrody dla uczestników indywidualnych, poszczególnych klas, szkół i przedszkoli. Kampanie w szkołach są nadzorowane przez klasowych i szkolnych koordynatorów.

- Rowerowy Maj to kampania, która budzi same pozytywne emocje, dlatego zachęcamy do współpracy wszystkie gminy, pragnące kontynuować lub dopiero rozpocząć przygodę z Rowerowym Majem. Na zgłoszenia czekamy do końca lutego. Już teraz ogarnia nas optymizm, bo wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie nas jeszcze więcej - mówią Monika Evini i Łukasz Witczak, koordynatorzy krajowi Rowerowego Maja z Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

W tegorocznej akcji Rowerowego Maja swój udział potwierdziła większość miast, które uczestniczyło w poprzednich edycjach m.in. Warszawa, Wrocław, Kraków, Bydgoszcz. A zainteresowane udziałem są prawie wszystkie gminy z Obszaru Metropolitarnego oraz kilka nowych miast jak: Tarnów, Koszalin, Olsztyn, Gorzów Wielkopolski, Radom, które chcą do nas dołączyć.

Od ubiegłorocznej edycji Rowerowego Maja funkcjonuje platforma on-line do obsługi kampanii, do której koordynatorzy placówek i nauczyciele z całego kraju wprowadzają wyniki uczniów. Rezultaty będą dostępne na stronie www.rowerowymaj.eu, dzięki czemu uczestnicy i wszyscy zainteresowani będą mogli na bieżąco śledzić wyniki klasy, czy szkoły. Na stronie głównej prezentowane będą wyniki szkół w Polsce, a na podstronach zebrane będą rezultaty placówek z danej miejscowości. Wyniki akcji będą znane tuż po zakończeniu rowerowych dojazdów do szkół wraz z końcem maja, a pozytywne efekty kampanii są widoczne przez kolejne miesiące.

- Rowerowy Maj co roku bije rekordy na każdym polu: liczonej już w milionach liczby aktywnych przejazdów, frekwencji, liczbie uczestniczących szkół i miast. Satysfakcja z prowadzenia kampanii jest naprawdę ogromna, ale najważniejsze jest to, że dzieci cieszą się z udziału w Rowerowym Maju, co roku wypytują się o kolejną edycję i chwytają zdrowego bakcyla, bo parkingi rowerowe szkół wcale nie pustoszeją po zakończeniu kampanii. Jesteśmy przekonani, że Rowerowy Maj to strzał w dziesiątkę, można o tym rozmawiać godzinami, ale najlepiej po prostu spróbować i samemu się przekonać, że to działa wszędzie – zachęca Monika Evini.

Źródło: UM Gdańsk

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.