- 1. BRD: mniej błędów – mniejsze straty społeczne
- (Inżynieria ruchu)
- Procedury zapewniające spójny i wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach wchodzących w skład transeuropejskiej sieci drogowej reguluje dyrektywa 2008/96/WE Parlamentu Europejskiego i Rady ...
- Utworzone: 09 grudzień 2011
- 2. Bezpieczeństwo infrastruktury drogowej (I) Wdrażanie dyrektywy
- (Inżynieria ruchu)
- ... i Autostrad w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Projekt ustawy wprowadza w ślad za dyrektywą pojęcia określające nowe obowiązki. – Trzeba je postrzegać w analogii do przepisów ...
- Utworzone: 06 grudzień 2011
- 3. Wdrażanie europejskich procedur brd
- (Prawo)
- Dyrektywa 2008/96/WE Parlamentu Europejskiego oraz Rady Unii Europejskiej z 19 listopada 2008 r. w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej (Dz. Urz. UE L 319 z dnia 29 listopada 2008 ...
- Utworzone: 06 maj 2011
- 4. Inspekcja bezpieczeństwa ruchu drogowego cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... Ratings, AusRap, Canberra Australia 2008 [S] Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/96/WE z dnia 19 listopada 2008 w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej [6] European Commission ...
- Utworzone: 16 sierpień 2010
- 5. Inspekcja bezpieczeństwa ruchu drogowego cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... Europejskiego w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej 2008/96/WE (Dz.U. UE L.319/59) [5]. Dyrektywa wymaga dla transeuropejskiej sieci ustanowienia i wdrożenia procedur przeprowadzania ...
- Utworzone: 13 sierpień 2010
- 6. Ocena wpływu projektów infrastruktury drogowej na bezpieczeństwo ruchu w sieci dróg cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... w „Drogownictwie” (Nr 4, kwiecień 2010). Literatura: [1] Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/96N/E z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. ...
- Utworzone: 11 sierpień 2010
- 7. Ocena wpływu projektów infrastruktury drogowej na bezpieczeństwo ruchu w sieci dróg cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... wszystkim na drogach wchodzących w skład transeuropejskiej sieci drogowej, ale także na drogach, których budowa jest w całości lub w części finansowana przez Unię Europejską. W szczególności dyrektywa ...
- Utworzone: 10 sierpień 2010
- 8. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... wydłużenia tego procesu. Zalety audytu brd oraz niewielkie koszty jego wprowadzenia, przy bardzo dużych korzyściach, spowodowały, że został on wprowadzony dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady jako ...
- Utworzone: 06 sierpień 2010
- 9. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- Zdarzenia drogowe, w tym wypadki drogowe, powstają zazwyczaj w wyniku błędów użytkowników drogi popełnianych w okolicznościach sprzyjających ich zaistnieniu. Te sprzyjające okoliczności są tworzone przez ...
- Utworzone: 05 sierpień 2010
- 10. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... procedura dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/96/WE w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej z dnia 19 listopada 2008 r. [4]. Dyrektywa ta zobowiązuje państwa członkowskie ...
- Utworzone: 04 sierpień 2010
- 11. Audyt brd – projektowanie z gwarancją bezpieczeństwa
- (Inżynieria ruchu)
- ... audytorów głównie pod kątem potrzeb projektów na drogach zamiejskich, bowiem unijna dyrektywa dotyczy zasadniczo tych dróg. Tymczasem równie duże potrzeby w zakresie audytu brd możemy dostrzec w odniesieniu ...
- Utworzone: 05 lipiec 2010
- 12. Zarządzenie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej cz. II
- (Prawo)
- W przygotowanych zmianach przepisów do ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007 Nr 19, poz. 115, z późn. zm.), opartych na wytycznych dyrektywy 2008/96/WE, założono wprowadzenie przepisów ...
- Utworzone: 02 lipiec 2010
- 13. Stanowisko Stowarzyszenia KLIR do założeń wprowadzenia przepisów dyrektywy 2008/96/WE
- (Prawo)
- Członkowie Stowarzyszenia Klub Inżynierii Ruchu podczas seminarium w Rybniku (24 czerwca br.) dyskutowali nad przedstawionymi do zaopiniowania założeniami do projektu (z 18 maja br.) ustawy o zmianie ustawy ...
- Utworzone: 02 lipiec 2010
- 14. Zarządzenie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej cz. I
- (Prawo)
- ... dla nich obowiązuje odrębna - dyrektywa 2004/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie minimalnych wymagań bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej. Projekt ...
- Utworzone: 01 lipiec 2010
- 15. Rewolucja w brd
- (Inżynieria ruchu)
- Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/96/WE w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej stała się obowiązująca 19 grudnia 2008 roku. – Waga tego aktu polega na tym, że głównym ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2010
- 16. GAMBIT 2010 - wnioski
- (Prawo)
- VIII Międzynarodowe Seminarium GAMBIT (Gdańsk, 22-23 kwietnia 2010 r.) poświęcone problematyce „Bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce u progu nowej polityki transportowej Unii Europejskiej na lata 2011-2020”, ...
- Utworzone: 01 czerwiec 2010
- 17. Brd bez skrótów
- (Inżynieria ruchu)
- Posiadamy zarys procedury przeglądów dróg pod kątem brd. Gdy więc się ją skonkretyzuje i sformalizuje, to na pewno przyniesie ona korzyści. Wtedy nie będzie możliwości pójścia na skróty, sprowadzając przeglądy ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2009
- 18. Dyrektywa dla brd
- (Drogi i mosty)
- W 2008 roku weszła w życie dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. Dyrektywa wymaga dla transeuropejskiej sieci ustanowienia i wdrożenia ...
- Utworzone: 31 marzec 2009