- 1. Standaryzacja dokumentacji w GDDKiA
- (Prawo)
- ... technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie, - przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych. Warty podkreślenia jest fakt, że podczas prac ...
- Utworzone: 10 październik 2019
- 2. Mniej korków i emisji spalin
- (Inżynieria ruchu)
- Firmy Siemens Mobility, Hawa Dawa oraz ryd zrealizowały pilotażowy program pokazujący w jaki sposób technologia oraz przetwarzanie danych przyczyniają się do zmniejszenia natężenia ruchu drogowego i tym ...
- Utworzone: 27 luty 2019
- 3. Równość budowanych dróg pod kontrolą
- (Drogi i mosty)
- ... kontrolowana jest za pomocą specjalistycznego sprzętu, w jaki wyposażone są laboratoria drogowe. Zupełnie niezależne są natomiast subiektywne odczucia kierowców wynikające ze stanu technicznego pojazdów. ...
- Utworzone: 18 luty 2019
- 4. Latający Uniwersytet Drogowy startuje w Białymstoku
- (Drogi i mosty)
- ... naukowych i praktycznych w zakresie budownictwa drogowego. LUD zorientowany jest głównie na działania edukacyjne oraz badawcze. W zakres działań wchodzą m.in.: - wykłady, warsztaty, seminaria ...
- Utworzone: 17 październik 2018
- 5. "Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania" - relacja
- (Drogi i mosty)
- ... ute;w seminarium o tym, że firma podjęła się stworzenia mapy drogowej dla żużli powstałych w procesie termicznego unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Początkowym etapem realizacji tego projekt ...
- Utworzone: 19 czerwiec 2017
- 6. Krakowskie Dni Nawierzchni 2015
- (Drogi i mosty)
- ... Forum Specjalistyczne "Drogowe nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych oraz betonu cementowego". Były to XIV i XV wydarzenia z cyklu Konferencje Specjalistyczne nauka - praktyka - biznes. - Tegorocz ...
- Utworzone: 27 listopad 2015
- 7. NIK: jakość inwestycji na drogach krajowych
- (Drogi i mosty)
- Podczas prowadzenia największych inwestycji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie potrafiła zapewnić wystarczająco dobrego nadzoru nad jakością robót drogowych, stwierdziła w ...
- Utworzone: 15 kwiecień 2015
- 8. Innowacyjna technologa nawierzchni długowiecznych
- (Drogi i mosty)
- ... popularyzować nowe rozwiązania i wyznaczać trendy, a wszystko po to by poprawić jakość i zwiększyć trwałość infrastruktury drogowej w Europie. Nowatorskie rozwiązanie opracowane przez TPA zakłada dobór ...
- Utworzone: 27 styczeń 2014
- 9. Asfalt ze zwiększoną zawartością miału gumowego
- (Drogi i mosty)
- Innowacyjna technologia asfaltu ze zwiększoną zawartością miału gumowego znacznie podniesie trwałość nawierzchni drogowych. Powstał właśnie testowy odcinek drogi w tej eksperymentalnej technologii. Droga ...
- Utworzone: 13 sierpień 2013
- 10. Wybrane zagadnienia ochrony środowiska cz. IV
- (Ochrona środowiska)
- Spróbujmy uporządkować przyczyny powstawania nieprawidłowości w zakresie ocen wpływu na środowisko hałasu i drgań (wibracji) kolejowych. W odniesieniu do wibracji problem rozpoczyna się w momencie przygotowywania ...
- Utworzone: 06 czerwiec 2013
- 11. Wybrane zagadnienia ochrony środowiska cz. III
- (Ochrona środowiska)
- Wystarczy sięgnąć po materiały przetargowe związane z ogłoszonymi niedawno przetargami na duże inwestycje kolejowe takie jak np. modernizacje linii kolejowych E59 i E75, aby przekonać się jak źle wygląda ...
- Utworzone: 05 czerwiec 2013
- 12. Historia i współczesność drogowych laboratoriów
- (Drogi i mosty)
- ... dróg. W 1949 roku odbył się pierwszy zjazd kadry laboratoriów drogowych. Od tego momentu spotkania drogowej kadry technologów odbywały się cyklicznie co roku. Tradycja tych narad trwa do dzisiaj. Powojenne ...
- Utworzone: 20 marzec 2013
- 13. Regulacyjny przełom w geotechnice cz. II
- (Prawo)
- W tej chwili nasi geotechnicy stanęli na rozdrożu. Muszą się teraz uczyć rzeczy nowych, wymazując stare, wyuczone. Dr hab. Marek Tarnawski z Przedsiębiorstwa Geologicznego Geoprojekt Szczecin, wykładowca ...
- Utworzone: 25 lipiec 2012
- 14. Ranking wykonawców a przetargi
- (Archiwum1)
- Wyniki kontroli, którą przeprowadza w trakcie trwania kontraktu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, nie mogą mieć wpływu na postępowanie przetargowe. Jak wyjaśnia rzeczniczka GDDKiA, ranking ...
- Utworzone: 22 maj 2012
- 15. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... dla prawidłowej realizacji przedmiotowej inwestycji.”. Nie jestem pewien czy na miejscu będzie przypomnienie, że rolą asfaltu w nawierzchni drogowej jest zapewnienie jej wodoszczelności, odporności na ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 16. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. II
- (Drogi i mosty)
- Wody, jako czynnika destrukcyjnego nawierzchni, nie da się wyeliminować. Można natomiast spowolnić procesy zniszczeń, które ona wywołuje. W latach 70. i 80. ubiegłego stulecia prowadzono szereg badań w ...
- Utworzone: 08 luty 2012
- 17. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Wtedy zaproponowaliśmy by wprowadzić asfalt D50 lub polimeroasfalt, ponieważ nawierzchnie z wcześniej wykorzystywanego D70 się „rozjechały”. A w 1997 roku wydaliśmy Zeszyt 54: TWT Polimeroasfalty drogowe, ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 18. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... jest zalecana do budowy nawierzchni drogowej, za to doskonale może sprawdzać się w nawierzchniach ścieżek rowerowych. - „Dry process” to prosta technologia, lecz nie daje ona możliwości w pełni wykorzystania ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 19. Badania MMA z dodatkami obniżającymi temperaturę
- (Drogi i mosty)
- ... 135o C – wyjaśnia Marcin Stienss z Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej. Z dotychczasowych badań lepiszczy wynika, że środki z grupy parafin wpływają odczuwalnie na penetrację i temperaturę ...
- Utworzone: 11 maj 2011
- 20. Ile asfaltu w asfalcie?
- (Drogi i mosty)
- Istota jakościowo wykonanej nawierzchni drogowej mieści się w kabaretowo-filmowej parafrazie pojęcia „zawartości” (np. cukru w cukrze, masła w maśle), a dokładnie w tym przypadku „asfaltu w asfalcie”. ...
- Utworzone: 06 kwiecień 2011
- 21. Droga pod laboratoryjną kontrolą
- (Drogi i mosty)
- Przeciętnie na roboty drogowe przyjmowany jest roczny bądź dwuletni okres gwarancji. Dobierane więc do wbudowania materiały drogowe i ich cechy, zapewniają wytrzymałość na ten wyznaczony gwarancją czas. ...
- Utworzone: 31 grudzień 2010