- 1. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... ustabilizowanie zjawisk elektrostatycznych. Nie dotrzymanie tego warunku powoduje, że ta aktywność kruszywa może spowodować spadek odporności mieszanki na oddziaływanie wody i mrozu. Obniża się adhezja ...
- Utworzone: 08 luty 2012
- 2. Wpływ ciśnienia w ogumieniu na hałas generowany przez opony samochodowe
- (Ochrona środowiska)
- ... powietrza w rowkach bieżnika, pompowanie powietrza, rezonans Helmholtza, turbulencje, „Slip-stick”, a w skrajnych warunkach badań nawet adhezja gumy i nawierzchni. Badania prowadzone były w ...
- Utworzone: 01 luty 2012
- 3. Dlaczego „znika” asfalt? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- Politechnika Świętokrzyska pierwsze badania dotyczące „zaniku” asfaltu w betonie asfaltowym wykonała w pierwszej połowie lat 90. ubiegłego stulecia. Bazowano w nich na lokalnych doświadczeniach. W regionie ...
- Utworzone: 25 listopad 2011
- 4. Dlaczego „znika” asfalt? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... miejsca wbudowania. Ale to nie wszystkie czynniki. - Istotnym i podstawowym parametrem technologicznym wartym przypomnienia, ponieważ w praktyce podchodzimy do niego mechanicznie, jest adhezja, czyli zapewnienie ...
- Utworzone: 24 listopad 2011
- 5. MMA w świetle wymagań normowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... asfaltu i nadmiernej jego kruchości. Jest to wiec pożądane i oczekiwane zjawisko. Dlaczego więc dążymy do bardzo wysokich modułów? Przyczepność asfaltów do kruszyw Mamy w kraju kłopoty z adhezją asfaltu ...
- Utworzone: 31 marzec 2011
- 6. Normy napraw obiektów betonowych
- (Drogi i mosty)
- ... Adhezja to główny czynnik skuteczności naprawy. Adhezja w złączu powinna przewyższać wytrzymałość na rozciąganie elementów łączonych. Wykazano, że wraz ze wzrostem przyczepności materiału naprawczego ...
- Utworzone: 22 lipiec 2009