- 1. Rozmowy o nawierzchniach w Krakowie
- (Drogi i mosty)
- ... z mieszanek mineralno – asfaltowych oraz betonu cementowego – NAWIERZCHNIE DROGOWE 2016". KRAKOWSKIE DNI NAWIERZCHNI 2016 mają za zadanie uporządkowanie wiedzy technicznej, w zakresie obowiązującyc ...
- Utworzone: 23 listopad 2016
- 2. Historia i współczesność drogowych laboratoriów
- (Drogi i mosty)
- ... prowadzenie własnych prac badawczych związanych z wdrażaniem: nowych wyrobów, technologii robót i metod badawczych. W strukturach Wydziału Technologii – Laboratorium Drogowego działa pięć zespołów: Betonu ...
- Utworzone: 20 marzec 2013
- 3. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Prezes Zarządu Stowarzyszenie Inżynierów Doradców i Rzeczoznawców (SIDiR) *Artykuł stanowi odniesienie do opublikowanej 12 i 13 kwietnia br. rozmowy z prof. Dariuszem Sybilskim: Dlaczego pęka beton ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 4. Problem spękań niskotemperaturowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności (WMS)? Na tak postawione pytanie można odpowiedzieć albo bardzo krótko: bo charakteryzuje się taką właściwością materiałową, że jak jest zimno ...
- Utworzone: 20 kwiecień 2012
- 5. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... na wcześniejsze wzmocnienie. Zastosowano w warstwie wiążącej beton asfaltowy o wysokim module sztywności i w warstwie ścieralnej asfalt modyfikowany polimerami. Pęknięcia termiczne w niższej, wcześniej ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2012
- 6. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- Prace nad betonem asfaltowym o wysokim module sztywności – ACWMS rozpoczęły się w Polsce w 1997 roku. Najpierw IBDiM wykonał badania laboratoryjne, nieco później wybudowano pierwsze odcinki doświadczalne ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2012
- 7. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- W 1997 roku w IBDiM rozpoczęto prace nad zastosowaniem betonu asfaltowego o wysokim module sztywności BAWMS (obecnie ACWMS). Wzorowano się w nich na rozwiązaniach francuskich, przy tym jednak wzięto pod ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 8. SPENS dla efektywniejszej budowy i utrzymania dróg
- (Drogi i mosty)
- ... mineralno-asfaltowych oraz zaawansowanych metod badań lepiszczy i mieszanek. Badania betonu asfaltowego obejmowały dwa rodzaje kruszywa, dwa warianty uziarnienia i cztery rodzaje asfaltu. Natomiast w badaniach ...
- Utworzone: 22 październik 2009