edroga12735 mln pasażerów skorzystało z centralnego odcinka II linii metra w ciągu roku od jego otwarcia. 8 marca mija rok od uruchomienia siedmiu nowych stacji.

Budowa centralnego odcinka trwała cztery lata. Średnio w dni powszednie przewozi on ponad 110 tys. pasażerów czyli tyle, ile według wstępnych prognoz miało nim jeździć dopiero po trzech latach od otwarcia. Odcinek od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński (6,1 km) pociąg pokonuje w 11 minut. Łącznikiem pomiędzy pierwszą a drugą linią metra na stacji Świętokrzyska przechodzi około 40 tys. osób dziennie.
 
Na ekranach galerii multimedialnej (stacja Świętokrzyska) od 8 marca do końca miesiąca będzie emitowana prezentacja zawierająca ciekawostki podsumowujące pierwszy rok eksploatacji odcinka centralnego. Pasażerowie dowiedzą się np., że w ciągu tylko jednego roku pociągi na centralnym odcinku pokonały dystans o równowartości 28 okrążeń Ziemi, a najdłuższe schody ruchome w Polsce mają ponad 40 metrów i mieszczą się na stacji Centrum Nauki Kopernik.

Jeszcze w tym półroczu rozpocznie się rozbudowa II linii o kolejne stacje: trzy w stronę Targówka i trzy w stronę Bemowa. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie około 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie około 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ (roboczo nazywanych „Zacisze”, „Kondratowicza” i „Bródno”) oraz dwóch na zachód (roboczo nazywanych „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”), czyli 3+2. Cała II linia metra ma docelowo liczyć 21 stacji i 23 km długości.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.