- 1. Mniejszy wpływ produkcji betonu na środowisko
- (Ochrona środowiska)
- Polska stanowi piąty co do wielkości rynek betonu towarowego w Europie z wolumenem produkcji ponad 25 mln m3. Ze względu na wymogi środowiskowe producenci betonu muszą redukować wpływ procesu jego produkcji ...
- Utworzone: 30 październik 2019
- 2. Równość budowanych dróg pod kontrolą
- (Drogi i mosty)
- Jednym z elementów kontroli jakości przed odebraniem inwestycji jest pomiar równości nawierzchni, zarówno z betonu cementowego, jak i mas bitumicznych. Zdarza się jednak, że kierowcy jeszcze na etapie ...
- Utworzone: 18 luty 2019
- 3. "Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania" - relacja
- (Drogi i mosty)
- ... e;w popiołów i żużli są zakłady cementowe i wytwórnie betonu, odpowiedzialne za odbiór bieżącej produkcji - niezagospodarowany surowiec jest składowany. Technologia LSA umożliwia wykorzystyw ...
- Utworzone: 19 czerwiec 2017
- 4. Przetarg i umowa na S61
- (Drogi i mosty)
- ... Przewidziano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne i pas rozdziału. Nawierzchnia będzie z betonu cementowego. Zaplanowano dwa węzły: Suwałki Północ i Szypliszki, cztery Miejsca ...
- Utworzone: 08 czerwiec 2017
- 5. Będzie obwodnica Łomży w ciągu S61
- (Drogi i mosty)
- ... obu odcinków: - Przekrój drogi - 2 x 2 - Szerokość pasów ruchu - 3,5 m - Szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m - Szerokość pasa dzielącego - 5 m - Nawierzchnia - beton cementowy ...
- Utworzone: 30 marzec 2017
- 6. Rozmowy o nawierzchniach w Krakowie
- (Drogi i mosty)
- ... z mieszanek mineralno – asfaltowych oraz betonu cementowego – NAWIERZCHNIE DROGOWE 2016". KRAKOWSKIE DNI NAWIERZCHNI 2016 mają za zadanie uporządkowanie wiedzy technicznej, w zakresie obowiązującyc ...
- Utworzone: 23 listopad 2016
- 7. Krakowskie Dni Nawierzchni 2015
- (Drogi i mosty)
- ... Forum Specjalistyczne "Drogowe nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych oraz betonu cementowego". Były to XIV i XV wydarzenia z cyklu Konferencje Specjalistyczne nauka - praktyka - biznes. - Tegorocz ...
- Utworzone: 27 listopad 2015
- 8. Beton cichy i głośny
- (Ochrona środowiska)
- Mimo że decyzja o budowie ponad 800 km dróg w technologii betonowej już zapadła, wciąż toczą się dyskusje, czy jest ona właściwa. Czy branża jest na to gotowa, czy ma wystarczające zaplecze i doświadczenia, ...
- Utworzone: 16 czerwiec 2015
- 9. A, B i C: asfalt, beton i cement
- (Ochrona środowiska)
- Pod koniec ubiegłego roku zapadła decyzja, że część autostrad i dróg ekspresowych w Polsce zostanie zbudowanych z betonu. Rozpoczął się spór o to, czy to dobre dla kondycji firm wykonawczych ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2015
- 10. Drogi betonowe a środowisko
- (Ochrona środowiska)
- W trosce o „jakość dróg i efektywność wydatkowania środków publicznych”, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce „przełamać monokulturę technologiczną” i wprowadzić beton na drogi krajowe. Urzędnicy ...
- Utworzone: 27 styczeń 2015
- 11. 75 km wyremontowanych dróg w województwie pomorskim
- (Archiwum1)
- ... umów opiewała na ponad 32 mln zł netto. Zrealizowane prace polegały na remoncie i odnowie dróg krajowych przy użyciu betonu asfaltowego lub mieszanki mastyksowo-grysowej SMA. Roboty zostały wykonane ...
- Utworzone: 22 styczeń 2013
- 12. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... płyt betonowych zdewastowanych i pokruszonych przez ciężki sprzęt. Po pięciu latach użytkowania na tym odcinku nie stwierdzono żadnych zmian wymagających napraw. Po kolejnych sprawdzianach praktycznych ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 13. TOFIC wzmacnia nawierzchnie
- (Drogi i mosty)
- ... Do mieszanek o nieciągłym uziarnieniu stosuje się przede wszystkim dodatek włókien celulozowych. Ma on zapobiegać spływaniu lepiszcza. Jak wiadomo w porównaniu z betonami asfaltowymi mieszanki te zawierają ...
- Utworzone: 05 listopad 2010
- 14. Drogi ciche, bo porowate
- (Drogi i mosty)
- ... grupie tej klasyfikacji znalazły się mieszanki średnioziarniste. Natomiast do nawierzchni emitujących najsilniejszy hałas zaliczono betony cementowe, zwykły beton asfaltowy gruboziarnisty. Podobną klasyfikację ...
- Utworzone: 04 październik 2010
- 15. Drogi betonowe – doświadczenia z budowy i eksploatacji cz. II
- (Drogi i mosty)
- W celu porównania kosztów budowy nawierzchni drogowych podatnych (asfaltowych) i sztywnych (betonowych) Stowarzyszenie Producentów Cementu dokonało analizy porównawczej wykonania nawierzchni drogowych ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2010
- 16. Drogi betonowe – doświadczenia z budowy i eksploatacji cz. I
- (Drogi i mosty)
- Typową technologią budowy nawierzchni drogowych w Polsce była i jest technologia nawierzchni podatnych – asfaltowych. Wiedza na temat innych technologii, jak nawierzchnie sztywne – betonowe, była niewielka. ...
- Utworzone: 21 czerwiec 2010
- 17. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... popiołów bądź popioło-żużli. c) PN-S-06103:1997 - Drogi samochodowe. Podbudowa z betonu popiołowego dotyczy stosowania popiołów z węgla kamiennego lub brunatnego (wg wymagań PN-S96035:1997) w kompozycjach ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 18. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... w nawierzchni betonowej. Naprawa na drodze eksperymentalnej w Berlare Celem eksperymentu było określenie optymalnych warunków naprawy nawierzchni drogowej z betonu cementowego (obciążenie ruchem 2000-8000 ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009
- 19. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... oraz napraw nawierzchni z betonów cementowych. USA: opóźnianie spękań odbitych Pierwsze zastosowania pośrednich warstw geosyntetycznych do napraw nawierzchni w Stanach Zjednoczonych miały miejsce w latach ...
- Utworzone: 26 maj 2009