- 51. Crash-testy bezpiecznych konstrukcji wsporczych
- (Komentarze)
- ... raczej nie ma mniejszej prędkości. Czy aby na pewno takie konstrukcje są bezpieczne dla wszystkich? Do przemyślenia... ...
- Utworzone: 16 marzec 2011
- 52. Zmiany w oznakowaniu
- (Komentarze)
- Witam. Inicjatywa dobra. Tylko proponuję krok dalej. Po pierwsze zmusić wreszcie Sejm RP do zmiany prawa o ruchu drogowym i ustanowić prędkość 50 km/h obowiązującą w obszarze zabudowanym przez całą dobę ...
- Utworzone: 29 lipiec 2009
- 53. Geometria i oznakowanie węzłów autostradowych
- (Komentarze)
- ... u ciekawych rozwiązań jest w USA tam coś takiego, że na głównej drodze jest specjalny znak który podaje ograniczenie prędkości na rampie zjazdowej. Jest on widoczny i znany dużo wcześniej zanim pojawi s ...
- Utworzone: 19 październik 2009
- 54. Mini ronda dla bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu cz. I
- (Komentarze)
- Zauwaz ze szerokosc samochodu ciezarowego to 2,6m.Zauwaz tez ze 5,5 m stosuje sie w tzw zwartej zabudowie i gdzie pozadana predkosc to 30 km/h.Zauwaz tez ze Polska wcale nie jest unikatem jesli chodzi ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2015
- 55. Czy odliczać czas na skrzyżowaniach – II. NIE
- (Komentarze)
- ... prędkości do 50km/h ( poborów mocy poniżej 5kW przy prędkościach stałych ) Uświadom mnie proszę jakie są te "poważne wad akomodacji z predykcją zapotrzebowania na sygnał zielony w następnej fazie " by moż ...
- Utworzone: 17 marzec 2010
- 56. Czy odliczać czas na skrzyżowaniach – III. TAK, ALE…
- (Komentarze)
- dyskutując w tym dziale wypada pamiętać o tym, że ludzkość dokonała już takich wiekopomnych odkryć jak fotoradar, komputer ( którym można zaprogramować prędkość zielonych fal ), czy choćby kamera, którą ...
- Utworzone: 24 marzec 2010
- 57. Sygnalizator bez czy z dodatkowymi informacjami
- (Komentarze)
- ... jest czerwone i stoją już auta, ale w tym czasie zawsze wyprzedzi mnie kilka samochodów (jeśli jest kilka pasów ruchu) po to tylko żeby zaraz przedemną ostro hamować. I tu niestety moje "rozplanowania prędkoś ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2010
- 58. Sygnalizator bez czy z dodatkowymi informacjami
- (Komentarze)
- ... przejechać należy ODPOWIEDNIO WCZEŚNIE zaplanować rozkład prędkości w czasie/drodze. Prościej: należy odpowiednio wcześnie zaniechać niepotrzebnego rozpędzania, lub przyspieszyć - rzecz jasna w dozwolonych ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2010
- 59. Dopuszczalny poziom hałasu dla istniejących dróg
- (Komentarze)
- ... wydechowym. Dotyczy to w szczególności samochodów po tzw. tuningu oraz większości motocykli. 2. Zastosowanie środków skutecznie ograniczających prędkość, w szczególności pojazdów o większym tonażu. Koszty ...
- Utworzone: 07 kwiecień 2010
- 60. Norsafe® Mast – Ratuje życie!
- (Komentarze)
- Klasa NE to nie wszystko. Liczy się jakiej prędkości dotyczy (im wyższa tym lepiej) oraz jakiej klasy bezpieczeństwa jest ta konstrukcja. Dla bezpieczeństw liczy się nie poziom pochłaniania energii, ale ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2010
- 61. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- krótki czas trwania informacji pozwala jedynie na eliminację przypadków skrajnych gwałtownego hamowania, a nie zaplanowanie prędkości z wyprzedzeniem i osiągniecie korzyści o których wielokrotnie pisałem. ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2010
- 62. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- ... przejeżdża przez takie skrzyżowanie. Kierowca , dojeżdżając z dozwoloną prędkością do skrzyżowania z dużym pochyleniem drogi nie jest w stanie zatrzymać się po zauważeniu światła żółtego będąc w pewnej ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 63. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- ... ) zwracam uwagę na możliwość obniżania prędkości w okolicach skrzyżowań, tak by ci, którzy podejmą decyzję "zdążę" nawet przyśpieszając od tego obniżonego limitu nie osiągali prędkości niebezpiecznych ...
- Utworzone: 23 sierpień 2010
- 64. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- Ostatni udokumentowany przypadek - kobieta jedzie trasą krajową szybkiego ruchu z prędkością 70km/h zgodnie z ograniczeniem. Dojeżdża do skrzyżowania i w pewnym momencie zapala się żółte światło. Z uwagi ...
- Utworzone: 22 sierpień 2010
- 65. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- ... przyspieszać odpowiednio rozkładając prędkość w czasie / w drodze, tak by w chwili zapalenia zielonego rozpędzona (rzecz jasna do niezbyt wysokiej prędkości ) kolumna już zaczęła wjeżdżać na skrzyżowanie. ...
- Utworzone: 16 maj 2010
- 66. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- ... upłynnienie pozwoliłoby na obniżenie dopuszczalnych prędkości bez wydłużenia czasu przejazdu, więc to wydłużanie międzyzielonych nie musiałoby być specjalnie dokuczliwe. (wolniej jadące pojazdy mogę mija ...
- Utworzone: 01 maj 2010
- 67. Metody i środki techniczne uspokojenia ruchu kołowego - aspekty prawne (II)
- (Komentarze)
- Czy wyjezdzajac ze strefy zamieszania a włączając sie do ruchu w strefie 30... również ustępują pierwszeństwa? Poruszający się samochód na drodze w strefie ograniczenia predkości do 30 bez innych znaków ...
- Utworzone: 17 październik 2019
- 68. Rozbudowa drogi nr 776
- (Komentarze)
- ... drogi skoro nie umiemy po nich jeździć? Lepiej drogi zniszczone, które wymuszają mniejszą prędkość. Obawiam się, że ktoś pójdzie po rozum do głowy dopiero jak ktoś tam zginie... zapewne całkowicie niewinn ...
- Utworzone: 09 marzec 2013
- 69. Ronda na polskich drogach
- (Komentarze)
- ... czyli predkosc przejazdu na wprost na rondzie.Stad brakuje parametru toru jazdy zdefiniowanego przez 3 luki (tzw parametr 3R).Tego po prostu nie ma w zadnych polskich Wytycznych a to jest parametr ktory ...
- Utworzone: 07 styczeń 2016
- 70. Ronda na polskich drogach
- (Komentarze)
- ... BRD, ale ze względu na stosunkowo małe prędkości, co jest istotą małych i średnich obiektów, nie budzi żadnego zainteresowania decydentów. Postuluje się nowelizację Wytycznych projektowania, a nikt nie ...
- Utworzone: 15 luty 2015
- 71. Ronda w niemieckiej praktyce
- (Komentarze)
- ... kiedy w Polsce rond nie było prawie wcale, zginęło 95 osób, a ponad 5200 zostało rannych, a jak powszechnie wiadomo prędkości na rondach nie są zabójcze. ...
- Utworzone: 15 listopad 2014
- 72. "Nie testuj prędkości na rodzinie"
- (Komentarze)
- "nadmierna prędkość" nie jest podstawową przyczyną wypadków drogowych. Obecnie są nimi tłok i bardzo długie czasy przejazdu a więc zmęczenie. Po Polsce jeździ się ze średnimi prędkościami niewiele powyże ...
- Utworzone: 22 grudzień 2010
- 73. Ronda, niby ronda i nieronda? (I) Ronda w polskim prawie
- (Komentarze)
- ... m i slyszal cokolwiek o BRD. Dobre i bezpieczne rondo moze miec srednice max 52 m a potem zaczyna sie juz jazda z BRD ze wzgledu na za duze predkosci na rondzie.Mowie o rondzie jednopasowym.Z tym ze najbard ...
- Utworzone: 11 maj 2015
- 74. Nowe znaki na obwodnicy Trójmiasta
- (Komentarze)
- ... bardzo dociera taka informacja cyfra adekwatna do prędkości nie przelicza natury .... grono osób jak "leci" z prędkością 110 jakieś 20 min "przyzwyczaja się" do sposobu jazdy dość wygodnej jadąc w większ ...
- Utworzone: 04 sierpień 2010
- 75. Bezpieczniej w drodze do szkoły
- (Komentarze)
- A gdzie elementy fizycznego uspokojenia ruch w postaci wyniesionych przejść dla pieszych.Same znaki i folie odblaskowe nie zatrzymają ,zmniejszą prędkości pojazdu. Pozdrawiam Grzegorz Cięgotura ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2010
- 76. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Komentarze)
- Jeżeli da się bez problemów skręcić na rowerze przy prędkości 15-20 km/h to będzie to chyba akceptowane przez 80% rowerzystów. Często łuki są takie, ze nie da sie tam skrecic przy predkości powyżej 5 (?) ...
- Utworzone: 06 październik 2010
- 77. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Komentarze)
- ... się projektować do prędkości 20-30km/h. Co do uwagi, że strach dzieci rowerem do szkoły puścić... Skoro tak piszesz, zapewne sam tak jeździsz. Pozdrawia leniwy rowerzysta, który docenia, to, że rowerem ...
- Utworzone: 01 październik 2010
- 78. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Komentarze)
- Przeciętna prędkość roweru to 15-20km. Rowerzyści jeżdzą i szybciej i wolniej, nawet do ok 30km jeśli wykluczysz tzw. ostre koło, które też powinno mieć prawo poruszać się po DDR - a kolarki suną po naszych ...
- Utworzone: 01 październik 2010
- 79. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Komentarze)
- Przyjmowanie 15 km/h na zakrętach jest tak samo sensowne jak przyjmowanie prędkości 60 km/h dla samochodów na zakrętach poza terenem zabudowanym. Można, ale jaki to ma sens?? A jeżdżenie 25-30 km/h na ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2010
- 80. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Komentarze)
- ... nieporozumieniem jest przyjmowanie prędkości projektowej dla rowerzystów na poziomie 30 km/h i w konsekwencji min. promieni 20 m (sic). Proponują praktykować jazdę na rowerze. Życie szybko zweryfikuje ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2010
- 81. Otwarcie odcinka drogi ekspresowej S3
- (Komentarze)
- To bardzo dobra wiadomość. Mieszkam w Szczecinie i droga na południe Polski będzie trochę szybsza. A przy okazji uważam, a mam do tego powody, że powinniśmy zwiększyć prędkości dopuszczalne na drogach ...
- Utworzone: 20 październik 2010
- 82. Na autostradzie pojedziemy 140 km na godzinę
- (Komentarze)
- Bardzo mnie to cieszy :-) zdecydowanie 140 km/h na autostradzie to wystarczająca prędkość. 110 km/h na nowo otwartych ekspresówkach to faktycznie zdecydowanie za mało. Gratulacje należą się za pomysłowość. ...
- Utworzone: 22 październik 2010
- 83. Nowe przepisy od 31 grudnia
- (Komentarze)
- Czy straże miejskie/ gminne mogą dokonywać pomiarów prędkości przy użyciu przenośnego fotoradaru na obszarach niezabudowanych w pasie drogowym dróg wojewódzkich /powiatowych, gminnych/? Wydaje się że zapis ...
- Utworzone: 19 luty 2013
- 84. Podniesiony limit ryzyka
- (Komentarze)
- Najpierw nalezy zadać sobie pytanie dlaczego było 130km/h a odpowiedz jest prosta na takiej prędkości miarodajnej kończy się tabela promieni łuków kołowych w planie dla określonego spadku poprzecznego ...
- Utworzone: 19 styczeń 2011
- 85. Podniesiony limit ryzyka
- (Komentarze)
- W Niemczech na autostradzie znak z ograniczeniem prędkości oznacza ograniczenie prędkości (niestety sam się o tym przekonałem na sumę 50E). Prędkość zalecana jest tylko na odcinkach, gdzie nie pokazano ...
- Utworzone: 03 styczeń 2011
- 86. Podniesiony limit ryzyka
- (Komentarze)
- W tekście jest błąd, nie jesteśmy jedyni w Europie. Na większości niemieckich autostrad nie ma limitu prędkości, są tylko znaki z prędkością zalecaną ( najczęściej 130km/h), ale jadąc 200km/h nie dostaniemy ...
- Utworzone: 01 styczeń 2011
- 87. Podniesiony limit ryzyka
- (Komentarze)
- ... w tej samej fazie na drogach poprzecznych. Gdyby wydzielać osobną fazę pieszym to jaka byłaby przepustowość? A wracając do przepisu o podniesieniu prędkości na drogach A i S - czy ktoś zwrócił uwagę n ...
- Utworzone: 31 grudzień 2010
- 88. Podniesiony limit ryzyka
- (Komentarze)
- cóż.... mogę powiedzieć że jest w tym dużo racji. Jednak lepiej by było 130 na A i 110 na S. Dlaczego? Jeżdżę tymi "drogami" to raczej zdecydowana większość ma więcej niż 150 na zegarku. Nauczmy się najpierw ...
- Utworzone: 30 grudzień 2010
- 89. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
- (Komentarze)
- ... najlepszym przykładem. Zgodnie ze zał. nr.1 do Szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych ..., "W strefie ograniczonej prędkości nie powinno się stosować znaków okreslających pierwszeństw ...
- Utworzone: 04 luty 2011
- 90. „Strefa 30” wkrótce w Poznaniu
- (Komentarze)
- W lokalnych przekaziorach chełpią się że stolica Pyrlandii jest równie zakorkowana jak Paryż! A kiedy ograniczą prędkość poruszania się do 4 km/h? Co zagwarantuje nam tubylcom nie 100% a 500% bezpieczeństwa! ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2011
- 91. Zintegrowany system transportu Lublina
- (Komentarze)
- ... analiz i postawcie znaki pokazujące kierowcom z jaka prędkością mają jechać aby trafić na zieloną falę . system prosty, tani i samoregulujący się!!! Jak macie problem to udostępnię wam moje badania jaki ...
- Utworzone: 10 czerwiec 2011
- 92. ITD buduje system nadzoru nad ruchem
- (Komentarze)
- Kompletnie nie widzę powodu, dla którego trzeba ostrzegać nas kierowców o pomiarze prędkości. Przecież nas to wcale nie obchodzi, jeśli jedziemy zgodnie z przepisami! Interesować to może tylko tych, którzy ...
- Utworzone: 23 luty 2011
- 93. Wrocław: ograniczenia na mostach Chrobrego
- (Komentarze)
- Może zanim ktoś podejmie decyzję o trasie objazdu,zobaczyłby co się dzieje na ul. Miłoszyckiej? Bez objazdu na ww. ulicy panuje olbrzymi ruch. Pomimo ograniczenia prędkości do 40km/h samochody pędzą na ...
- Utworzone: 29 marzec 2011
- 94. Rowerem bezpieczniej
- (Komentarze)
- ... wąskiej jedzie długi a nawet ciągły łańcuch samochodów ! Polskie wymyślone uregulowania ciągle narażają jadącego rowerem z minimalną wręcz prędkością na interwencje funkcjonariusza tylko dla tego,że jest ...
- Utworzone: 08 czerwiec 2011
- 95. Tragiczny bilans świątecznych podróży
- (Komentarze)
- Chyba zrozumiałem taktykę rządu - większa śmiertelność, niższe nakłady na renty i emerytury.
- Utworzone: 26 kwiecień 2011
- 96. NIK o przyczynach wypadków drogowych
- (Komentarze)
- ... oblodzona 467, zanieczyszczona 22, koleiny lub garby 54, dziury lub wyboje 4. Zresztą, każdy kto jeździ po naszych drogach widzi jak kierowcy się zachowują - powszechne jest przekraczanie prędkości, wyprzedzanie ...
- Utworzone: 17 maj 2011
- 97. NIK o przyczynach wypadków drogowych
- (Komentarze)
- ... chodzi o prędkość) Oczywiście porównujac Polskę z innymi krajami trzeba mieć na uwadze porównanie sieci drogowej jak również jej stan. Z tego wynika, że raport NIK wydaje się bardziej wyważony niż to co ...
- Utworzone: 17 maj 2011
- 98. Więcej wypadków, więcej ofiar
- (Komentarze)
- Tak właśnie jest z twierdzeniem iż to prędkość jest przyczyną wypadków. Podniesiono limity o 10kmh na autostradach. Czy więc ludzie zaczęli się częściej zabijać na autostradach? NIE! Większość wypadków ...
- Utworzone: 17 lipiec 2011
- 99. „Czwórka” po przebudowie wygodna i bezpieczna
- (Komentarze)
- Kontynuując -wysepki na przejściach mające wymuszać ograniczenie prędkości nie są skuteczne bo auta z impetem wpadają w to wąskie gardło i ich impet jest jeszcze bardziej odbierany przez pieszego stojącego ...
- Utworzone: 11 grudzień 2012
- 100. „Czwórka” po przebudowie wygodna i bezpieczna
- (Komentarze)
- ... wymyślił bariery i krawężniki na środku jezdni -tak więc średnie prędkości może i wzrosną jak ruch pojazdów spadnie ale gdy oddadzą autostradę A4 -w tym remoncie zapomniano o rowerzystach i zlikwidowano ...
- Utworzone: 11 grudzień 2012