Prawo
Koniec 2019 roku zbiegł się z powołaniem nowej Komisji Europejskiej, która zapowiedziała energiczną realizację jednego z najbardziej ambitnych przedsięwzięć w historii Unii. Europejski Zielony Ład (Green Deal), wyznacza niezwykle trudne cele dla wielu różnych sektorów. Jak w nowej rzeczywistości odnajdzie się motoryzacja?
- Szczegóły
Jak sprawić, by reklamy w przestrzeni publicznej w Gdańsku były niebanalne, kreatywne, estetyczne i przyciągające uwagę? Z początkiem kwietnia mija okres przejściowy na dostosowanie szyldów i informacji reklamowych umieszczonych na terenie Gdańska przed wejściem w życie Uchwały Krajobrazowej. Miasto prowadzi intensywną kampanię informacyjną i dokłada starań, aby wspomóc przedsiębiorców.
- Szczegóły
Poprawa standardów jakościowych i estetyki przestrzeni publicznych to podstawowy cel tzw. uchwały krajobrazowej, której projektem na najbliższej sesji zajmie się Rada Miasta Krakowa. Dokument precyzuje zasady i warunki sytuowania na terenie Krakowa obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych i rodzaju materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
- Szczegóły
Obecnie z unijnym dofinansowaniem jest realizowanych prawie 58,5 tys. inwestycji o wartości blisko 448 mld zł. Udział funduszy europejskich wynosi ponad 83 proc. Rok 2019 zakończył się z ponad 80-proc. wykorzystaniem puli środków dostępnych w obecnej perspektywie finansowej UE i Polska jest pod tym względem w czołówce państw członkowskich.
- Szczegóły