IMG 0360Program Realizacyjny to zbiór zadań, których realizacja ma służyć wykonaniu strategicznych priorytetów z Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020. Taki program określa również czas wykonania poszczególnych zadań oraz liderów odpowiedzialnych za ich wdrożenie. Każdy planowany jest na dwa lata.

Program realizacyjny na lata 2015-2016, podobnie jak wcześniejszy z lat 2014-2015, zawiera dwa priorytety: ochronę pieszych i zarządzanie prędkością. Z analizy danych brd w Polsce wynika, że liczba pieszych, którzy ponieśli śmierć w wypadkach drogowych stanowiła około 1/3 wszystkich ofiar tych wypadków, a niedostosowanie prędkości było najczęstszą przyczyną wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Grupą zdecydowanie największego ryzyka wśród uczestników ruchu drogowego niezmiennie są piesi. Od wielu lat sytuuje to Polskę na jednym z ostatnich miejsc wśród krajów UE pod względem liczby zabitych pieszych na milion mieszkańców. W 2014 roku piesi stanowili 35% ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w naszym kraju.

Podobnie wygląda sprawa przekraczania dozwolonej prędkości. Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu jest najczęstszą przyczyną wypadków śmiertelnych. W 2014 roku w Polsce z tej przyczyny straciło życie 27% wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych.

Tylko w 2014 roku polscy kierowcy przekraczali prędkość w około 57% przypadków. W szczególności dotyczyło to obszarów zabudowanych, gdzie udział przekraczających wahał się od 45% do 72% w zależności odrodzaju drogi.

W programie zidentyfikowano 33 zadania w podziale na 7 obszarów. Są to priorytety dotyczące bezpieczeństwa ludzi (5 zadań), dróg (9), prędkości (6), pojazdów (1), ratownictwa (3), legislacji (5) i systemu zarządzania brd (4).

Więcej: Program Realizacyjny na lata 2015-2016

Komentarze  
Andrzej Wolski
0 #1 Andrzej Wolski 2015-05-27 09:48
Czyli Wielkiej Hipokryzji ciag dalszy.Kolejny Wielki Program bo w zakresie programow Polska jest liderem swiatowym.Jak i w zakresie konferencji o BRD.Tez mnostwo tylko z jakoscia i zawarosia merytoryczna to juz gorzej.Jak mozna mowic o programie jak do dzis nie uchwalono zmian w prawie dotyczacym zmian zachowan kierowcow w stosunku do pieszych.Jak mozna mowic o ochronie pieszych jak za wyprzedzanie na badz bezposrednio przed pasami grosi jakis tam mandacik badz pare punkcikow.Bajka..Bo gdzie indziej grozi za to odebranie prawa jazdy.Jak mowic predkosci jak za jazde z predkoscia 140 km/h na 90 grosi 500zl+punkciki.Jak mowic o ochronie pieszych jak ciagle grozi smiercionosna Zielona strzalka..Wiec uchwala jest Wielki Program a wyjdzie jak wyjdzie czyli Wielkie G..Hipokrytow tez Polska ma nie od parady.Swiatowa czolowka..
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.