dom parkZ końcem maja dobiegła końca szósta edycja ogólnopolskiej akcji zapoczątkowanej w Gdańsku, w której przez miesiąc uczniowie dojeżdżali rowerem, hulajnogą lub na rolkach do szkół i przedszkoli. W tym roku padły kolejne rekordy – z 47 miast udział wzięło 839 placówek, w tym ponad 178 tys. uczestników, którzy odbyli 4 265 532 przejazdy!

 

W kampanii nagradzane są placówki z największą liczba przejazdów i frekwencją, jednak to wcale nie liczby są najważniejsze. Liczy się główny cel Rowerowego Maja, czyli promocja wśród uczniów, a także nauczycieli i rodziców, codziennych, aktywnych dojazdów do miejsc nauki ekologicznymi środkami transportu.

- Co roku Rowerowy Maj pozytywnie nas zaskakuje. Cieszymy się, że projekt wymyślony w Gdańsku przyjął się w całej Polsce i biorą w nim udział zarówno duże miasta, jak i mniejsze gminy. To pokazuje, że wszyscy mamy wspólny cel, jakim jest zachęcanie oraz wspieranie dzieci i młodzieży w codziennej jeździe rowerem do i ze szkoły – mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska, ds. zrównoważonego rozwoju. – My zaś mamy czytelny sygnał, że co raz więcej uczniów wybiera ten środek transportu również w innych miesiącach nauki szkolnej – dodaje.

O tym, że Rowerowy Maj to kampania skutecznie promująca aktywne podróże wśród najmłodszych świadczą wyniki i zdjęcia przepełnionych przyszkolnych parkingów rowerowych oraz specjalnie postawionych namiotów, gdzie dzieci mogły pozostawić również swoje hulajnogi i rolki. W porównaniu do ubiegłego roku, w skali całego kraju, w kampanii wzięło udział o 300 przedszkoli i szkół i 50 tysięcy uczniów więcej! Łącznie w tym roku 178 tys. uczestników wykręciło ponad 4,2 mln aktywnych podróży, a tych, którzy nie opuścili ani jednej okazji w ciągu miesiąca do przyjechania rowerem do szkoły było prawie 15 tys.

- Efekty i korzyści Rowerowego Maja są odczuwalne nie tylko dla uczniów i szkół, ale również dla samorządów i środowiska. Nie tylko promujemy wśród najmłodszych jazdę ekologicznym środkiem transportu, ale również pokazujemy, jak okolice szkół i przedszkoli uczynić bezpieczne i przyjazne rowerzystom – zauważa Piotr Grzelak.

950 tys. przejazdów w Gdańsku
W Gdańsku już od lat w kampanii biorą udział wszystkie szkoły i większość przedszkoli - ale i tu z roku na rok udział bierze coraz więcej placówek. W rywalizacji szkół w Gdańsku udział wzięło aż 2043 klas z 152 szkół i przedszkoli, a 34 615 uczestników wykonało 950 188 przejazdów, co dało frekwencję na poziomie 57%!

- Dziękujemy wszystkim zaangażowanym - uczestnikom, nauczycielom, koordynatorom, rodzicom i sponsorom. Satysfakcja z prowadzenia kampanii jest naprawdę ogromna, ale najważniejsze jest to, że dzieci cieszą się z udziału w Rowerowym Maju, co roku wypytują się o kolejną edycję i chwytają zdrowego bakcyla, bo parkingi rowerowe szkół wcale nie pustoszeją po zakończeniu kampanii. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku spotkamy się w jeszcze szerszym gronie – podsumowuje Monika Evini, koordynatorka ogólnopolskiej kampanii.

Projekt Made in Gdańsk, który ogarnął całą Polskę
Pierwsza edycja skierowanej do szkół kampanii Rowerowy Maj odbyła się w 2014 roku w Gdańsku. Od tego momentu z roku na rok bierze w niej udział coraz więcej miast, placówek i dzieci. Jest to największa tego typu kampania w Polsce!

Chętnych przyciąga forma zabawy połączonej z elementami rywalizacji, która popularyzuje rower, ale także hulajnogę, rolki czy deskorolkę, jako środki transportu i uczy zdrowych nawyków. Zasady akcji są proste: każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju aktywnie dotrze na zajęcia za pomocą roweru i innych, otrzymuje naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Najlepsze szkoły w danych kategoriach oraz najaktywniejsi uczestnicy otrzymają atrakcyjne nagrody.

Źródło: UM Gdańsk

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.