- 1. InfraBIM 2020 V4 Expo & Multi-Conference
- (Drogi i mosty)
- ... temat strategii BIM na centralnym szczeblu krajów Grupy Wyszehradzkiej, a potem dwa panele dyskusyjne. W pierwszym, przedstawiciele największych centralnych instytucji rozmawiali na temat implementacji ...
- Utworzone: 04 listopad 2020
- 2. Decyzja środowiskowa dla S10 Bydgoszcz - Toruń
- (Drogi i mosty)
- ... z Centralnym Portem Komunikacyjnym w okolicy Baranowa przy A2. Źródło: GDDKiA ...
- Utworzone: 27 luty 2020
- 3. Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego nabiera tempa
- (Mobilność)
- ... – Najważniejsze plany na 2020 rok to przygotowanie nowelizacji ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Dotyczy ona przede wszystkim skrócenia procedur administracyjnych, co pozwoliłoby na pierwsze ...
- Utworzone: 07 styczeń 2020
- 4. Kolej ma być główną gałęzią transportu
- (Mobilność)
- ... mamy Centralny Port Komunikacyjny, który spowoduje, że będziemy jeździli z prędkością do 250 km/h i wybudujemy – po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat – ok. 1,6 tys. km nowych linii kolejowych – mówi ...
- Utworzone: 09 sierpień 2019
- 5. Jak zmienił się Kraków przez 15 lat?
- (Mobilność)
- ... budowę i modernizacje linii tramwajowych m.in. łączących ul. Brożka oraz Kampus UJ oraz na odcinku rondo Mogilskie - al. Jana Pawła II - plac Centralny, zakup niskopodłogowego i ekologicznego taboru tramwajowego ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2019
- 6. Pierwsze kroki do budowy CPK
- (Mobilność)
- ... harmonogram, ale – wedle wszelkich dostępnych nam danych – jest on realny. Jesteśmy przekonani, że w tym czasie jego realizacja jest możliwa – podkreśla wiceminister. Centralny Port Komunikacyjny, inaczej ...
- Utworzone: 08 luty 2019
- 7. Kolejny krok do poszerzenia A2 o pas ruchu
- (Drogi i mosty)
- ... granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Centralny Port Komunikacyjny i GPR Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie również powodowała zwiększenie ruchu. ...
- Utworzone: 06 luty 2019
- 8. Długa walka o zrównoważoną mobilność w Krakowie
- (Mobilność)
- ... nie ma innej możliwości na rozwiązanie problemu braku przestrzeni w centrach miast. – Zawsze popyt na parkowanie, przy masowej motoryzacji, w obszarze centralnym, przekracza możliwości podaży, stąd jednym ...
- Utworzone: 11 październik 2018
- 9. Kraków konsultuje projekt LEZ
- (Inżynieria ruchu)
- ... Rada Miasta Krakowa przyjmie uchwałę, na centralnym obszarze kwartału Kazimierz ustanowiona zostanie strefa czystego transportu, do której wjazd będą mieli głównie mieszkańcy oraz pojazdy w pełni elektryczne, ...
- Utworzone: 21 sierpień 2018
- 10. Ruszają prace na obwodnicy Warszawy
- (Drogi i mosty)
- ... powiązań z istniejącą i planowaną siecią dróg. Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym. Następnie dla wstępnie nakreślonego modelu sieci drogowej zostanie ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2018
- 11. Jednak będzie Centralny Port Komunikacyjny
- (Prawo)
- Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej”, przedłożoną przez pełnomocnika ...
- Utworzone: 08 listopad 2017
- 12. Lublin rozbudowuje system ITS
- (Inżynieria ruchu)
- ... lokalny, obszarowy i centralny. Prace wykonawcze poprzedzi opracowanie studium wykonalności, czyli ocena potencjału projektu. W tym celu Qumak dostarczy analizy warunków ruchu, stworzy mapy sytuacyjno-wysokościowe, ...
- Utworzone: 24 październik 2017
- 13. Konsultacje publiczne "ustawy inwestycyjnej"
- (Prawo)
- ... wszystkim duże projekty inwestycyjne, takie jak Centralny Port Komunikacyjny albo projekty inwestycyjne, np. w ramach rewitalizacji, ale także szczególne zamierzenia, takie jak Expo 2022 w Łodz ...
- Utworzone: 21 wrzesień 2017
- 14. Pomoc ofiarom wypadków drogowych
- (Mobilność)
- 20 listopada obchodziliśmy Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych. Centralnym punktem obchodów było podpisanie „Deklaracji dotyczącej współpracy w zakresie pomocy ofiarom ...
- Utworzone: 22 listopad 2016
- 15. NIK o danych dotyczących brd
- (Mobilność)
- ... nie jest możliwe wykorzystanie ich potencjału do zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego w skali całego kraju. Nadal dużym problemem jest rzetelność i wiarygodność centralnych baz danych. Podstawowym ...
- Utworzone: 19 luty 2016
- 16. Kraków: komunikacja dla niepełnosprawnych
- (Mobilność)
- ... peronach przystankowych i w obrębie całego układu komunikacyjnego. Kolejnym przykładem jest zakończona przebudowa linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – aleja Jana Pawła II – Plac Centralny, ...
- Utworzone: 27 październik 2015
- 17. Tempo 30 w Olsztynie
- (Drogi i mosty)
- ... do 30 km/h. Nie podano na razie, jakich ulic będzie dotyczyła zmiana. Jak zapewniają jednak władze Olsztyna, intencją jest większe udostępnienie miszkańcom centralnych części miasta. Jak poinformował Patryk ...
- Utworzone: 14 wrzesień 2015
- 18. Krakowska polityka transportowa
- (Mobilność)
- ... środków z funduszy Unii Europejskiej, m.in. na przebudowę linii tramwajowej na odcinku Rondo Mogilskie – Plac Centralny, rozbudowa KST wraz z układem drogowym ul. Lipska – Wielicka, ...
- Utworzone: 09 lipiec 2015
- 19. Najpierw człowiek, potem transport
- (Mobilność)
- ... miejskiej i modernizację systemu komunikacyjnego. Po tym zostały przedstawione doświadczenia z długofalowego planu ograniczenia ruchu samochodowego w centralnym obszarze Krakowa i problemy związane z wprowadzeniem ...
- Utworzone: 15 czerwiec 2015
- 20. Strefa tempo 30 w centrum Katowic
- (Mobilność)
- ... centralnych największych europejskich metropolii, zapewniając większe bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu oraz lepszy komfort życia mieszkańców, w tym ze względu na zmniejszenie poziomu hałasu. ...
- Utworzone: 13 maj 2015
- 21. Śladem drogowej myśli inżynierskiej
- (Drogi i mosty)
- ... kontynentu ruszył wielki ruch budowlany, dzięki któremu nastąpił szybki przyrost sieci dróg bitych. W Polsce reformy drogowe zaczęły się w czasie Księstwa Warszawskiego. W 1808 roku powołano Centralny ...
- Utworzone: 02 luty 2015
- 22. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... na poziomie planistycznym. Poprzez odpowiednią politykę parkingową i ograniczenie dostępności centralnych obszarów (np. płatne parkowanie, opłaty za wjazd do centrum, zamknięcie niektórych obszarów dla ...
- Utworzone: 28 październik 2014
- 23. Francja: prośrodowiskowa eksploatacja autostrad cz. III
- (Ochrona środowiska)
- ... prowadzi we współpracy z firmami budowlanymi oraz z ośrodkami badawczymi administracji drogowej, jak np. z Centralnym Laboratorium Mostów i Dróg (LCPC), które od 2011 roku stało się częścią Francuskiego ...
- Utworzone: 05 czerwiec 2014
- 24. Tramwaj w krakowskich Alejach Trzech Wieszczów?
- (Inżynieria ruchu)
- ... Galileo” - 20 lutego 2014 r., Politechnika Krakowska. *Aleje Trzech Wieszczów to ciąg trzech krakowskich alei, które otaczają centralny obszar miasta od zachodu i północnego zachodu i stanowią fragment ...
- Utworzone: 13 marzec 2014
- 25. Obszarowy system sterowania ruchem i nadawanie priorytetu dla transportu zbiorowego w Krakowie cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... na odcinku Rondo Mogilskie - al. Jana Pawła II - Plac Centralny. Inwestycja ta przyniesie kolejne rozszerzenie systemu sterowania ruchem w Krakowie o 15 sygnalizacji. Natomiast w trakcie przygotowań jest ...
- Utworzone: 28 sierpień 2013
- 26. INVOLVE: zaangażowanie sektora prywatnego w zarządzanie mobilnością cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... działaniami polegającymi na wprowadzaniu płatnego dostępu do obszarów centralnych albo skłanianiu użytkowników do pozostawiania samochodów na parkingach „parkuj i jedź” – wyjaśnia Tamás Dombi. AS ...
- Utworzone: 23 maj 2013
- 27. Gdynia dostępna dla niepełnosprawnych
- (Drogi i mosty)
- ... również, że dostępność wszystkich aspektów życia dla każdego stanowi centralny element strategii KE na rzecz Europy bez barier dla niepełnosprawnych. - Dlatego właśnie zamierzam przedstawić w 2013 r. wniosek ...
- Utworzone: 31 grudzień 2012
- 28. Polityka parkingowa stymulatorem przemian w transportowym funkcjonowaniu miast cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... zmian jest przytaczany przez Toma Rye Londyn, w którym jeszcze w latach 90. ubiegłego stulecia dochodziło do konfliktów w sytuacji, kiedy próbowano ograniczyć możliwość parkowania na ulicach centralnych ...
- Utworzone: 03 grudzień 2012
- 29. Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (III) Sieć transmisji danych
- (Inżynieria ruchu)
- ... w Gdańsku System sterowania ruchem drogowym System Sterowania Ruchem Drogowym stanowi element Systemu Zarządzania Ruchem Miejskim. Na poziomie centralnym system obszarowego sterowania ruchem ...
- Utworzone: 28 listopad 2012
- 30. Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (II) Poziom centralny systemu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na poziomie centralnym, wspólną sieć transmisji danych, wspólne bazy danych umożliwiające wzajemne wykorzystanie danych i produktów przetwarzania podsystemów wchodzących w skład ZSZR TRISTAR. Jednak poszczególne ...
- Utworzone: 27 listopad 2012
- 31. Analizy modelowe w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... budowy baz danych o zmiennych objaśniających także poza miastem centralnym. Dostępne bazy GUS prowadzone są w ujęciu gminnym (NUTS IV), a w odniesieniu do niektórych informacji – powiatowym (NUTS III). ...
- Utworzone: 19 lipiec 2011
- 32. Modelowanie miejskiego ruchu
- (Mobilność)
- ... spadku liczby mieszkańców w polskich aglomeracjach (wyjątek - Warszawa) oznacza, że ten spadek jest szybszy w samym mieście centralnym, zaś w rejonach peryferyjnych jest on mniejszy lub zgoła następuje ...
- Utworzone: 04 lipiec 2011
- 33. ITS dla Podhala cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... nowotarski i tatrzański położone są w Centralnych Karpatach Zachodnich. W skład tego regionu wchodzą mniejsze jednostki, takie jak: Obniżenie Orawsko–Podhalańskie i Łańcuch Tatrzański. Obniżenie Orawsko-Podhalańskie ...
- Utworzone: 10 luty 2011
- 34. Mniej samochodów w centrach miast
- (Inżynieria ruchu)
- ... zwłaszcza szynowej, w zapewnieniu dostępu do centralnych obszarów miejskich. Ale warto również zwrócić uwagę na inny, dodatkowy fakt. Trzeba gminom uświadomić, jak istotne są realizacje połączeń komunikacją ...
- Utworzone: 06 kwiecień 2010
- 35. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... AG, stosowany na świecie od ponad 20 lat. Centralnym elementem tego systemu jest siatka stalowa wysokiej wytrzymałości, którą mocuje się do głowic gwoździ przy pomocy systemowych płytek kotwiących. Dzięki ...
- Utworzone: 25 marzec 2010