Wnioski Forum Dróg MiejskichZdaniem samorządowych drogowców konieczne jest sformułowanie kierunków polityki transportowej państwa (decyzja Rady Ministrów lub parlamentu) z uwzględnieniem wszystkich poziomów oraz specyfiki dróg miejskich (ulic, placów itd.) i pozamiejskich.

W ich opinii kluczowe jest przyjęcie nowej ustawy o drogach publicznych – obecnie obowiązująca pochodzi z roku 1985 i pomimo licznych aktualizacji nie odpowiada potrzebom drugiej dekady XXI wieku. Za konieczne uważają też poddanie funkcjonowania dróg wszystkich szczebli działalności regulacyjnej. Funkcje takiego regulatora mógłby pełnić specjalnie powołany urząd lub minister właściwy do spraw transportu.

Zgłoszone podczas obrad Forum Dróg Miejskich  (Łódź, 29-30 września 2010 r.) wnioski i postulaty zostały przekazane Prezesowi Rady Ministrów – Donaldowi Tuskowi. Opracowała je komisja, w której skład weszli: prof. Wojciech Suchorzewski jako przewodniczący oraz Janusz Koper (pełnomocnik prezydenta Rybnika ds. dróg i gospodarki komunalnej), Tomasz Kowalczyk (Polski Kongres Drogowy), Grażyna Lendzion (dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie), Zbigniew Tabor (dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach), Czesław Wandzel (dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jeleniej Górze) i Maciej Winsche (dyrektor Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi). Forum zorganizowało stowarzyszenie Polski Kongres Drogowy, we współpracy z Unią Metropolii Polskich, Związkiem Miast Polskich i Samorządową Komisją Drogownictwa Miejskiego.

 

Wnioski Forum Dróg Miejskich w Łodzi (PDF)

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.