Dodatkowe środki zabezpieczone przez Radę Miasta w Bydgoszczy pozwalają rozstrzygnąć przetarg na budowę ścieżek rowerowych wzdłuż ul. Kruszwickiej i Focha. To jedna z najważniejszych inwestycji poprawiających spójność dróg rowerowych centrum Bydgoszczy. Trwają też inne rowerowe inwestycje.
W opinii rowerzystów nowe trasy w Śródmieściu zapewnią przede wszystkim jeszcze większą spójność sieci rowerowej. Poza tym pozwolą na bezpieczny przejazd z zachodniej części Bydgoszczy na Stare Miasto.
Połączone zostaną:
- trasa wzdłuż Kanału Bydgoskiego
- drogi rowerowe wzdłuż Grunwaldzkiej
- droga rowerowa w kierunku dworca kolejowego
- powstanie bezpieczny dojazd na Wyspę Młyńską
Budowa dróg rowerowych wzdłuż ul Kruszwickiej pochłonie blisko 9 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Strabag. Z kolei droga rowerowa wzdłuż ul. Foch to koszt 2,7 mln zł. Dodatkowe środki zabezpieczone przez Radę Miasta – prawie 4 mln zł - pozwolą rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowy z wykonawcami, którzy przedstawili najkorzystniejsze oferty.
Projekt budowy drogi rowerowej na ul. Focha zakłada na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności budowę nowej wydzielonej drogi dla rowerów po południowej stronie ulicy (po północnej stronie na odcinku Grottgera- Multikino trasa została wybudowana w trakcie przebudowy węzła Garbary). Na moście droga dla rowerów jest zostanie wydzielona na chodniku bitumicznym za pomocą oznakowania poziomego. Ruch pomiędzy operą i pl. Teatralnym ma odbywać się na wspólnej jezdni na zasadach ogólnych.
W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego – jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników – bez których niemożliwe byłoby zaprojektowanie infrastruktury dla ruchu rowerowego.
Przy ul. Kruszwickiej drogi rowerowe powstaną po obu stronach jezdni. Wydzielona droga rowerowa będzie funkcjonować na całej długości po stronie zachodniej (przy centrum handlowym). Niezbędna będzie do tego korekta jezdni, która w części południowej zostanie zawężona do dwóch pasów ruchu.
Po stronie wschodniej część trasy wytyczona zostanie w formie pieszojezdni oraz z wykorzystaniem jezdni parkingowej (zakończenie ul. Kordeckiego). Rowerzyści będą mogli korzystać też z tunelu łączącego plac Poznański z ulicą Dolina.
Drogi rowerowe powstaną też wokół placu Poznańskiego. Wykonane zostaną nowe zatoki autobusowe na wylocie ul. Szubińskiej i Stromej.
Źródło: UM Bydgoszcz