- 51. Projektowanie mechanistyczno - empiryczne
- (Komentarze)
- moim zdaniem powinna być ona oś/pas/okres obliczeniowy (w latach) lub oś/pas podawanie wartości milion osi na dobę jest abstrakcją
- Utworzone: 25 listopad 2009
- 52. Chorzowskie bezpieczne przejścia dla pieszych
- (Komentarze)
- ... (jeżeli zna Pan szczegóły - chętnie się zapoznam) - my obserwujemy, że na tak oznakowanych przejściach kierowcy częściej "są uprzejmi" i przepuszczają pieszych.Głównie jednak chodzi o trwałość takich przejś ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2010
- 53. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Komentarze)
- ... mogły powstać. Ale rzeczywiście o trwałości decydują spękania zmęczeniowe, na które WMSy są bardziej odporne. No i koleiny a przy wysokiej sztywności WMSów też odkształcenia trwałe nie powstaną tak szybko. ...
- Utworzone: 15 kwiecień 2012
- 54. Przetarg na betonowy odcinek A1
- (Komentarze)
- Dobrze że mimo takich kryteriów zdecydowali się na betonowy odcinek. To jest coraz popularniejsza technologia, bardzo trwała, no i nie zrobią się koleiny. Trwałość takiej nawierzchni przy dobrej konserwacji ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2015
- 55. A, B i C: asfalt, beton i cement
- (Komentarze)
- Bez konkurencji nie byłoby wyścigu technologicznego, a to jest główny powód spadku cen. Może pod względem trwałości nawierzchnie bitumiczne dogonią kiedyś te betonowe. Póki co asfalt dominuje w Polsce, ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2015
- 56. Hałas drogowy dokucza milionom Polaków
- (Komentarze)
- ... diametralna. a patrząc na inne zalety dróg betonowych, przede wszystkim trwałość, to jak najbardziej to jest do zaakceptowania ...
- Utworzone: 06 maj 2015
- 57. Drogowa rewolucja? Drogi z plastiku.
- (Komentarze)
- To brzmi trochę jak wyciągnięte z książki fantasy. Plastikowe drogi, no kto by pomyślał :). Obawiam się tylko, że nie będą one dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza że trwałość i zaawansowanie tradycyjnych technologii ...
- Utworzone: 21 lipiec 2015
- 58. PSWNA: ciche nawierzchnie obniżą koszt budowy dróg
- (Komentarze)
- Nie łudzmy się że obniżenie hałasu o 3 DB jest znaczące. Nawierzchnię porowate też nie są idealne, gdyż ich trwałość jest znacznie krótsza od powszechnie stosowanych . ...
- Utworzone: 02 marzec 2016
- 59. SPC o betonie: tańszy i stabilny cenowo
- (Komentarze)
- ... i eksperowki powinny być głównie w betonie ze względu na trwałość, bo częste remonty na trasach szybkiego ruchu niszczą ich potencjał ...
- Utworzone: 16 czerwiec 2016
- 60. PSWNA rekomenduje asfaltową nawierzchnię na Via Carpatia
- (Komentarze)
- Haha Arek tę trwałość widać szczególnie na tych niemieckich betonówkach które po 10 latach się rozpadają. Proponuje przejechać się autostradą w saksonii. Wszędzie remonty i jazda max 30/h No i oczywiście ...
- Utworzone: 15 listopad 2017
- 61. PSWNA rekomenduje asfaltową nawierzchnię na Via Carpatia
- (Komentarze)
- To jest wypowiedź jakiegoś lobbysty. Nawierzchnie asfaltowe są może i trochę tańsze w budowie od betonowych, ale mają kilkakrotnie mniejszą trwałość. W związku z tym koszty utrzymania dróg asfaltowych ...
- Utworzone: 15 listopad 2017
- 62. PSWNA rekomenduje asfaltową nawierzchnię na Via Carpatia
- (Komentarze)
- ... i trwałość. Dlatego wydaje mi się, że droga betonowa byłaby odpowiedniejsza. ...
- Utworzone: 13 listopad 2017
- 63. Drogi samorządowe: czas na jednowarstwową rewolucję
- (Komentarze)
- ... na zmiany struktury nawierzchni. Na ten temat właściwie już wszystko wiadomo w odniesieniu do nawierzchni o zróżnicowanych strukturach. Nawierzchnie betonowe zapewniają wielokrotnie większą trwałość, ale ...
- Utworzone: 01 grudzień 2017