- 1. Most w Komornikach będzie zamknięty
- (Drogi i mosty)
- ... żelbetowe ściany oporowe, połączone z fundamentami konstrukcji. Nowy most będzie spełniał klasę techniczną B co oznacza, że jego nośność wzrośnie do 40 ton. Do czasu zakończenia prac, a więc do końca ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2018
- 2. Zakopianka: objazd przez Mszanę Dolną
- (Inżynieria ruchu)
- ... głowica filara. Trwają też prace przy zbrojeniu ściany oporowej. Na trzecim z kolei obiekcie inżynierskim w Lubniu, czyli wiadukcie nad drogami dojazdowymi, robione jest szalowanie i betonowanie filara, ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2018
- 3. S7 przy granicy z umową
- (Drogi i mosty)
- ... sześć wiaduktów, siedem przejść dla zwierząt, trzy ściany i cztery mury oporowe. Znaczenie inwestycji: - zakończenie przebudowy do klasy „S” całej drogi krajowej nr 7 na terenie województwa ...
- Utworzone: 11 październik 2017
- 4. Centrum Komunikacyjne w Legionowie już otwarte
- (Mobilność)
- ... publicznej w mieście. Jednym z atutów nowego Centrum Komunikacyjnego jest architektura dworca, dzięki której miejsce to spełnia najwyższe standardy europejskie. Konstrukcję stanowią ściany ...
- Utworzone: 14 wrzesień 2016
- 5. Infrastruktura strategiczna wymagająca regulacji: Mosty 2015
- (Drogi i mosty)
- ... – o długości eksploatacyjnej 349 496 m 24 tunele liniowe – o długości eksploatacyjnej 20 442 m 166 kładek dla pieszych – o długości eksploatacyjnej 16 037 m 773 ściany oporowe – ...
- Utworzone: 24 lipiec 2015
- 6. Trwają prace na budowie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
- (Archiwum1)
- Łagodna zima sprzyja pracy drogowców. Trwa zatem również budowa przyczółków, murów oporowych i nasypów Wschodniej Obwodnicy Wrocławia. Przy rondzie w Iwinach zostały ustawione ściany oporowe. Na wiadukcie ...
- Utworzone: 18 luty 2014
- 7. Budowa nowych ścieżek rowerowych w Gdańsku
- (Archiwum1)
- ... Oprócz prac budowlanych wzdłuż dróg wyremontowana zostanie kładka nr II nad ulicą Kliniczną oraz powstaną nowe żelbetowe ściany oporowe w miejscu starych przy obu jezdniach ul. Klinicznej. Na zlecenie ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2013
- 8. Listopad na "jedynce" w Tychach
- (Archiwum1)
- ... bitumiczne mogą zostać ułożone także w innych miejscach. W rejonie gdzie ma powstać nowy wiadukt nad al. Niepodległości wykonano pierwszy etap nasypu. Teraz po obu stronach trwa budowa ściany oporowej. ...
- Utworzone: 09 listopad 2012
- 9. Most na rzece Łupi w Skierniewicach
- (Archiwum1)
- ... od strony Szkoły Podstawowej nr 2, wybudowanie ściany oporowej oraz zdjęcie zabezpieczenia z nowo powstającej konstrukcji. W najbliższym czasie planowane są prace związane z zakopaniem przyczółka po stronie ...
- Utworzone: 26 październik 2012
- 10. Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... bezpośrednio na wymienionej warstwie gruntu rodzimego na grunt stabilizowany cementem. Skrzydła niezależne, które stanowią ściany oporowe nasypu, są usytuowane pod kątem 45 st. do osi obiektu, utwierdzono ...
- Utworzone: 19 styczeń 2012
- 11. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- ... nie powstrzyma tego procesu. Dlatego w tych przypadkach stosowne są pewne zabezpieczenia. Są nimi mury oporowe, ściany szczelne, bądź odpowiednie sztywne wzmocnienia wgłębne. I tutaj też dość często spotykamy ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 12. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. II
- (Prawo)
- ... zawarto wymaganie, iż „wskaźniki stateczności skarp i zboczy określane indywidualnie metodami podanymi w Polskich Normach nie powinny być mniejsze niż 1,5. Przy sprawdzaniu ogólnej stateczności ściany ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2010
- 13. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
- (Prawo)
- ... p. 4.2.6 wymaganie sprawdzenia stateczności ogólnej ściany oporowej lub uskoku naziomu - czyli potencjalnego osuwiska. Podano w niej wymagane wartości współczynnika korekcyjnego m, który w przypadku przyjmowania ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2010
- 14. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
- (Drogi i mosty)
- Zastosowanie komórkowych systemów ograniczających może dać wymierne korzyści techniczne i ekonomiczne w zależności od lokalizacji i warunków terenowych. Techniczno-ekonomiczne aspekty zastosowań systemów ...
- Utworzone: 27 sierpień 2010
- 15. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- Uporządkowanie gospodarki wodnej jest jedną z zasadniczych metod w zabezpieczaniu osuwisk. Dla tego celu projektuje się systemy drenażowe, buduje się nowe lub odbudowuje i modernizuje uszkodzone rowy i ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 16. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
- (Drogi i mosty)
- Zabezpieczanie osuwisk w budownictwie drogowym wiąże się z koniecznością rozwiązania szeregu problemów technicznych i geologicznych obejmujących stabilizację i wzmocnienie gruntów, systemy drenaży i uporządkowanie ...
- Utworzone: 25 sierpień 2010
- 17. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Powstały w ten sposób efektowne, pionowe ściany oporowe o wysokości rzędu 15 m, formowane metodą top-down, z docelowym oblicowaniem z żelbetowych paneli o urozmaiconej formie. W miejscu, gdzie geometria ...
- Utworzone: 26 marzec 2010
- 18. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
- (Prawo)
- ... wydłużeń dla zbrojeń geosyntetycznych, jakie zawarte są w omawianej instrukcji. Należy pamiętać, że pod pojęciem ściany oporowej rozumie się konstrukcje z nachyleniem lica powyżej 70°. Stąd widać, że dla ...
- Utworzone: 17 grudzień 2009
- 19. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
- (Drogi i mosty)
- ... parcia ziemi obliczono wg poniższego wzoru: gdzie: H – wysokość ściany, a1, a2 – odległości od ściany: dolnej i górnej krawędzi skarpy, b – wysokość skarpy, φ - kąt tarcia wewnętrznego gruntu, λa ...
- Utworzone: 07 grudzień 2009
- 20. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... 2) zaprojektowano zabezpieczenie skarpy drogowej na długości 50 m przez wykonanie żelbetowej konstrukcji oporowej w formie ściany w kształcie litery „L” (rys.3), składającej się z czterech segmentów o ...
- Utworzone: 04 grudzień 2009
- 21. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... oporowa jest monolityczna i przestrzenna, odporna na duże obciążenia czynne czterometrowej ściany od parcia ziemi z suwających się osuwisk oraz na odpór gruntu obciążający trzymetrową ścianę na lewym brzegu ...
- Utworzone: 03 grudzień 2009
- 22. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... prostopadła do osi przepustu. Rura żelbetowa przepustu jest zamocowana w drugiej części skrzydła. Ściany pionowe skrzydła są obciążone siłą poziomą tylko od parcia ziemi. Parcie ziemi działające na część ...
- Utworzone: 02 grudzień 2009
- 23. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
- (Ochrona środowiska)
- Ściany skonstruowane z gabionów, bazujące na atrakcyjnej technologii konstrukcji segmentowych, stanowią życzliwy naturalnemu środowisku sposób zabezpieczenia komunikacyjnych budowli ziemnych (np. nasypów) ...
- Utworzone: 30 listopad 2009
- 24. Wizja „0” w krajowych i europejskich normatywach – zagrożenia w infrastrukturze (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... większym niż 1:3 dopiero przy wysokości 2,0 (drogi klasy A, S) lub 3,5 m, ściany oporowe o wysokości ponad 1,5 m podtrzymujące nasyp (!), obiekty które znajdują się w odległości od krawędzi pasa awaryjnego ...
- Utworzone: 23 październik 2009
- 25. Wykorzystanie pali i grodzic w miejskim budownictwie cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... nich realizowana jest w miastach lub w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Tunele, półtunele, ściany oporowe, parkingi podziemne lub budynki z wieloma kondygnacjami podziemnymi bardzo często budowane są w gęstej ...
- Utworzone: 29 wrzesień 2009