Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, ma zwrócić uwagę na to jak ważnym i niezbędnym elementem podróży, jest życzliwe zachowanie się względem współpasażerów i pokazać właściwe postawy oraz zachowania.
- Mamy nowoczesną komunikację, która przewozi co roku aż miliard pasażerów. Oprócz komfortu w podróży liczy się również właściwa atmosfera – wzajemna życzliwość, szacunek dla prywatności i chęć niesienia pomocy. Jakość podróży zależy również od pasażerów – mówi Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy.
W taborze komunikacji miejskiej (autobusach, tramwajach, metrze i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckich) ponownie pojawią się monstery: Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant, Knyszojad Smrodliwy, Kłapodziób Wylewny oraz Zastawiacz Olbrzymi, do których dołączą nowe postaci: Siedziołek Przyciężki, Rozpychacz Wybredny, Oknogap Permanentny oraz Gigant Komunikacji Miejskiej, który wskaże właściwe zachowania współpasażerom.
Organizatorami akcji są: Urząd m.st. Warszawy, Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Zarząd Transport Miejskiego oraz Koleje Mazowieckie, a partnerami: Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, Fundacja Dobroczynności Kid Zone oraz Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej.
Źródło: UM Warszawa