Autobusy Dworzec Centralny 2016bW okresie epidemii w Warszawskim Transporcie Publicznym jest dużo mniej pasażerów – w autobusach to ok. 20 proc. podróżnych, w metrze – ok. 14 proc. W marcu sprzedanych zostało o ponad połowę biletów mniej niż w zeszłym roku w tym samym miesiącu. Ale już w okresie poświątecznym pasażerów zaczęło przybywać. 

W okresie epidemii w Warszawskim Transporcie Publicznym jest dużo mniej pasażerów – w autobusach to ok. 20 proc. podróżnych, w metrze – ok. 14 proc. W marcu sprzedanych zostało o ponad połowę biletów mniej niż w zeszłym roku w tym samym miesiącu. Ale już w okresie poświątecznym pasażerów zaczęło przybywać. Codziennie na ulice miasta wyjeżdża ponad 1400 autobusów i 400 tramwajów, pociągi metra i Szybkiej Kolei Miejskiej. W piątek, 17 kwietnia, do metra weszło najwięcej osób (80 628) od 24 marca, a liczba sprzedanych biletów zarówno we wtorek (18 723), jak i w środę (16 971) była najwyższa od 16 marca. Część pasażerów odwiesiła już swoje bilety długookresowe. Zniesienie obostrzeń, związanych z przemieszczaniem się w celach rekreacyjnych, a także otwarcie parków, lasów i bulwarów prawdopodobnie wpłynie na dalszy wzrost liczby pasażerów. Przypominamy, że w środkach transportu może jednocześnie podróżować nie więcej osób niż połowa liczby miejsc siedzących. Dlatego też w każdym pojeździe, przy drzwiach jest informacja o maksymalnej liczbie pasażerów, jaka może nim jechać. Dotychczas przekroczenia tej liczby zdarzały się rzadko. Pasażerowie rozumieją sytuację i w razie przepełnienia sami opuszczają pojazd lub do niego nie wsiadają.

 

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.