- 1. Projekt ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego
- (Prawo)
- Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego, przedłożony przez ministra spraw wewnętrznych i administracji. Zmieni się struktura organizacyjna ...
- Utworzone: 12 luty 2020
- 2. Udane przełączenie numeru alarmowego 997 do CPR
- (Mobilność)
- ... Odbieranie zgłoszeń bezpośrednio przez operatorów CPR pozwala na jednoczesne i automatyczne (za pośrednictwem systemu teleinformatycznego) powiadomienie wszystkich służb właściwych ze względu na rodzaj ...
- Utworzone: 19 grudzień 2018
- 3. Numer alarmowy 997 przeniesiony do CPR
- (Prawo)
- ... (za pośrednictwem systemu teleinformatycznego) powiadomienie wszystkich służb właściwych ze względu na rodzaj zdarzenia. Skróceniu ulega również czas oczekiwania na odebranie połączeń. Średni czas mierzony ...
- Utworzone: 27 wrzesień 2018
- 4. Czujniki wykryją brak rąk na kierownicy
- (Mobilność)
- Opracowano elastyczne czujniki, które potrafią wykryć nacisk dłoni na kierownicę lub drążek do sterowania samolotem. Gdy ręce kierowcy lub pilota nie mają kontaktu z układem sterującym, system zawiadomi ...
- Utworzone: 27 wrzesień 2018
- 5. Ruszają przetargi na projekty wdrożeniowe KSZR
- (Inżynieria ruchu)
- Rozpoczął się kolejny etap wdrażania Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Na stronie internetowej GDDKiA ukazało się wstępne ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2018
- 6. Przejazdy kolejowe z naklejkami
- (Inżynieria ruchu)
- ... łączem, służby PKP PLK. Wydane zostaje polecenie wstrzymania ruchu pociągów. Realizację projektu wspierała merytorycznie Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych. Aby nowy system mógł sprawnie działać, ...
- Utworzone: 27 kwiecień 2018
- 7. Numer 997 będzie przeniesiony do CPR
- (Prawo)
- ... CPR pozwala na jednoczesne i automatyczne (za pośrednictwem systemu teleinformatycznego) powiadomienie wszystkich służb właściwych ze względu na rodzaj zdarzenia. Skróceniu ulega również czas oczekiwania ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2018
- 8. Numer 112 jest przygotowany do obsługi eCall
- (Prawo)
- Centra Powiadamiania Ratunkowego są przygotowane do obsługi zgłoszeń z systemu eCall. Urządzenie instalowane w nowych autach, aktywowane automatycznie przez czujniki bądź ręcznie przez kierowcę lub pasażera, ...
- Utworzone: 03 kwiecień 2018
- 9. eCall: auto samo ruszy z pomocą
- (Mobilność)
- System automatycznego wzywania pomocy stanie się obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów, które po 1 kwietnia br. uzyskają świadectwo homologacji. Ogólnoeuropejskie rozwiązanie ma zmniejszyć liczbę ...
- Utworzone: 27 marzec 2018
- 10. 11 lutego - Dzień Numeru Alarmowego 112
- (Prawo)
- ... korzystają z systemu teleinformatycznego pozwalającego na wzajemną zastępowalność na wypadek awarii oraz mechanizmy wzajemnej obsługi zgłoszeń, w przypadku dużej liczby zgłoszeń nadchodzących w krótkim ...
- Utworzone: 09 luty 2018
- 11. Umowa na zaprojektowanie KSZR
- (Inżynieria ruchu)
- GDDKiA podpisała umowę na realizację projektu i podstaw systemu oraz późniejszego wsparcia przy wyborze kolejnych wykonawców elementów wdrożeniowych oraz nadzoru przyszłego Krajowego Systemu Zarządzania ...
- Utworzone: 01 luty 2018
- 12. 112 – numer, który ratuje życie
- (Prawo)
- ... i wynosi 8 sekund. Jak działa CPR? W Polsce jest 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Znajdują się w każdym mieście wojewódzkim oraz dodatkowo w Radomiu. Podstawowym założeniem systemu ...
- Utworzone: 10 luty 2017
- 13. Szybszy system powiadamiania ratunkowego
- (Prawo)
- ... ponad rok. Potwierdziły one integrację systemu CPR z systemami Policji i Straży Pożarnej. W przyszłości planowane jest też kierowanie zgłoszeń z numerów 997, 998 i 999 do CPR. Państwowe Ratownictwo ...
- Utworzone: 29 wrzesień 2016
- 14. 11.2 – Dzień Numeru 112
- (Mobilność)
- ... że średni czas reakcji na zgłoszenie wypadku w mieście wynosi niewiele ponad 7 minut i niespełna 12 minut w przypadku wsi. System informatyczny Centrum Powiadamiania Ratunkowego pozwala na identyfikację ...
- Utworzone: 11 luty 2016
- 15. 11 lutego – dzień numeru 112
- (Mobilność)
- ... w Radomiu. Podstawowym założeniem systemu jest jak najszybsze odebranie połączenia i powiadomienie służb udzielających pomocy. W przypadku, gdy osoba przebywająca na terenie danego województwa łączy się ...
- Utworzone: 11 luty 2015
- 16. Europejskie porozumienie w sprawie ochrony danych w systemie eCall
- (Prawo)
- Wprowadzane przepisy w europejskim projekcie automatycznego systemu połączenia eCall poprali, w zawartym z początkiem grudnia porozumieniu, posłowie Komisji Rynku Wewnętrznego. Proponowane regulacje posłużą ...
- Utworzone: 08 grudzień 2014
- 17. Decyzje w sprawie eCall jeszcze tej wiosny
- (Mobilność)
- Przedstawiciele państw członkowskich zatwierdzili porozumienie zawarte między Parlamentem i Komisją Europejską w sprawie decyzji o wprowadzeniu obowiązkowego unijnego systemu do obsługi połączeń alarmowych, ...
- Utworzone: 24 marzec 2014
- 18. Europosłowie wracają do eCall
- (Mobilność)
- Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego poparła plany dotyczące wprowadzenia we wszystkich nowych modelach samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych systemu ...
- Utworzone: 20 luty 2014
- 19. Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112
- (Mobilność)
- ... systemu jest jak najszybsze odebranie połączenia i powiadomienie służb udzielających pomocy. W przypadku, gdy osoba przebywająca na terenie danego województwa łączy się z numerem 112 i nie może uzyskać ...
- Utworzone: 11 luty 2014
- 20. Unijne priorytety ITS w świetle dyrektywy 2010/40/EU oraz CEF
- (Inżynieria ruchu)
- ... Równocześnie zapewnia, że w takich państwach jak Polska inwestycje w ITS mogą wręcz skokowo przyspieszyć postęp w budowie systemów transportowych. Unijna polityka transportowa, w tym również dotycząca ...
- Utworzone: 07 czerwiec 2013
- 21. KE tworzy specyfikacje ITS cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/40/EU z 7 lipca 2010 roku w sprawie ram wdrażania inteligentnych systemów transportowych w obszarze transportu drogowego oraz interfejsów z innymi rodzajami ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2012
- 22. Ramy wdrażania ITS
- (Prawo)
- Do uzgodnień międzyresortowych z początkiem stycznia br. został przekazany projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych, którego planowane zapisy służą wdrożeniu do polskiego systemu prawnego ...
- Utworzone: 13 styczeń 2012
- 23. Koncepcja wdrożenia eCall w Polsce
- (Inżynieria ruchu)
- System eCall polega na automatycznym wezwaniu pomocy w sytuacji nastąpienia kolizji drogowej. Nie obejmuje on interwencji w przypadku pospolitych stłuczek drogowych, lecz dotyczy wypadków wymagających ...
- Utworzone: 20 czerwiec 2011
- 24. eCall- system automatycznego powiadamiania ratunkowego
- (Inżynieria ruchu)
- ... śmiertelnych i rannych) Unia Europejska podjęła inicjatywę e-Safety, której celem jest poprawa bezpieczeństwa w transporcie, dzięki m.in. elektronicznym systemom instalowanym w pojazdach i wyposażenia ...
- Utworzone: 28 czerwiec 2010
- 25. ITS dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
- (Inżynieria ruchu)
- ... w wypadkach nawet o około 40%. To więc oznacza możliwość zaoszczędzenia ok. 194 mld dolarów rocznie. Wyliczenia te opierają się na założeniu, że inteligentne technologie będą wprowadzone w sposób systemowy ...
- Utworzone: 25 listopad 2008