goodyear konkursArtur Ząbczyk wygrał międzynarodowy konkurs, łącząc w swojej pracy innowacyjny system odzyskiwania energii oraz inteligentne zarządzanie ruchem.

Zaprojektowany przez polskiego studenta system MaRS (Management and Recovery System) jest innowacyjnym połączeniem układu, który odzyskuje energię z samochodów z siecią przekazującą w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym. W rezultacie znaczącej redukcji ulegają czas i koszt podróży wszystkich uczestników ruchu.

MaRS to koncepcja inteligentnego systemu, który odzyskuje wszystkie formy energii (cieplną, kinetyczną oraz energię odkształceń), aby wprowadzić pojazd w tzw. tryb żeglowania. Uzupełnieniem projektu jest inteligentna sieć informacyjna, obejmująca wszystkie pojazdy na drodze, które w czasie rzeczywistym dostarczają danych o prędkości, wypadkach i sygnalizacji świetlnej. System optymalizuje ruch drogowy i proces odzyskiwania energii w autach.

- Bardzo się cieszę, że wygrałem pierwszą edycję konkursu ThinkGoodMobility Challenge. Daje on mojemu pokoleniu szansę podzielenia się pomysłami na inteligentne i zrównoważone projekty, które pomogą rozwiązywać przyszłe problemy motoryzacji i będą miały pozytywny wpływ na środowisko oraz społeczeństwo – powiedział Artur Ząbczyk, 23-letni student Politechniki Śląskiej.

- Młodzi ludzie będą inicjować zmiany społeczne, a ich przyszłe potrzeby są fundamentem naszego myślenia o innowacjach - powiedział Carlos Cipollitti, dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu i członek jury konkursu. - Propozycja Artura wyróżniała się zaawansowaniem koncepcji i potencjałem wdrożeniowym. Wykorzystując istniejącą technologię, stworzył zintegrowany system, który może znacznie poprawić efektywność zarówno dla kierowcy, jak i środowiska. System MaRS już za kilka lat może zmienić oblicze transportu w centrach miast, radykalnie ograniczając emisje i koszty, a także poprawiając jakość naszego życia.

- Udział w konkursie sprawił mi dużą przyjemność. Najważniejszym wnioskiem dla mnie jako inżyniera jest to, że technologia i solidny plan biznesowy muszą być ze sobą ściśle związane. Jeżeli chcesz przekonać potencjalnych partnerów czy użytkowników, musisz zabrać ich w podróż - dodał Ząbczyk.

Łącznie do konkursu zgłoszone zostały 73 prace z całej Europy. Zwycięski projekt Artura Ząbczyka wybrało jury, w skład którego weszli wykładowcy uniwersyteccy, innowatorzy w dziedzinie transportu oraz eksperci z branży. - Z satysfakcją obserwowaliśmy wielki entuzjazm i wysoki poziom innowacyjności nadesłanych prac. Jury miało trudne zadanie, ponieważ wszystkie trzy pomysły, które przeszły do ścisłego finału, zasługiwały na wyróżnienie. Udane połączenie najlepszych koncepcji mogłoby zrewolucjonizować motoryzację w ciągu najbliższych dziesięciu lat - wyjaśnia Jeremy White, redaktor magazynu WIRED i członek jury.

Drugie miejsce zajął Jacopo Runchi z Włoch, który zaprojektował interesujący, 2-4-kołowy pojazd modularny. Na trzeciej pozycji znalazł się Siddartha Khastgir z Wielkiej Brytanii, który opracował inteligentną strefę i system punktowy, który nagradza podróżnych za inteligentne decyzje transportowe. Konkurs związany jest z badaniami i innowacjami Goodyeara w dziedzinie rozwiązań dla przyszłości transportu, w ramach szerszej platformy ThinkGoodMobility.

***
ThinkGoodMobility jest stworzoną przez firmę Goodyear platformą rozpowszechniania treści i wiedzy na temat inteligentnej, bezpiecznej i zrównoważonej mobilności.  
 
W konkursie ThinkGoodMobility Challenge, zorganizowanym przez Goodyeara we współpracy z ThinkYoung, pokolenie milenium mogło przedstawić innowacyjne pomysły, które zrewolucjonizują przyszłość transportu i przyczynią się do rozwiązania problemów, takich jak korki, łączność, zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo drogowe w roku 2025.
Konkurs ThinkGoodMobility trwał od 15 października 2015 r. do 30 marca 2016 r.

Źródło: Goodyear

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.