- 1. Lublin rozbudowuje system ITS
- (Inżynieria ruchu)
- ... lokalny, obszarowy i centralny. Prace wykonawcze poprzedzi opracowanie studium wykonalności, czyli ocena potencjału projektu. W tym celu Qumak dostarczy analizy warunków ruchu, stworzy mapy sytuacyjno-wysokościowe, ...
- Utworzone: 24 październik 2017
- 2. Wieloletni plan rozwoju transportu w Katowicach
- (Mobilność)
- ... Dane i analizy wytworzone w ramach planu wykorzystywane będą w bieżącej działalności Urzędu Miasta dotyczącej przygotowywania inwestycji transportowych i organizacji transportu oraz w obszarze planowania ...
- Utworzone: 02 styczeń 2017
- 3. Infrastruktura strategiczna wymagająca regulacji: Mosty 2015
- (Drogi i mosty)
- ... bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Głównym parametrem podlegającym weryfikacji jest wytrzymałość konstrukcji nośnej. Istnieje wiele możliwości analizy i monitoringu tego wskaźnika. Klasyczną metodą ...
- Utworzone: 24 lipiec 2015
- 4. Potrzeby transportowe mieszkańców Katowic
- (Mobilność)
- ... powstanie model symulacyjny obrazujący ruch w mieście, czyli wszystkich podróży, które są realizowane różnymi środkami transportu. Analizy symulacyjne pozwolą podejmować efektywne ...
- Utworzone: 17 kwiecień 2015
- 5. Innowacyjny i ekologiczny transport priorytetem UE
- (Mobilność)
- ... zakresu elektromobilności. W oparciu o wyniki analizy SWOT oraz ustalenia dotyczące regionalnego potencjału i priorytetów badawczych zdefiniowano wspólne plany działań na rzecz wdrażania elektromobilności ...
- Utworzone: 17 październik 2014
- 6. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (V) Podsumowanie
- (Inżynieria ruchu)
- Podsumowując przeprowadzone analizy, dzięki wykorzystaniu możliwości programu Visum sprawdzono zasadność wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego w centrum Bielska-Białej oraz zbadano stopień konieczności ...
- Utworzone: 25 lipiec 2013
- 7. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (IV) Wyniki przeprowadzonych analiz
- (Inżynieria ruchu)
- ... obsługi komunikacyjnej śródmieścia. Nowe połączenia pozwalają rozprowadzić ruch wokół centrum, dzięki czemu nie dochodzi do nadmiernych zatłoczeń. Analizy wykazały, że uwzględnienie inwestycji w modelowaniu ...
- Utworzone: 24 lipiec 2013
- 8. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (III) Bielsko-Biała: warianty uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- Bielsko-Biała jest średniej wielkości miastem, które podobnie jak większość polskich miast musi radzić sobie ze sporym zatłoczeniem dróg generującym duże straty finansowe oraz środowiskowe. Układ komunikacyjny ...
- Utworzone: 23 lipiec 2013
- 9. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (II) Możliwości modelowania symulacyjnego środków uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... Przykładowe analizy symulacyjne wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego wykonano w programie do makrosymulacji firmy PTV – Visum. Do obliczeń użyto prostego modelu ze statycznym rozkładem ruchu. Wadą ...
- Utworzone: 22 lipiec 2013
- 10. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (I) Zrównoważony rozwój
- (Inżynieria ruchu)
- ... w całym mieście. Artykuł zawiera przegląd budowlanych środków uspokojenia ruchu oraz przedstawia propozycje możliwości modelowania symulacyjnego tych środków. Sugerowane narzędzia do analizy omówione ...
- Utworzone: 19 lipiec 2013
- 11. Wybrane zagadnienia ochrony środowiska cz. III
- (Ochrona środowiska)
- ... I kto zapłaci za tę niewiedzę? Jak udowodnić w przyszłości podczas wykonywania analizy porealizacyjnej, że rozwiązanie jest efektywne i prawidłowe? Równie mylne są lansowane przez niektórych „specjalistów” ...
- Utworzone: 05 czerwiec 2013
- 12. Dylematy uprzywilejowania transportu zbiorowego w centrum miasta cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Jakie są dodatkowe uwarunkowania, czyli na co może jeszcze wypłynąć przyspieszenie tramwaju? Rozpatrzenie tych aspektów nie było wyłącznie pracą koncepcyjną. Na potrzeby analizy została opracowana specjalna ...
- Utworzone: 21 maj 2013
- 13. Dynamiczne modele podróży cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... istotne oddziaływanie ma upływ czasu. Właściwości i atrybuty modelu są zmienne z upływem sekund, minut lub godzin. Rozkład ruchu na sieć Modele ruchu starają się uchwycić zmieniający się czas analizy, ...
- Utworzone: 20 luty 2012
- 14. Kalibracja więźby ruchu w oparciu o pomiary przekrojowe cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... on Advanced Modeling and Simulation of Transportation Networks, Sorrento, 2010 3. PTV AG – traffic, mobility, logistics. VISUM - version 11.0. Podręcznik użytkownika, Analizy i planowanie sieci transportowych. ...
- Utworzone: 03 luty 2012
- 15. Badania hałaśliwości opon samochodowych (II) Stanowisko badania hałaśliwości opon
- (Ochrona środowiska)
- ... zaprojektowano stanowisko do badań hałaśliwości opon samochodowych. Zostało ono rozbudowane o mechanizmy dodatkowych obciążeń eksploatacyjnych z możliwością analizy toczenia po różnych nawierzchnia przy ...
- Utworzone: 25 styczeń 2012
- 16. Modelowanie ruchu wzbudzonego w miastach cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... wprowadzeniem inwestycji), wyznaczana jako iloraz pracy przewozowej wyrażonej jako [pojazdo_kilometry/pojazdo_godziny] dla obszaru analizy (korytarza lub fragmentu sieci drogowej). dr inż. Andrzej Szarata ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2011
- 17. Kalibracja i weryfikacja wyników KBR narzędziami symulacyjnymi cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... badania ruchu w Katowicach i Siemianowicach Śląskich - Analizy problemowe”, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie, Kraków 1999 Szarata A., “Aktualizacja modelu symulacyjnego aglomeracji ...
- Utworzone: 21 lipiec 2011
- 18. Kalibracja i weryfikacja wyników KBR narzędziami symulacyjnymi cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... przestrzennego obszaru analizy z uwzględnieniem mniejszych obszarów – rejony komunikacyjne, wyników badań mobilności, zawierających podstawowe informacje dotyczące wybranych cech społecznych i ekonomicznych ...
- Utworzone: 20 lipiec 2011
- 19. Modelowanie ruchu i układu transportowego cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... CO2 w politykach transportowych naszych miast są traktowane bardzo ogólnie. Nie spotkałem się z tym, by któreś z miast prowadziło szczegółowe analizy. Może się mylę, czegoś nie wiem, ale dotąd nie widziałem ...
- Utworzone: 12 lipiec 2011
- 20. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... stałego popytu i niecałe 110 000 poj-km dla scenariusza z popytem tłumionym. Podobne analizy można przeprowadzić dla pracy przewozowej w pojazdo-godzinach. Wdrożenie ograniczeń w scenariuszu ze stałym ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2011
- 21. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... pozostałe podróże. Dalsze analizy będą się odnosiły do zredukowanych podróży zawartych w oddzielnej macierzy. Redukcja podróży związana z wprowadzeniem ograniczeń została przeprowadzona w oparciu o uzyskane ...
- Utworzone: 29 czerwiec 2011
- 22. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... materiał badawczy, umożliwiający szczegółowe analizy zachowań kierowców i pasażerów komunikacji zbiorowej w poszczególnych etapach trwania inwestycji. W odniesieniu do lokalizacji źródeł i celów podróży, ...
- Utworzone: 28 czerwiec 2011
- 23. Badania wpływu rond na redukcję hałasu cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... i rozszerzają analizy wykonane w ramach programu europejskiego Silence [5] – tabl. 3. Z powyższego zestawienia wynika, że najmniejsze wartości hałasu występują w otoczeniu średnich rond oraz małych skrzyżowań ...
- Utworzone: 08 czerwiec 2011
- 24. Badania wpływu rond na redukcję hałasu cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... które mają wpływ na kształtowanie hałasu w otoczeniu skrzyżowań. Badania i analizy korelacji parametrów i mierników warunków ruchu wskazały, że oprócz podstawowych parametrów ruchu decydujący wpływ na ...
- Utworzone: 07 czerwiec 2011
- 25. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... drogowych oraz analizy wielokryterialnej przy wyborze wariantów jej realizacji. dr inż. Grzegorz Bebyn dr inż. Jacek Chmielewski dr inż. Jan Kempa Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska Uniwersytet ...
- Utworzone: 22 październik 2010
- 26. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- Bezpieczeństwo ruchu drogowego determinowane jest zarówno cechami infrastruktury drogowej, jak również w dość dużym stopniu warunkami ruchowymi występującymi na sieci drogowej. Oczywisty jest fakt, że ...
- Utworzone: 21 październik 2010
- 27. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... od ruchu pociągów na stacji Katowice na konstrukcję peronów i przejść podziemnych a następnie sporządzenie analizy rozwiązań wibroizolacyjnych torów na stacji. Nawierzchnia kolejowa dworca PKP w Katowicach ...
- Utworzone: 08 październik 2010
- 28. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... i z wibroizolacyjną matą podtłuczniową (rys. 20). W odniesieniu do każdego z trzech rozważanych wariantów wykonano – na podstawie obliczeń symulacyjnych - analizy wpływu drgań na ludzi przebywających ...
- Utworzone: 07 październik 2010
- 29. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... wystarczającą zgodność wyników oceny wpływu drgań na ludzi otrzymanych na podstawie pomiarów in situ oraz obliczeń symulacyjnych. Analizy z obliczeń symulacyjnych dotyczą tych samych punktów budynku, w ...
- Utworzone: 06 październik 2010
- 30. Wpływ prognozowania ruchu na analizy środowiskowe w drogownictwie cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... że powyższe analizy odnosiły się do wielkości błędu natężenia ruchu wyrażonego w wartościach względnych, które w przypadku dróg i ulic niższych klas o małym natężeniu ruchu są co do wartości bezwzględnej ...
- Utworzone: 29 grudzień 2009
- 31. Analizy drgań transportowych
- (Ochrona środowiska)
- ... 1. Dla przykładu na rys. 2 przedstawiono przebieg czasowy drgań pionowych stropu budynku S9, wywołanych przejazdem pociągu EZT po torze 4 (tunel podmiejski), a na rys. 3 wyniki analizy wpływu tych drgań ...
- Utworzone: 14 październik 2008