Elektryczna autostrada w Niemczech 1Władze Hesji zleciły firmie Siemens budowę napowietrznej linii zasilającej dla zelektryfikowanego transportu towarowego na 10 kilometrowym odcinku autostrady. Linia będzie dostarczała prąd hybrydowym ciężarówkom. W 2018 roku będzie to pierwszy test koncepcji elektrycznej autostrady (eHighway) w warunkach drogowych w Niemczech. System zostanie zainstalowany na autostradzie A5 na odcinku między węzłem Zeppelinheim/Cargo City Süd przy porcie lotniczym Frankfurt a węzłem Darmstadt/Weiterstadt.

Firma Siemens jest odpowiedzialna za planowanie, budowę oraz utrzymanie systemu. Cały system zostanie zbudowany jako część większego projektu ELISA (Zelektryfikowany, innowacyjny ciężki transport drogowy na autostradach), prowadzonego przez Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych (BMUB).

- Budowa systemu pozwoli nam sprawdzić w praktyce, czy realne jest zintegrowanie publicznej autostrady z napowietrzną linią zasilającą. System będzie używany jako część istniejącej sieci transportowej, aby potwierdzić zasadność i praktyczne wykorzystanie w transporcie towarowym - powiedział Gerd Riegelhuth, dyrektor z Hessen Mobil – firmy odpowiedzialnej za utrzymanie transportu drogowego w Hesji.

- Dzięki eHighway stworzyliśmy ekonomicznie zasadne rozwiązanie transportu drogowego, nie mającego wpływu na środowisko naturalne. Nasza technologia jest alternatywą dla już istniejących rozwiązań opartych na silnikach wewnętrznego spalania - powiedział Roland Edel, główny technolog w branży Mobility Siemensa AG.

Elektryczna autostrada w Niemczech 2Elektryczna autostrada w Niemczech 3Elektryczna autostrada w Niemczech 4
System eHighway jest dwa razy bardziej wydajny w porównaniu do ciężarówek z silnikami diesla. To oznacza nie tylko zmniejszoną o połowę konsumpcję energii, ale również istotne zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza. Głównym elementem systemu jest inteligentny pantograf zainstalowany na ciężarówce o napędzie hybrydowym. Takie ciężarówki charakteryzują się zerowym współczynnikiem emisji spalin, gdy działają w ramach systemu, a przy utracie kontaktu z linią zasilającą automatycznie załączają silnik hybrydowy i od razu są gotowe do podróży na standardowych jezdniach.

Źródło: Siemens

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.