- 1. Krakowskie Dni Nawierzchni już po raz czwarty
- (Drogi i mosty)
- ... zanie i innowacje", "Innowacyjne technologie i materiały", "Projektowanie i kalkulowanie", "Cechy powierzchniowe. Ekologia", "Nawierzchnie betonowe. Przeciążenia." - Czym jest droga dla człowieka? - zapyt ...
- Utworzone: 17 listopad 2017
- 2. Nowelizacja normy dotyczącej wpływu drgań na ludzi w budynkach jako rezultat badań objętych tematem PT.1. w POIG (III) Redukcja nadmiernych drgań oraz rola badań doświadczalnych i baz danych pomiarowych
- (Ochrona środowiska)
- ... i geometria, ciężar (nacisk na grunt), - sposób posadowienia, - stan zachowania obiektu, - rozwiązanie techniczne konstrukcji stropu, - cechy dynamiczne konstrukcji (częstotliwości ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2014
- 3. CIVITAS RENAISSANCE (III) Bezpieczeństwo i ochrona uczestników ruchu drogowego
- (Inżynieria ruchu)
- ... Cechy oznakowania dróg są opisywane poprzez: odbicie w świetle dziennym lub przy oświetleniu drogowym, odbicie od reflektorów pojazdu, kolor - współczynnik luminancji i chromatyczności, szorstkość nawierzchni. ...
- Utworzone: 14 maj 2013
- 4. Miasteczko Holenderskie - projekt uspokojenia ruchu w Puławach
- (Inżynieria ruchu)
- ... szczebli. Cechy te czynią projekt unikatowym również w skali Europy. W projekcie „Miasteczko Holenderskie” kwestię uspokojenia ruchu potraktowano systemowo, jako spójny zbiór rozwiązań dla całego obszaru, ...
- Utworzone: 09 kwiecień 2013
- 5. Badania cech nawierzchni drogowych z wykorzystaniem profilografu laserowego
- (Drogi i mosty)
- Profilograf laserowy to wielofunkcyjne urządzenie służące do pomiaru cech nawierzchni drogowych. Urządzenie posiada ustaloną klasę dokładności pomiaru. – Zaletą tego sprzętu jest fakt, że w czasie jednego ...
- Utworzone: 21 marzec 2013
- 6. Lampy stosowane w oświetleniu ulicznym, ze szczególnym uwzględnieniem źródeł LED cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... jak i wszystkie urządzenia elektryczne, charakteryzuje się za pomocą różnych parametrów, które stanowią zbiór ważnych informacji. Cechy lamp elektrycznych można opisać parametrami: elektrycznymi, fotometrycznymi, ...
- Utworzone: 07 maj 2012
- 7. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... mineralno-asfaltowych. Zamiast skupić się na właściwościach tych mieszanek, które są przecież ostatecznym produktem wbudowywanym w nawierzchnię, odpowiedzialnym za jej cechy funkcjonalne. To również było ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 8. Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... taką ilością odpadów? - Właściwości użytkowe opon samochodowych to: odporność na uszkodzenia mechaniczne, odporność na działanie warunków atmosferycznych i odporność na starzenie. Te cechy można przenieść ...
- Utworzone: 07 listopad 2011
- 9. Inspekcja bezpieczeństwa ruchu drogowego cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... są głównie na stan techniczny nawierzchni, obiektów inżynierskich oraz oznakowania, mniejsze znaczenie mają wszystkie inne cechy drogi, które: obniżają rozpoznawalność i czytelność drogi, decydują o ...
- Utworzone: 13 sierpień 2010
- 10. Raport o stanie dróg krajowych 2009
- (Drogi i mosty)
- ... remontowe należące do jednej z trzech grup, które w systemach SOSN oraz SOSN-B mają następujący wpływ na stan nawierzchni: wzmocnienie – grupa zabiegów poprawiających wszystkie oceniane cechy techniczno-eksploatacyjne ...
- Utworzone: 14 maj 2010
- 11. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... cechy konstrukcyjne obiektu. f) Przejście dolne średnie (fot. 5) Konstrukcja podobna do przejścia dużego, różni się tylko wymiarami. Przejście wykorzystywane przede wszystkim przez średnie ssaki kopytne. ...
- Utworzone: 23 marzec 2010
- 12. WT-1 Kruszywa – do projektantów i inwestorów
- (Prawo)
- ... i metody badań odpowiednie do własnych warunków klimatycznych, technicznych i materiałowych, np. należy wybrać metodę badania tej samej cechy (w normie podane są często różne metody stosowane w różnych ...
- Utworzone: 10 luty 2010
- 13. Identyfikacja miejsc niebezpecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. II
- (Drogi i mosty)
- Trudność w określeniu zależności pomiędzy stanem nawierzchni drogowej a zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu drogowego wynika z opisywania stanu nawierzchni przy wykorzystywaniu wskaźników, opracowanych dla ...
- Utworzone: 22 grudzień 2009
- 14. Identyfikacja miejsc niebezpiecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... tarcia opisuje właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni drogowej. W Niemczech z reguły mierzony jest wskaźnik przyczepności poprzecznej, badany pojazdem SKM (fot. 2). Cechy powierzchniowe nawierzchni, ...
- Utworzone: 21 grudzień 2009
- 15. Bezpieczne otoczenie dróg
- (Inżynieria ruchu)
- ... dróg i projektantów jest kreowanie drogi i jej otoczenia z uwzględnieniem faktu, że kierowca nie jest idealny, a jego psychiczne i fizyczne cechy mogą stwarzać sytuacje, które prowadzą do wypadku drogowego. ...
- Utworzone: 09 grudzień 2008
- 16. Oddziaływanie ITS na brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... ich zachowania (głównie zmniejszenie prędkości) oraz tworzenie infrastruktury i otoczenia drogi „wybaczających błędy”; działania w momencie wypadku, minimalizacja skutków zderzenia: cechy biernego i czynnego ...
- Utworzone: 04 grudzień 2008
- 17. Holenderska praktyka projektowa
- (Inżynieria ruchu)
- ... Ruchu Drogowego. Istotne cechy rozpoznawcze na drogach zajmą w obowiązujących wytycznych projektowych oraz podręcznikach miejsce poprzez ich modyfikację i aktualizację. Wszystkie wyżej wymienione wytyczne ...
- Utworzone: 16 luty 2006