autos 182795 960 720Najpóźniej do końca października przyszłego roku będą gotowe trzy kolejne poznańskie parkingi Park & Ride. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła właśnie przetarg, który wyłoni inżyniera kontraktu dla nowych obiektów przy rondzie Starołęka, ul. Biskupińskiej oraz przy ul. św. Michała.

 

Trzy zaplanowane inwestycje, których zadaniem jest zwiększenie udziału transportu publicznego w poruszaniu się po Poznaniu i tym samym zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska, wchodzą w skład drugiego etapu budowy systemu parkingów Park & Ride w stolicy Wielkopolski. Łącznie powstać ma ponad 200 miejsc parkingowych, w tym 10 dla osób niepełnosprawnych. Na realizację tego zadania miasto nie tylko zarezerwowało środki w wieloletniej prognozie finansowej, ale też otrzymało w ubiegłym roku niemal 9 mln zł unijnej dotacji w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Parking Park & Ride w pobliżu ronda Starołęka powstanie na obszarze prawie 0,5 ha, ograniczonym przez ulice: Hetmańską, Starołęcką i Wągrowską. Obecnie jest to teren niezagospodarowany, porośnięty trawą, nielicznymi drzewami oraz krzewami. W jego otoczeniu zlokalizowany jest węzeł rozjazdowy komunikacji tramwajowej wraz z ośmioma przystankami, obsługującymi siedem dziennych linii tramwajowych.

Powierzchnia terenu przewidzianego pod parking przy ul. Biskupińskiej jest podobna do tej przy rondzie Starołęka. Dziś jest to nieutwardzona nawierzchnia gruntowa, częściowo porośnięta roślinnością. W sąsiedztwie, po ul. Biskupińskiej i Zakopiańskiej, kursują autobusy trzech dziennych linii miejskich. Według programu funkcjonalno-użytkowego dla tej inwestycji konieczne jest stworzenie nowej infrastruktury prowadzącej do ciągów komunikacyjnych wzdłuą ul. Biskupińskiej - szczególnie dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową - prowadzących z terenu parkingu do przystanku kolejowego Poznań Strzeszyn.

Największy z trzech nowych parkingów P&R powstanie kilkaset metrów od ronda Śródka i w sąsiedztwie jeziora Maltańskiego - w okolicach ulic: Warszawskaiej, św. Michała oraz Świętojańskiej, w pobliżu istniejącego przystanku tramwajowego "św. Michała". Już obecnie działa tam parking przeznaczony dla samochodów osobowych. Ma utwardzoną, ale mocno zużytą nawierzchnię. W sąsiedztwie inwestycji zlokalizowana jest trasa tramwajowa obsługująca dwie dzienne linie tramwajowe dzienne, przystanek miejskiej linii autobusowej oraz swarządzkich autobusów podmiejskich. W niedalekiej odległości znajduje się równieę rondo i dworzec autobusowy Śródka, w ramach których dostępne jest sześć linii tramwajowych oraz kilkanaście miejskich i podmiejskich autobusów.

Kandydaci na inżyniera kontraktu dla trzech parkingów Park & Ride, który według dokumentów przetargowych swoje obowiązki będzie pełnić do 31 października przyszłego roku, mogą zgłaszać swoje oferty do 15 czerwca br. Latem tego roku ma zostać ogłoszony przetarg na wykonawcę robót.

Źródło: UM Poznań

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.