Do wybetonowania pozostał jeszcze krótki odcinek pomiędzy wentylatornią a stacją Dworzec Wileński. fot. Metro WarszawskieRozbudowa II linii metra na wschód nie zwalnia tempa. Dobiegają tam końca niezwykle ważne prace torowe. Wykonawca właśnie zakończył betonowanie toru prawego. Trwają prace na torze lewym, gdzie pozostało do ukończenia jeszcze 600 metrów torowiska. W połowie zaawansowane są prace przy układaniu szyny prądowej.

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów prac na budowie. Roboty torowe, które są kluczowe dla prowadzenia ruchu pociągów są już niemal na ukończeniu. Mocno zaawansowane jest również układanie tzw. trzeciej szyny. Teraz przed nami intensywny etap prac wykończeniowych – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Cały odcinek północno-wschodni wraz ze stacjami to ponad 6 kilometrów torów – 3135,4 tor prawy i 3155,3 – tor lewy. Na tym fragmencie II linii metra powstaną także komora rozjazdów oraz komora torów odstawczych. Ten ostatni obiekt jest wraz ze stacją Trocka największą podziemną kubaturą tego odcinka – liczy ponad 227 tysięcy metrów sześciennych. Jeden z torów odstawczych będzie tu wyposażony w kanał rewizyjny, do przeprowadzania drobnych prac serwisowych.

Najbardziej wymagające prace torowe są już na ukończeniu. fot. Metro WarszawskieW połowie zaawansowane są prace przy układaniu szyny prądowej. fot. Metro Warszawskie

 

 

 

 

 

 

 

 

Budowa torów na finiszu
Najbardziej wymagające prace torowe są już na ukończeniu, pozostało jeszcze wybetonowanie krótkiego odcinka pomiędzy wentylatornią a stacją Dworzec Wileński. To ostatnie 600 metrów torowiska tego odcinka podziemnej kolei. W połowie są również prace przy układaniu tzw. trzeciej szyny – czyli elementu, z którego pociągi są zasilane w czasie jazdy. Do zamontowania zostało około 3 kilometrów. Wszystkie te prace zakończą się jeszcze w listopadzie.

Natomiast na stacjach trwają już intensywne prace wykończeniowe – montowane są schody, okładziny ścian, a także podwieszane sufity i połączone z nimi ściany zatorowe. Równolegle montowane są instalacje i okablowanie. Również na powierzchni widać spore zmiany. Wokół stacji Targówek można już zobaczyć świeżą trawę, a po oddanej w sierpniu ulicy M. Ossowskiego, niedawno udrożniona została także ulica Trocka.

Budowa odcinka północno-wschodniego rozpoczęła się w marcu 2016 roku, a zakończy się wiosną 2019 roku.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.