MG 4458W Katowicach przed świętami zainaugurowano nowy sezon funkcjonowania miejskiej sieci wypożyczalni rowerów. W Katowicach rozpoczęło działanie aż 30 stacji, których operatorem, podobnie jak w zeszłym roku, jest Nextbike.

- Katowice to miasto z każdym rokiem coraz bardziej przyjazne dla rowerzystów - powiedział prezydent Marcin Krupa. - Inwestujemy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury rowerowej. W tym roku wydamy ok. 6 mln zł na utworzenie 11 km nowych dróg rowerowych. Otworzyliśmy aż 30 stacji wypożyczalni rowerów, a w systemie pojawią się 244 jednoślady i nie jest nasze ostatnie słowo. Bardzo się cieszę, że sprawdza się nasza strategia, by rowery pełniły w Katowicach funkcję zarówno rekreacyjną, ale też transportową. Pokazują to liczby: w zeszłym roku rowery wypożyczono u nas 38 tysięcy razy i aż 9 tysięcy mieszkańców miasta jest wpisanych do systemu – dodał prezydent.

Sieć wypożyczalni rowerów w Katowicach dynamicznie się rozrasta. W 2015 roku funkcjonowały trzy testowe wypożyczalnie, a w zeszłym roku było ich już 11, w tym jedna sponsorska. W tym roku stacji jest już 30. Tym samym jest to największa sieć w województwie śląskim. – Cieszę się, że w naszej powstającej metropolii inne miasta również tworzą podobne sieci wypożyczalni. Dzięki temu wkrótce będzie można podróżować po całej aglomeracji rowerem miejskim – podkreślał prezydent Krupa.

W tym roku, decyzją prezydenta, zostało utrzymanych 10 zeszłorocznych lokalizacji miejskich wypożyczalni oraz powstała dodatkowa w Bogucicach. Kolejne dziewięć zostało wybranych przez mieszkańców w ramach budżetu obywatelskiego.

 MG 4502W tym roku aż 10 wypożyczalni rowerów to tzw. stacje sponsorskie. – Współpraca miasta Katowice z biznesem, uczelniami czy centrami handlowymi ma wymierny efekt dla naszych mieszkańców. Te 10 dodatkowych stacji rowerowych znacząco podnosi możliwości mieszkańców Katowic w zakresie podróżowania po mieście – podkreślał Marcin Krupa. – Jednocześnie dziękuję wszystkim naszym partnerom za otwartość i przyjęcie naszego zaproszenia do wspólnego tworzenia sieci rowerowej w Katowicach – dodał prezydent.

- W Katowicach udział podmiotów prywatnych w organizacji i finansowaniu systemu roweru miejskiego jest największy w Polsce – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska, operatora systemu. – Prywatni przedsiębiorcy nie tylko widzą korzyści marketingowe wynikające ze sponsorowania konkretnych stacji. Chcą również partycypować w dążeniu władz miasta do uczynienia z Katowic jeszcze lepszego miejsca do życia. City By Bike to system, który już trzeci rok z rzędu jest rozbudowywany.

Nowe drogi rowerowe w 2011 roku – 11 km za 6 milionów zł

W tym roku w Katowicach zostanie zmodernizowanych 40 km ścieżek rowerowych, czyli dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Dodatkowo, w latach 2016-2019 na projekt budowy dróg rowerowych "Podstawowa Sieć Infrastruktury Rowerowej w Katowicach" zostanie wydanych blisko 16 mln zł. Jego celem jest połączenie każdej dzielnicy drogą rowerową z centrum miasta. W 2017 roku powstanie około 11 km dróg rowerowych za ok. 6 mln zł. Kwota ta nie uwzględnia infrastruktury budowanej w ramach innych pozycji budżetowych oraz nakładów na odnowienie tras, a także bieżące utrzymanie infrastruktury rowerowej. Przykładowe planowane tegoroczne realizacje to:

- Odnowienie tras rowerowych: nr 3 - niebieska (15,5 km), nr 101 - czarna (18 km), nr 153 - zielona (5,5 km);
- Przebudowa skrzyżowania ulic: Kościuszki, Szeligiewicza, Poniatowskiego;
- Połączenie infrastruktury rowerowej na ul. Medyków z węzłem przesiadkowym Ligota.

Utworzenie systemu wypożyczalni rowerów miejskich zostało powierzone Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej Katowice Sp. z o.o. Projekt 20 stacji wypożyczalni rowerów kosztował 700 tys. zł. To koszt dzierżawy urządzeń i rowerów, montaż i obsługa systemu. W Katowicach system utworzyła firma Nextbike, która również w ubiegłym roku realizowała ten projekt dla miasta.

Źródło: UM Katowice

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.