- 1. Analiza porównawcza konstrukcji z balsy
- (Drogi i mosty)
- ... moduł Younga równy E = 3,638 GPa. W oparciu o dane ze źródeł internetowych [7] przyjęto współczynnik Poissona równy v = 0,38 [–]. Założono dwa rodzaje profili zgodnie z modelem doświadczalnym: przekrój ...
- Utworzone: 05 lipiec 2019
- 2. Statyczna próba rozciągania laminatów GFRP
- (Drogi i mosty)
- ... takie jak moduł Young’a oraz współczynnik Poissona, należą do grupy jednych z najważniejszych, opisujących materiał parametrów [1]. Tą grupę obejmują te właściwości, które określane są za pomocą stosunkowo ...
- Utworzone: 18 czerwiec 2019
- 3. 176 przetargów GDDKiA
- (Drogi i mosty)
- ... ze 107 mld zł do 135 mld zł. Budowa dróg jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. Źródło: GDDKiA ...
- Utworzone: 25 styczeń 2019
- 4. Udostępniono do ruchu jedną jezdnię S5
- (Drogi i mosty)
- ... jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. Źródło: GDDKiA ...
- Utworzone: 02 styczeń 2019
- 5. Szybciej z Białegostoku do Warszawy
- (Drogi i mosty)
- ... przed wtargnięciem zwierzyny, - 832 m ekranów przeciwhałasowych, - wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów. Budowa S8 na odcinku Wyszków - Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako ...
- Utworzone: 23 październik 2018
- 6. Po S8 z Warszawy do Białegostoku
- (Drogi i mosty)
- ... Dybki, biegnie po starym śladzie DK 8. Koszt realizacji to ok. 405 mln zł. Odcinek ten ma dofinansowanie ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020), które obejmuje 3 odcinki S8 od Wyszkowa do granicy województwa ...
- Utworzone: 18 wrzesień 2018
- 7. Wkrótce oddanie tzw. obwodnicy Leszna w ciągu S5
- (Drogi i mosty)
- ... drogi ekspresowej S5 odc. Poznań - Kaczkowo jest dofinansowana ze Środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. Źródło: GDDKiA O/Poznań ...
- Utworzone: 25 lipiec 2018
- 8. Zmiany w POIiŚ, więcej z CEF
- (Prawo)
- Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia projektu zmiany Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Ponadto, 6 lipca Komitet Koordynacyjny CEF Transport zatwierdził ...
- Utworzone: 07 lipiec 2017
- 9. Bydgoszcz: pół miliarda na inwestycje tramwajowe
- (Mobilność)
- ... sfinansowania tego przedsięwzięcia. Inwestycje z pewnym dofinansowaniem (POIŚ) Najważniejszą inwestycją będzie budowa torowiska na Kujawskiej od Zbożowego Rynku do ronda Kujawskiego. Inwestycja będzie ...
- Utworzone: 31 październik 2016
- 10. Drogi z unijnym dofinansowaniem
- (Drogi i mosty)
- ... dostępnej dla projektów transportowych w POIŚ 2014-2020. We wrześniu podpisano umowy na dofinansowanie pięciu inwestycji Źródło: CUPT ...
- Utworzone: 26 październik 2015
- 11. Niebieska Księga dla projektów drogowych
- (Drogi i mosty)
- Na stronach Ministerstwa Inrastruktury i Rozwoju (pois.gov.pl) została opublikowana ostatecznie zatwierdzona wersja Niebieskiej Księgi dla projektów drogowych. Niebieska Księga jest uzupełnieniem ...
- Utworzone: 26 sierpień 2015
- 12. Bariery rozwoju i szanse wdrożeń ITS
- (Inżynieria ruchu)
- ... w celu usprawnienia realizacji projektów infrastrukturalnych, w tym projektów ITS. Raport i Katalog są dostępne na stronie internetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko/Transport www.pois.transport.gov.pl. ...
- Utworzone: 28 marzec 2013
- 13. 28 dużych projektów POIŚ ze zgodą Komisji Europejskiej
- (Archiwum1)
- ... decyzję potwierdzającą z Brukseli, z tego aż 28 w roku 2012. Stanowi to 40 proc. wszystkich wydanych dotąd decyzji. Bruksela potwierdziła dofinansowanie dla inwestycji w czterech sektorach POIŚ, tj. transporcie, ...
- Utworzone: 02 styczeń 2013
- 14. Materiały na bazie UPS są bezpieczne i pożyteczne
- (Drogi i mosty)
- ... możliwość zastosowania ubocznych produktów spalania (UPS) do ulepszania gruntów, a szczególnie stabilizacji gruntów spoistych. Przeprowadził on analizy teoretyczne oraz wykonał testy praktyczne stabilizacji ...
- Utworzone: 28 czerwiec 2012
- 15. Planowanie dróg wg koncepcji KPZK 2030 (III) Drogi ekspresowe
- (Drogi i mosty)
- ... ułatwienie możliwości przekształcenia na autostrady niektórych dróg ekspresowych, brak ruchu publicznego i ułatwiony transport materiałów i gruntów (najczęściej niespoistych) w czasie budowy drogi ekspresowej. ...
- Utworzone: 10 październik 2011
- 16. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (III)
- (Drogi i mosty)
- ... Technologia wytwarzania mieszanki powinna być następująca: spulchnienie gruntu naturalnego – wymagane w przypadku gruntów bardzo spoistych, ewentualne rozłożenie materiału doziarniającego, ewentualne ...
- Utworzone: 16 listopad 2010
- 17. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (II)
- (Drogi i mosty)
- ... Jest to o tyle istotne, że zapobiega to, na etapie użytkowania, powstawaniu osiadań. Jednak z punktu widzenia zastosowań popiołów wapniowych należy podkreślić, że ich dodatek, w przypadku gruntów spoistych ...
- Utworzone: 15 listopad 2010
- 18. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (I)
- (Drogi i mosty)
- ... dużych wytrzymałości jak cementy, jednak mają wiele innych zalet: małe wytrzymałości skutkują małym skurczem hydratacyjnym i termicznym, możliwość stosowania do stabilizacji gruntów spoistych, możliwość ...
- Utworzone: 12 listopad 2010
- 19. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... odkształcenia podłużnego (moduł Younga) i postaciowego, współczynnika Poissona i tłumienia drgań w poszczególnych pasmach częstotliwości. Dobierając wibroizolację należy zwrócić uwagę na jej skuteczność ...
- Utworzone: 06 październik 2010
- 20. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Podłoże i posadowienie (I)
- (Drogi i mosty)
- ... o stopniu zagęszczenia ID > 0.80 należąca jeszcze do osadów rzecznych. Głębiej rozpoznano grunty spoiste; gliny zwięzłe pyły i iły pylaste półzwarte oraz lokalnie zagęszczone piaski pylaste. Strop iłów ...
- Utworzone: 21 wrzesień 2010
- 21. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- ... piasku, przez co przewarstwione grunty spoiste szybciej namakają i ulegają uplastycznieniu, a tym samym m.in. łatwiej osiadają. Tak się dzieje jeśli zagrożenia te pod drogą nie zostały właściwie rozpoznane ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 22. Sposoby doraźnej ochrony obwałowań podczas akcji przeciwpowodziowej
- (Drogi i mosty)
- ... nie większą niż 1,5 m (rys. 13). Zabezpieczenie przed przeciekami przez korpus wału Zabezpieczenie poprzez zabicie ścianki z pali wraz z uszczelnieniem jej gruntem spoistym. Metoda ta ma głównie zastosowanie ...
- Utworzone: 24 maj 2010
- 23. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... się wapno. Podstawowym celem stosowania technologii stabilizacji nowoczesnymi spoiwami hydraulicznymi jest wykorzystanie gruntu rodzimego (grunty spoiste i nie spoiste) w celu ulepszania podłoża czy konstruowania ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 24. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
- (Prawo)
- ... się do gruntów niespoistych, bo nie ma w nich członu dla adhezji i do wyciągania zbrojenia z gruntu, ponieważ widoczna jest liczba 2 oznaczająca ilość powierzchni poślizgu, jakie stawiają opór w trakcie ...
- Utworzone: 17 grudzień 2009
- 25. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu projektowego, b) przyjęcie grubości warstw konstrukcji nawierzchni, c) określenie stałych materiałowych warstw, modułów E i współczynników Poissona ?, d) obliczenie naprężenia i odkształcenia w konstrukcji ...
- Utworzone: 15 grudzień 2009
- 26. Proekologiczny projekt technologii budowy średniej wielkości obiektów mostowych
- (Drogi i mosty)
- ... ekologiczną. Dolina może być porośnięta roślinnością. Warunki geotechniczne Założono, że najczęściej w obszarach takich przepraw bezpośrednie podłoże stanowią grunty niespoiste w stanie od luźnego do ...
- Utworzone: 08 grudzień 2009
- 27. Wykorzystanie pali i grodzic w miejskim budownictwie cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... zalegających w podłożu warstw gruntów niespoistych. Prowadzi to do osiadania obiektów mimo braku odczuwalnych drgań. Kolejnym zjawiskiem jakie należy przewidzieć podczas wwibrowywania pali lub grodzic ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2009
- 28. Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
- (Drogi i mosty)
- ... łatwych, tj. kamienistych, na gruntach niespoistych mało spoistych i spoistych, torfach i namułach organicznych, piaskach, glinach, tłuczniach i żwirach. Generalnie na zboczach o pochyleniu do 40°. Wyroby ...
- Utworzone: 27 listopad 2008
- 29. Szczegółowy opis osi priorytetowych POIiS
- (Attached to Article: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020)
- Szczegółowy opis osi priorytetowych POIiS (Filename: SzOOP_POIS_2015-07-23.pdf) ...
- Utworzone: 27 lipiec 2015