Od 7 września Łódzki Rower Publiczny wzbogacił się o nowe rowery cargo, którymi można przewozić dzieci lub zakupy.
Łódzkie rowery cargo dla bezpieczeństwa są wyposażone w pasy. Mają składane ławeczki, siedem biegów, a przepisowe maksymalne obciążenie skrzyni rowerów to 100 kg. Na razie jest ich dziesięć, ale operator nie wyklucza wzbogacenie tej oferty o kolejne rowery nazywane także familijnymi lub towarowymi. Firma Nextbike przekazała je miastu nieodpłatnie. Wkrótce dołączy do nich pięć kolejnych, kupionych z budżetu obywatelskiego.
- To kolejna funkcjonalność, która dochodzi do Łódzkiego Roweru Publicznego, ale na pewno nie ostatnia. Będziemy dyskutowali o kolejnych. Jest oczekiwanie mieszkańców żebyśmy wprowadzili na przykład tandemy - zauważył radny Bartosz Domaszewicz. Dodał, że w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego rozstrzygnięto konkurs, dzięki któremu rozszerzy się łódzki i regionalny system rowerowy - Powstanie 14 stacji rowerowych na 14 stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. System ma być spójny i jak widać wciąż się rozrasta.
Zasady i koszty korzystania z cargo są takie same jak w przypadku innych rowerów ŁRP. Po wykorzystaniu można je oddać w dowolnej stacji, zostawić w skrajnym stojaku lub przypiąć obręczą do innego roweru.
Źródło: ZDiT w Łodzi