- 1. Studium metra w Krakowie będzie później
- (Mobilność)
- ... budowlane w rejonie parkingu na tyłach biblioteki będą poprzedzone badaniami wykopaliskowymi, aby zweryfikować występowanie stanowisk archeologicznych, w szczególności możliwość występowania pochówków ...
- Utworzone: 30 grudzień 2019
- 2. Pierwsza jezdnia S7 Lubień - Naprawa
- (Drogi i mosty)
- ... bezpieczeństwa robotników ewakuowano i prace wstrzymano. Wcześniej, ani na etapie projektowania, ani przed rozpoczęciem robót badania geologiczne nie wykazały ruchów mas ziemnych ani powierzchni poślizgowych. ...
- Utworzone: 20 grudzień 2019
- 3. Szczecin: drogowcy kończą trzy ważne zadania
- (Drogi i mosty)
- ... Jadwigi, po rozebraniu nawierzchni, zaobserwowano nienaturalne zapadnięcia gruntu w kilku miejscach. Po zleconych dodatkowych badaniach gelologicznych zapadła decyzja o wymianie gruntu, w tym i innym miejscu, ...
- Utworzone: 31 październik 2019
- 4. Otwarcie S7 ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu. Według pierwotnego projektu podpory tej estakady miały być posadowione na palach o dużych średnicach. Wykonawca wykonał uzupełniające badania geologiczne, geofizyczne i stwierdził, że jest tu ...
- Utworzone: 27 wrzesień 2019
- 5. Gdańsk inwentaryzuje Wielką Aleję Lipową
- (Ochrona środowiska)
- Wraz z początkiem czerwca Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpocznie badania archeologiczne wewnętrznych pasów zieleni, badania warunków środowiskowych i aktualizację inwentaryzacji drzewostanu Wielkiej ...
- Utworzone: 29 maj 2019
- 6. Ruszają prace nad Centrum Przesiadkowym Zawodzie
- (Mobilność)
- ... wykonawca musi przeprowadzić dogłębne badania gruntu na terenie dzisiejszej pętli tramwajowej, co wiąże się m.in. z wykonaniem odwiertów. Następnie przewidziane są prace przy stabilizacji tego terenu. ...
- Utworzone: 22 styczeń 2018
- 7. Stan nośności śląskich dróg wojewódzkich
- (Archiwum1)
- Na śląskich drogach wojewódzkich od września trwają badania stanu nośności nawierzchni. Wyniki znane będą w grudniu. Prowadzone przy użyciu ugięciomierza laserowego TSD (Traffic Speed Deflectometer) ...
- Utworzone: 14 listopad 2013
- 8. Ochrona środowiska w drogownictwie (II) Ochrona przed hałasem, ochrona powietrza, wody i gleby
- (Ochrona środowiska)
- ... ochronne związane z nowymi rodzajami nawierzchni, tzw. „cichymi nawierzchniami” [6], które stanowią pewnego rodzaju formę „poziomego ekranu akustycznego”. Jak wykazują ostatnie badania wartość obniżenia ...
- Utworzone: 10 październik 2013
- 9. Doświadczenia i problemy projektowania „Miasteczka Holenderskiego” cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... Sprawdzenia dokonano za pomocą oprogramowania służącego do badania przejezdności Auto Turn 5.0. firmy Transoft Solutions. Całkowite dostosowanie elementów koncepcji do przepisów zawartych w rozporządzeniu, ...
- Utworzone: 06 sierpień 2013
- 10. Utrudnienia w ruchu na DW 935
- (Archiwum1)
- ... W ubiegłym roku firma Drogopol remontowała ten liczący prawie 3 km odcinek drogi. Prace zakończyły się w listopadzie. Niestety szczegółowe badania wykazały, że warstwa ścieralna nawierzchni została ...
- Utworzone: 21 maj 2013
- 11. Trwa zabezpieczanie tunelu Wisłostrady
- (Archiwum1)
- Do 15 grudnia mają zakończyć się w stolicy prace zabezpieczające tunel Wisłostrady. Zakończyło się wypełnianie pustki pod tunelem specjalną mieszanką. Trwają badania wypełnienia oraz metodą odwiertów uzupełniane ...
- Utworzone: 29 październik 2012
- 12. Analiza przyczyn niepełnej efektywności funkcjonalnej pasów autobusowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- Wydzielone pasy dla autobusów znajdują coraz powszechniejsze zastosowanie w polskich miastach. W warunkach ciągłego wzrostu poziomu zatłoczenia komunikacyjnego – gdy nie ma realnej możliwości zapewnienia ...
- Utworzone: 23 październik 2012
- 13. Ziemny ekran akustyczny EMTE GREEN cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... na rysunku 5. W celu sprawdzenia parametrów akustycznych ekranu, przed jego docelowym montażem wykonano badania akustyczne w laboratorium oraz in situ. W wyniku badań laboratoryjnych uzyskano następujące ...
- Utworzone: 18 październik 2012
- 14. Zieleń przy drogach i ulicach (I) Korzyści z zieleni przy drogach i ulicach
- (Ochrona środowiska)
- ... lat prowadzi się badania nad percepcją roślinności i jej znaczeniem dla zdrowia publicznego. Ludzie w otoczeniu drzew mniej się stresują. Widok na drzewa obniża stres i napięcie. Tereny zadrzewione są ...
- Utworzone: 13 wrzesień 2012
- 15. Bez opóźnień przy budowie metra?
- (Archiwum1)
- ... wody i ziemi. Teraz ten ubytek trzeba uzupełnić. Trwają badania, jaką mieszanką to zrobić. Potem nastąpi wypełnienie ubytku i umocnienie gruntu wokół budowanej stacji Powiśle. - Ta technologia zabezpieczy ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2012
- 16. A4 zgodna ze standardami
- (Archiwum1)
- ... przeprowadził także Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Rzeszowie. Badania prowadził także Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie, posiadający akredytację Polskiego Centrum Akredytacji. W oparciu ...
- Utworzone: 27 lipiec 2012
- 17. Regulacyjny przełom w geotechnice cz. III
- (Prawo)
- Wstąpienie do Unii Europejskiej przyniosło w dziedzinie geotechniki wiele zmian na lepsze. – Ale to równocześnie stanowi o odejściu od tego, co osiągnęliśmy. W tej chwili nasi geotechnicy stanęli na rozdrożu. ...
- Utworzone: 26 lipiec 2012
- 18. Regulacyjny przełom w geotechnice cz. II
- (Prawo)
- ... i kto ma marne pojęcie o geotechnice, tym się będzie zajmował. Oczekiwano więc by nadszedł czas, kiedy badania będą prowadzone w dobrych laboratoriach, z użyciem nowoczesnego sprzętu terenowego i przede ...
- Utworzone: 25 lipiec 2012
- 19. Regulacyjny przełom w geotechnice cz. I
- (Prawo)
- ... Wyjaśnijmy różnicę pomiędzy badaniami geologiczno-inżynierskimi a geotechnicznymi. - Tu właśnie tkwi problem. Przyglądając się bliżej przepisom i ich zastosowaniu niektórzy twierdzą, że tak naprawdę nie ...
- Utworzone: 24 lipiec 2012
- 20. Materiały na bazie UPS są bezpieczne i pożyteczne
- (Drogi i mosty)
- ... z ubocznych produktów spalania (UPS) w budownictwie drogowym wynosi 7-8 procent w ogóle wykorzystywanych kruszyw. Prof. Jan Pachowski już w latach 50. minionego stulecia prowadził badania, które wykazały ...
- Utworzone: 28 czerwiec 2012
- 21. GUS: badanie cen robót i obiektów drogowych oraz mostowych
- (Drogi i mosty)
- ... drogowych oraz mostowych uczestniczyło około 200 podmiotów, specjalizujących się w budownictwie drogowym i mostowym, wybranych metodą doboru celowego. Zakres badania objął około 70 robót wykonywanych w ...
- Utworzone: 28 luty 2012
- 22. Drogownictwo dla ekologii
- (Ochrona środowiska)
- ... Nie ma rozbryzgiwania wody spod kół pojazdu, a kierujący pojazdem wręcz nie odczuwa, że jedzie po mokrej jezdni, ponieważ woda odpływa w pory. - Czy istnieją badania wskazujące opłacalność takich nawierzchni ...
- Utworzone: 03 październik 2011
- 23. Drogowe bariery na górskich drogach
- (Inżynieria ruchu)
- ... też rowerzystów, zastosowania barier ochronnych o dłuższych słupkach niż były użyte w badaniach zderzeniowych wg. normy PN-EN 1317 ze względu na bliską odległość montażu od nachylenia skarpy. Marek ...
- Utworzone: 23 marzec 2011
- 24. Mieszanki z destruktem asfaltowym
- (Drogi i mosty)
- ... mieszanki zawierającej granulat. Jeśli te są prawidłowe określone, a mieszanka je spełnia – to chyba nie są potrzebne wielkie badania naukowe, czy na poziomie cząsteczkowym dwa asfalty się wymieszały? ...
- Utworzone: 18 listopad 2010
- 25. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (I)
- (Drogi i mosty)
- ... przydatności gruntu do stabilizacji są badania nośności przeprowadzone w terenie. Z doświadczeń ostatnich lat wynika, że stabilizacji popiołami wapniowymi mogą podlegać wszystkie grunty spoiste z wyjątkiem ...
- Utworzone: 12 listopad 2010
- 26. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Fundamentowanie obiektu (II)
- (Drogi i mosty)
- Z pełną świadomością można stwierdzić, iż najważniejszą częścią każdej budowli jest fundament. To właśnie ten element konstrukcyjny jest odpowiedzialny za przekazywanie na podłoże gruntowe całości obciążeń ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2010
- 27. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Podłoże i posadowienie (I)
- (Drogi i mosty)
- ... badania właściwości fizycznych, badania właściwości mechanicznych celem określenia parametrów wytrzymałościowych i odkształceniowych (wykonane w aparacie trójosiowego ściskania), badania edometryczne, ...
- Utworzone: 21 wrzesień 2010
- 28. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- ... one takie jak w normie, lecz w stosunku do tego mogą być różne. Na świecie badania zmienności tych parametrów są rozpoznawane w bezpośrednich badaniach przez inżynierów geotechników. U nas przeważnie nadal ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 29. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
- (Prawo)
- ... wykryć w badaniach podłoża lub modelować podczas badań pobranych (lub uformowanych) próbek gruntu. Szczególnej ostrożności wymaga przyjmowanie wartości spójności gruntu. W dawnej wersji normy PN-B-030310 ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 30. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... w interpretacji przebiegu strop podłoża fliszowego były badania mikrosejsmiczne. Zasadniczą przyczyną powodującą brak stabilności stoku była woda w podłożu gruntowym, wprowadzona prawdopodobnie w rejon ...
- Utworzone: 27 sierpień 2010
- 31. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... typu konstrukcji oparto się m.in. na badaniach połączeń geosyntetycznych wzmocnień z konstrukcją komórkową, które wykazały, że wytrzymałość połączeń jest co najmniej równa obliczonej dłogookresowej wytrzymałośc ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 32. Problemy z szacowaniem nieruchomości oraz procedurami odszkodowawczymi
- (Prawo)
- ... określa wartość rynkową nieruchomości w oparciu o badania lokalnego rynku nieruchomości (w szczególnych przypadkach może to być wartość odtworzeniowa). W zależności od zlokalizowania drogi w stosunku do ...
- Utworzone: 12 lipiec 2010
- 33. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... do materiałów mineralnych o słabszym uziarnieniu, PB odmiana c - popiół jako samodzielny materiał wiążący. Ponadto norma podaje wymagania i badania dla każdego rodzaju popiołów i stanowi ogólne wytyczne ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 34. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
- (Prawo)
- ... żużle i inne materiały odpadowe, wskaźniki zazębienia powinny być wyznaczane bezpośrednio poprzez odpowiednie badania. W odniesieniu do 2. stanu granicznego stawia się oprócz konwencjonalnych warunków ...
- Utworzone: 17 grudzień 2009
- 35. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Gdańska opracowała program badań dla ustalenia stopnia degradacji nawierzchni oraz dobrania odpowiedniej technologii jej naprawy. Badania te zostały zlecone Instytutowi Badawczemu Dróg i Mostów (IBDiM) ...
- Utworzone: 14 grudzień 2009
- 36. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... niżej płyty pionowej konstrukcji oporowej. Wymagana nośność obliczeniowa każdej kotwy gruntowej TITAN 40/16 wynosi 360 kN dla występujących gruntów na skarpie. W oparciu o badania geologiczne gruntu ...
- Utworzone: 04 grudzień 2009
- 37. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
- (Ochrona środowiska)
- Ściany skonstruowane z gabionów, bazujące na atrakcyjnej technologii konstrukcji segmentowych, stanowią życzliwy naturalnemu środowisku sposób zabezpieczenia komunikacyjnych budowli ziemnych (np. nasypów) ...
- Utworzone: 30 listopad 2009
- 38. Wykorzystanie materiałów z recyklingu opon do konstrukcji nasypów drogowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wyniki monitoringu temperatury w poszczególnych warstwach nasypów, analizę jakości wód gruntowych. Wyniki zawarte w dokumencie przedstawiają dane pochodzące z monitoringu nasypów. Badania polowe zostały ...
- Utworzone: 27 listopad 2009
- 39. Wykorzystanie materiałów z recyklingu opon do konstrukcji nasypów drogowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... kawałki (>300 mm), strzępy (50-300 mm), chipsy (10-50 mm), granulat (1-10 mm), miał (<1 mm), pył (<0,5 mm), ścier (1-40 mm). Materiał, którego badania oraz rzeczywista aplikacja ...
- Utworzone: 26 listopad 2009
- 40. Problem hałasu od robót drogowych
- (Ochrona środowiska)
- ... są podawane jedynie orientacyjne wartości poziomu emitowanych dźwięków. Pilotażowe badania poziomu hałasu w otoczeniu robót przeprowadzono przy budowie drogi krajowej nr 8, przy pracach na przebudowie ...
- Utworzone: 16 listopad 2009
- 41. Problemy budowy przejść dla zwierząt w ciągach dróg cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... do inwestorów, projektantów jak i ekologów [3]. Takie badania są już u nas prowadzone ale wszystko wskazuje na to, że w niewystarczającym zakresie. I tak np. po wybudowaniu ekoduktów nad autostradami ...
- Utworzone: 10 listopad 2009
- 42. Wykorzystanie pali i grodzic w miejskim budownictwie cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... odpowiednim zakresem monitoringu i możliwościami inwestora, który takie badania ostatecznie finansuje. Warto podkreślić, że koszty takich badań są najczęściej bardzo małe w stosunku do wartości prowadzonych ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2009
- 43. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... przemieszania skał i gruntów w dół zboczy. Stan ten wynika z wieloletniego, można nawet powiedzieć już ponad stuletniego, okresu analizy i badania takich zjawisk. Pierwsza opublikowana w Polsce praca dotycząca ...
- Utworzone: 25 sierpień 2009
- 44. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... uszkodzony. Na podstawie wyników po przeprowadzonych badaniach gruntu stwierdzono, że przyczyną powstania osuwiska było przeciążenie powierzchni zbocza nasypem drogowym i nasycenie gruntu wodą. Do zabezpieczeń ...
- Utworzone: 20 sierpień 2009
- 45. Utrzymanie systemów odwodnienia - cz. II
- (Drogi i mosty)
- Badania przewodów kanalizacyjnych ze względu na ukryty charakter ich pracy były w przeszłości rzadko wykonywane. Ograniczało to w znaczny sposób planowanie działań zarządzających siecią, którzy zmuszeni ...
- Utworzone: 09 kwiecień 2009
- 46. Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
- (Drogi i mosty)
- ... zastosowanie prostych i naturalnych metod zabezpieczenia przeciwerozyjnego. Jak dowiodły niezależne badania Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie, przeprowadzone na 10-ciu poletkach doświadczalnych, ...
- Utworzone: 27 listopad 2008
- 47. Pasywne bezpieczeństwo
- (Inżynieria ruchu)
- ... - Ale z pewnością zagadnienia konstrukcyjne rozumiał Pan bardzo dobrze. Czy przy zatwierdzaniu tych konstrukcji musiał robić Pan badania albo testy? David Milne: Nie, ale wykorzystałem wyniki testów zderzeniowych ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2008
- 48. Przejścia dla zwierząt w praktyce - cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... a drogi. Metody ograniczania negatywnego wpływu dróg na populacje dzikich zwierząt. Zakład Badania Ssaków PAN, Białowieża; 2004. [3] Iuell B., Bekker G. J., Cuperus R., Dufek J., Fry G., Hicks C., Hlavá ...
- Utworzone: 25 październik 2007
- 49. Monitoring środowiska drogi - cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... zanieczyszczeń gleb Gleby objęte badaniami wzdłuż obwodnicy miejscowości Piaski są położone na granicy pasa drogowego – pomiędzy terenami komunikacyjnymi (grupa C według rozporządzenia Ministra Środowiska ...
- Utworzone: 11 październik 2007