- 1. Co powinniśmy wiedzieć o hałaśliwości nawierzchni?
- (Ochrona środowiska)
- ... wiele rodzajów mieszanek: SMA, beton asfaltowy, asfalt lany lub porowaty czy BBTM, które różnią się składnikami lub ich proporcjami. - Kiedy popatrzymy na ten skład w sensie objętościowym, nie masowym, ...
- Utworzone: 15 styczeń 2018
- 2. Asfalt vs. Beton – 1:1
- (Drogi i mosty)
- Po krótkiej przerwie znów wracamy do dyskusji, którą toczą zwolennicy asfaltu i betonu. Wydaje się, że inżynierowie pozazdrościli poetom możliwości swobodnej interpretacji. Dotychczas ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2015
- 3. Beton cichy i głośny
- (Ochrona środowiska)
- Mimo że decyzja o budowie ponad 800 km dróg w technologii betonowej już zapadła, wciąż toczą się dyskusje, czy jest ona właściwa. Czy branża jest na to gotowa, czy ma wystarczające zaplecze i doświadczenia, ...
- Utworzone: 16 czerwiec 2015
- 4. Obwodnica Gdowa z eksperymentalną cichą nawierzchnią
- (Drogi i mosty)
- ... warstwy podbudowy z betonu asfaltowego AC22P o grubości 17 cm. Te parametry dopasowano do planowanej trasy, na projekt której oprócz drogi głównej złożyły się też dwa skrzyżowania, trzy ronda, drogi dojazdowe, ...
- Utworzone: 02 grudzień 2014
- 5. Pnącza na ekranach akustycznych cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... o konstrukcji betonowej posiadają stronę akustyczną z powierzchnią o zróżnicowanej strukturze, wykonanej z betonu porowatego, najczęściej z trocinobetonu lub innego drewnobetonu albo keramzytobetonu. ...
- Utworzone: 27 październik 2011
- 6. Drogownictwo dla ekologii
- (Ochrona środowiska)
- ... średnia trwałość nawierzchni szczelnej, na przykład z betonu asfaltowego czy SMA, jest określana na 10 lat, to dla asfaltu porowatego wynosi ona 8 lat. Trzeba mieć tego świadomość i kalkulować w decyzjach ...
- Utworzone: 03 październik 2011
- 7. Polski test asfaltu porowatego
- (Drogi i mosty)
- ... TPA wynika, że w technologii asfaltu porowatego w porównaniu do konwencjonalnych nawierzchni (w Niemczech to beton asfaltowy, SMA o uziarnieniu do 11 mm i wyżej oraz asfalt lany) uzyskuje się redukcję ...
- Utworzone: 14 październik 2010
- 8. Drogi ciche, bo porowate
- (Drogi i mosty)
- ... grupie tej klasyfikacji znalazły się mieszanki średnioziarniste. Natomiast do nawierzchni emitujących najsilniejszy hałas zaliczono betony cementowe, zwykły beton asfaltowy gruboziarnisty. Podobną klasyfikację ...
- Utworzone: 04 październik 2010
- 9. Ekologiczne i ekonomiczne technologie drogowe
- (Drogi i mosty)
- ... jest możliwość znacznego obniżenia jego poziomu. Do tych technologii należy między innymi beton asfaltowy porowaty, dwuwarstwowe nawierzchnie porowate, mieszanki drobnoziarniste oraz mieszanki z dodatkiem ...
- Utworzone: 26 luty 2009
- 10. Wpływ nawierzchni na hałas drogowy
- (Drogi i mosty)
- ... nawierzchni ze względu na poziom hałasu. I tak do nawierzchni cichych zakwalifikowano : beton asfaltowy o uziarnieniu do 8 mm, SMA o uziarnieniu do 8 mm, mieszankę GUFI, mieszankę Colsoft (nowa wersja ...
- Utworzone: 07 styczeń 2008