contentmap_plugin

edroga001Równe jezdnie, szerokie chodniki, nowe drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych, więcej drzew i miejsc postojowych – tak w przyszłym roku zmieni się al. Jana Pawła II. Jest już projekt przebudowy.

W tym roku, w wakacje, Tramwaje Warszawskie zmodernizują swoje tory w al. Jana Pawła II, pomiędzy rondem ONZ a ul. Elektoralną. Będą nowe, szersze przystanki ulokowane na wysokości Hali Mirowskiej, tramwajarze dobudują także brakujące odcinki drogi rowerowej i przejazdy przez skrzyżowania.  

Na przyszły rok remont w Alei Jana Pawła II i ul. T. Chałubińskiego pomiędzy rondem ONZ a ul. Nowogrodzką szykuje Zarząd Dróg Miejskich. Dziś na tym odcinku, na odcinku ponad kilometrowej długości, nie ma żadnego przejścia dla pieszych w poziomie ziemi, a chodniki są wąskie i w nienajlepszym stanie. Brakuje dróg dla rowerów, ale też miejsc postojowych dla samochodów. Jezdnia miejscami ma aż 10 pasów ruchu. W przyszłym roku to się zmieni. Podstawowym założeniem jest przekształcenie przestrzeni ulicy tak, aby odpowiadała potrzebom wszystkich jej użytkowników, bez szkody dla żadnej z grup. Co konkretnie się zmieni?

Dla pieszych: chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone do min. 3 metrów. Pojawią się nowe naziemne przejścia dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka (przez północne i zachodnie ramię skrzyżowania oraz przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich na wysokości Marriotta, a także przez ul. T. Chałubińskiego na osi Nowogrodzkiej). Zlikwidowane zostaną istniejące bariery architektoniczne (uskoki, krawężniki), pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Przybędzie też ławek.

Dla rowerzystów: powstaną drogi dla rowerów o szerokości 3 metró po obu stronach ulicy (po stronie wschodniej – od ronda ONZ do ul. Złotej, po zachodniej – od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej). Pojawi się także przejazd rowerowy w ciągu ul. Nowogrodzkiej, która może się stać rowerową alternatywą dla Alej Jerozolimskich. Na całej ulicy przybędzie stojaków dla rowerów.

Dla kierowców: przekrój jezdni zostanie ujednolicony do 3 pasów ruchu w każdym kierunku. Nie wpłynie to na warunki ruchu: zlikwidowane zostaną pasy, które obecnie są praktycznie nieużywane (np. do jazdy na wprost przez rondo, co dubluje możliwość jazdy estakadami). W zamian powstaną dodatkowe miejsca postojowe w zatokach po obu stronach ulicy – łącznie będzie ich 66, czyli więcej niż obecnie. Jezdnia na całym odcinku zyska nową, równą nawierzchnię.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.